Lange vakantie i.c.m. kamer zoeken in Utrecht

Heeee, ik heb jullie hulp nodig! :slightly_smiling_face: Ik zit nu in 6vwo en ga als het goed is in mei mijn diploma halen. Samen met een vriend ben ik van plan om van juli tot halverwege/eind augustus naar een camping in Zweden te gaan om daar te werken! Super tof natuurlijk, maar hier is mijn probleem.
Ik wil in schooljaar 2015/2016 beginnen aan een studie rechten in Utrecht, en ik moet daarvoor op kamers (wat ik geen probleem vind, haha). Alleen is het hel om een kamer te vinden in Utrecht, tenminste, dat hoor ik van andermans ervaringen & lees ik online… Als ik naar Zweden zou gaan, zou ik dan ook snel een kamer moeten vinden, want ik kan bijvoorbeeld niet hospiteren als ik daar zit. :cold_sweat:

Eigenlijk wil ik dus jullie advies: denken jullie dat het haalbaar is om vóór juli een kamer te vinden in Utrecht, en dat het dus mogelijk is om naar Zweden te gaan? Het lijkt me onwijs tof, maar ik hoor graag jullie mening of het haalbaar is of niet, en wat jullie eigen ervaringen zijn met een kamer zoeken. Heeeel erg bedankt alvast. :flushed:

Sorry, geen ervaring, maar misschien kan je dat beter in dit topic vragen: http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-op-kamers-topic-2-237476.0.html

Heb ik inderdaad over na gedacht, maar ik was meer benieuwd naar de ervaringen van mensen die iets soortgelijks hebben gedaan? Een lange examenreis of vakantie tussen middelbare school en universiteit/hbo in…

Als je bereid bent om van juli tot begin september te betalen zonder dat je in die kamer zit, dan denk ik dat het wel mogelijk is.
Zeker in die periode zijn huisbazen niet te verwurmen om een kamer leeg te laten staan zonder dat er betaald wordt, ten eerste verdienen ze niet maar ze zijn ook niet gegarandeerd dat er iemand in komt terwijl er super veel mensen zijn die wél vanaf juli willen betalen!

Haha toepasselijke naam Studieschuld, maar daar ga ik dan inderdaad van uit, ik ben ook best bereid om die maanden te betalen… Ik weet alleen niet goed hoe essentieel het is om die tijd in Nederland te zijn, haha.

upje :slightly_smiling_face:

Dat lukt wel als je wilt betalen. Sterker nog als je rond april gaat zoeken en rond die periode ook al een kamer kan hebben, dat heb je juist meer kans om een kamer te hebben.

Er zijn heel veel meiden die in de grote vakantie hun kamer en sleutel wel hebben en het verder leeg laten staan. Dat is echt geen probleem. Als je maar betaald.
Hospiteeravonden ben je dan toch al bij geweest en ik ken niemand die het een probleem vind als je pas vanaf het nieuwe schooljaar je kamer echt bewoond. (als je maar betaald).

Dit mag je verder bespreken in het al eerder aangegeven op kamers topic :slightly_smiling_face: