Lange en diepgaande gesprekken met je lover

Hoi meiden,

Wat ik mij afvraag, wat verstaan jullie onder diepgaande gesprekken met je lover?
Waar gaan deze over?
En wat vind jij een “lang” diepgaand gesprek?
Ik heb wel eens gesprekken met hem over mijn verleden,
over onzekerheden, over denkbeelden etc,
maar ik merk dat deze gesprekken vooral uit mij komen,
waardoor het nooit langer dan een uur duurt…
Is dit wel gezond:P… Ik ga al bijna 4 jaar met hem…
Hij verteld wel hoe hij over dingen denkt,
maar dan omdat ik het vraag en vaak kan hij het dan in drie zinnen maximaal wel zeggen,
waardoor het nooit een lang iets is vanuit hem of een gesprek wordt…

Xx

oh, wij praten er ook niet zo vaak over. behalve als ik me echt kut voel en op het punt sta om in huilen uit te barsten, dan dwingt hij me om alles eruit te gooien. :’). en dan doe ik dat ook wel, en dan vertelt hij ook hoe hij zich erover voelt. duurt ook meestal een uurtje hoor, niet zo heel lang. en dan nog even naknuffelen en verontschuldigen, haha.
maar mijn vriend zou er uit zichzelf ook niet over beginnen hoor.
wij zijn nu 9 maanden samen.

Oke thnks, en met “er” over beginnen bedoel jij het verleden?
En wat versta jij nog meer onder diepgaande gesprekken en vind jij dit belangrijk in een relatie?
Oke dus het is vrij normaal dat het niet langer dan een uur duurt:P…?

Het is gezond als het goed voor jullie beiden voelt. Het ene stelletje is niet zo van de diepgaande gesprekken en het andere stelletje heeft gesprekken van uren. Vergelijk jouw situatie niet met andermans situaties, wat heeft dat voor nut? Wie bepaald wat normaal is?

Ik sluit me bij Leticia aan dat het gezond is wanneer het voor jullie beiden goed voelt.
Mijn vriend is bijvoorbeeld niet echt een prater, en ik wel waardoor ik daar wel tegen aan loop. Maar als het nodig is kan ik heel goed met hem praten waardoor het toch goed voelt. Dus ik zou zeggen, gewoon door blijven vragen zodat hij wel moet antwoorden, haha.

Wij hebben ook welleens van zulke gesprekken, nou niet regelmatig ofzo maar het komt welleens voor haha! 2 jaar samen.

Je hebt gewoon verschillende personen. de een is heel open, de ander vind het leuker om te luisteren, de ander praat liever over de toekomst ipv het verleden.
Niet iedereen is even trots op zn verleden of kijkt gewoon liever naar de toekomst.

Ikzelf ben ook heel open, maar ik merk bij mij en mijn vriend dat we gewoon gedurende de tijd gewoon steeds meer van elkaar leren kennen. we hebben af en toe diepgaande gesprekken, maar die gaan vooral over de toekomst.
Als ik ergens onzeker over ben, dan zeg ik het gewoon op dat moment. ik ga daar niet uren op door.
Mijn vriend vind het niet leuk om over onze exen te praten, teriwjl ik vind dat het bij ons verleden hoort. we zijn allebei 3 jaar bij onze ex geweest,3 jaar vind ik niet niks. en het heeft ons gemaakt zoals we zijn. maar daar denkt hij anders over.
Mijn ex was een lozer, en zijne ook(gelddiva) en dat weet ie ook dat ik dat vind, maar toch voelt ie zich dan bedreigt.

Ik heb met mijn vriend wel diepgaande gesprekken, denk ik dan. We kunne vaak uren praten over verleden, toekomst, hoe we ons voelen enz. En dat komt dan niet alleen van mij.
Maar met mijn ex deed ik dit nauwelijks, alleen als het echt nodig was, en daar voelde ik me ook prima bij. Dus het ligt er idd maar aan bij wie je bent.

Gevoel praat hij wat moeilijker over, maar over
het algemeen hebben wij best vaak van die ‘diepgaande’ gesprekken.
En dan gaat het vaak over ons verleden en toekomst, ja.
Maar laatste tijd steeds vaker over mijn onzekerheid en angst om hem
kwijt te raken. Dat was vorige week echt sinds sochtends vroeg terwijl
we gewoon naar school moesten, dus dat was niet ideaal. Haha.
Maar het verschilt per persoon en stelletje hoe vaak of hoe lang zo’n
gesprek is. Met m’n ex had ik het nooit, ik denk van die 1,5 jaar samen
hooguit 3 keer zo’n gesprek gehad…

Oke thnks alvast allemaal hierboven.
Het is inderdaad wel zo dat als het goed voelt, het ook goed is.
Alleen weet ik dus niet zo zeker of het goed voelt…

Hmm, weet niet wat je onder lang verstaat, maar diepgaande gesprekken hebben we wel ja. Niet zovaak hoor, maar soms is het gewoon nodig.
Hij is vroeger heel erg gepest, en ik heb wat dingen meegemaakt die ehm nogal moeilijk zijn. Laatst kwam ik erachter dat we alletwee ooit op het punt hebben gestaan om nouja, onszelf van het leven te beroven. En omdat we dit alletwee hebben gehad kunnen we hier wel over praten ja. Hoewel ik niet weet hoe het is om gepest te worden, en hij niet weet hoe het is om mijn probleem te hebben kunnen we wel goed praten ja.

Is dit niet privé?

^Ik denk dat je op een forum redelijk makkelijk kan uitmaken wat voor jouw privé is, en wat niet :grin:

Mijn vriendje en ik hebben soms diepgaande gesprekken.
En die gaan over onze relatie, over dingen waar we tegenaan lopen in het dagelijks leven en over hoe we over dingen denken.
Soms duren ze een uur, soms 10 minuten.
Ik ben geen prater, dus dat soort gesprekken komen meestal voort uit momenten dat ik niet lekker in mijn vel zit.

Thnks & Up :slightly_smiling_face:

mijn vriend komt eigenlijk niet verder dan ‘hoe ging het op school’ etc. en dat vind ik ook heel jammer. net alsof hij me niks te melden heeft. als ik er naar vraag is het ook van: maar wij kennen elkaar al heel lang, waar moeten we nog over praten.

Dat hangt echt gewoon van persoon tot persoon af hoor. In onze relatie ben ik eerder de prater, en mijn vriend de luisteraar. Wij kunnen uuuren praten, waarvan ik dan meestal aan het woord ben, maar hij vindt dat niet erg want hij luistert graag naar me (zegt hij, misschien slaapt hij gewoon mentaal). Dus als jullie gewoon niet zo’n babbelaars zijn dan is dat oké denk ik zo. Als je je maar goed voelt.

Soms wel (:

Ik geloof dat mijn vriend en ik overlaatst nog een discussie hebben liggen houden in bed over het communisme :’’)

Die hebben wij wel,
dat hangt van het moment af.

Als we vrolijk zijn gaat ie niet opeens over alle trauma’s beginnen.

Wanneer er een soortgelijk onderwerp of moment is dan begint hij er wel vanzelf over.

Ik heb nu geen vriend, maar had met een bepaalde ex wel écht diepgaande gesprekken. Over ons, over relaties en liefde in het algemeen, over toekomstdromen, over angsten, over existentiële crisissen, over de zin van het leven, over actua, etc. Helaas heb ik nu geen contact meer met hem. Ik kon echt goed met hem praten maar op romantisch/seksueel vlak was alles zo problematisch en turbulent, dat het gewoon niet meer verder kon.