Lange afstandsrelatie

Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een klein probleem of meer een vraag. Een probleem kan ik het niet noemen, het is jammer maar te doen.

Ik vind een jongen uit Engeland leuk, hij mij ook. We kennen elkaar niet van internet ofzo, maar we kennen elkaar gewoon van vakantie in 2011.
Ik vond hem toen ook al leuk en heb heel het internet afgezocht naar zijn facebook/twitter/msn of what else. Uiteindelijk na zo’n 2,5 jaar heb ik hem gevonden.
Sindsdien hebben wij best wel veel contact en begin ik hem alleen maar leuker te vinden.
Hij ziet mij ook wel zitten weet ik.

Nou zijn we van plan om a.s. zomer eens af te spreken. Dat ik voor een paar dagen naar zijn stad kom en we elkaar gewoon weer eens kunnen zien.
Ik wil dit echt dol graag, maar weet toch niet zo goed wat ik er van kan verwachten. Ik weet dat ik het gewoon moet doen, want ik vind hem echt leuk en wil hem dol graag nog eens zien. En hopen dat er dan wat van komt. Maar ik weet niet zo goed wat ik er van kan verwachten.

Stel dat we uiteindelijk een relatie krijgen. Dan wordt het dus een lange afstands relatie. Maar hoe hou ik zoiets in stand? Engeland is gelukkig niet heel ver, maar in totaal met de boot en openbaar vervoer/auto is het toch nog wel ongeveer (wat zal het zijn?) 9 -/+ uur.

Hebben jullie nog tips?

Heel erg bedankt.

Doen wat je hart je ingeeft. Als je hem echt leuk vindt en andersom ook, dan komt het wel goed.

Of het zal werken ligt aan jullie; hebben jullie het er voor over om elkaar niet zo vaak te zien en om af en toe een lange reis te maken? Ik weet trouwens niet waar hij woont, maar naar londen vliegen is hartstikke goedkoop met ryanair, en je kan ook de eurostar proberen. Als je daar vroeg boekt is dat ook niet zo heel duur!
Maar als ik jou was zou ik niet te hard van stapel lopen en eerst jullie ontmoeting afwachten, dalijk word het niets en heb je je voor niets zorgen gemaakt :slightly_smiling_face:

Ik weet dat ik het ook gewoon moet doen. Niet twijfelen. Echt doen.
Alleen weet ik niet hoe ik zo’n relatie in stand zou moeten houden… Je ziet elkaar misschien als het niet te duur wordt eens in de 3 maanden.

Northampton. Geen idee of dat heel duur wordt…

In stand houden gebeurd vanzelf, net als contact houden nu vanzelf gebeurd.

Inderdaad je hart volgen (allebei). Jullie zien wel wat er uit wordt.

Ik had eens een relatie met iemand in het buitenland, en heb daar ook een vakantiebaan gezocht. Zo kon ik 3 maanden per jaar daar zijn, de taal leren en er ook nog een beetje geld verdienen. Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien is dat een idee?

En verder, moet je steeds naar Northampton, of zouden jullie elkaar ook in London kunnen ontmoeten, bijvoorbeeld bij vrienden van hem of zo? Dat bespaart toch meteen weer wat reistijd.

-

Als je flexibel bent met de vertrektijden, kan je bijvoorbeeld ook voor 100 euro return vanaf Schiphol naar Birmingham of naar Londen. Dan is zelfs een bezoekje van een paar dagen mogelijk.
Ik weet natuurlijk niet of 100 euro voor jou veel is of niet. Ik heb er vroeger steeds voor gewerkt en de reisjes maakten een groot deel uit van mijn budget. Maar ik had er dan ook veel voor over. Dan maar wat minder kleding en make up!

Ik denk dat je niet eens moet nadenken over hoe je dan een relatie in stand moet houden. Ga eerst ‘daten’ en zie hoe dat is, moet je net zien is het niet meer zoals 2011. En als het wel zo is, en je krijgt een relatie met hem, laat het dan op je af komen. Geen dingen plannen (behalve afspreken ha-ha). Het komt allemaal wel op z’n pootjes terecht.

Gewoon veel vertrouwen in elkaar hebben(: Dat is echt 1 van de belangrijkste dingen(: Nouja en liefde ofcourse <3 de rest, als jullie een relatie zouden krijgen, komt vanzelf en dan gaat waarschijnlijk alles goed komen(: super leuk!

Lijkt me lastig ! Maar wel heel mooi en bijzonder.