lange afstandsrelatie Nederland-Rusland HELP!

Hallo meiden!

Ik heb nog al een liefdesprobleem, misschien dat jullie kunnen helpen :slightly_smiling_face:

Het zit zo dat ik een vakantieliefde heb, ik ben met mijn moeder naar Egypte geweest en heb daar een leuke Rus ontmoet. We liepen elkaar tegen het lijf en ik keek hem aan en het was een soort liefde op het eerste gezicht. Mijn wereld stond stil. Hoe hij naar mij keek, hoe hij lachtte.
Ik was daar 8 dagen en hij 6. We hebben elkaar bijna elke dag gezien en gesproken voor zover je met elkaar kan praten want ik spreek geen Russissch en hij geen Nederlands, Engels of Duits.
Dus merendeels ‘praatte’ we met handen en voeten, maar de gesprekken waren heel leuk en gezellig en vol met humor :slightly_smiling_face:. Hij gaf ook complimentjes, dat ik er leuk uit zag of mooi was. De dagen gingen snel voorbij en de laatste dag hebben we elkaar onze skype naam gegeven om contact te houden. Hij gaf mij een briefje Russisch geld, met zijn naam en datum van die dag erop. Als aandenken zei hij. :flushed: Hij vertelde dat hij verliefd op mij was geworden, en mij erg zal missen als hij weer in Rusland zou zijn. In die 6 dagen, dat wij samen waren heb ik mij nog nooit zo goed gevoeld. Het voelde als een groot sprookje.
Toen ik weer in Nederland was, heb ik hem toegevoegd op Skype. Pas naar een week kwam hij online,omdat hij staples met werk had liggen zei hij. en hebben heel de middag geskyped. We spraken elkaar echt bijna elke avond. Hij werkt veel, maar kwam altijd even online om met mij te praten. Ondanks het 5 uur tijdsverschil is tussen Nederland en de plaats waar hij woont in Rusland.
Dit ging een tijdlang goed, en het was erg gezellig. Op valentijnsdag kreeg ik een super lief bericht met de vraag of ik zijn meisje wilde zijn. Ik zei; ja, heel graag.
Nu zijn we ongeveer een maand verder, en hij wilde graag naar Nederland komen voor een kleine vakantie, ik had het met mijn ouders overlegd en zei vonden het goed dat hij kwam. Maar door de verschillende talen, hadden we af en toe een misverstand over de datum.
Nu heeft hij voor 3 weken geleden gezegd dat hij tussen 21 en 29 maart zou komen. En mij dat zou laten weten aan mij in het begin van maart. Nu is het al 11 maart en heb nog niks gehoord. Soms komt hij wel eens 2 dagen niet op skype dat vind ik niet zo erg, ik weet dat hij druk is met werken van 7:00 tot 00:00/ 01:00. maar nu is hij al 5 dagen niet online geweest ( terwijl hij juist dan zou laten weten welke datum hij zou komen ), eergister kwam hij even online dus ik stuurde: Hee, leef je nog? of ben je me vergeten? . Klinkt misschien een beetje bot, maar zodra ik vraag of hij zijn visum al heeft of dat de datum al bekend dan reageert hij niet. Terwijl ik graag duidelijkheid wil natuurlijk!

Kan iemand hier mij advies over geven? Moet ik mij zorgen gaan maken dat hij niet komt? of is het echt omdat hij zooo druk is met werk?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Er kan wat gebeurd zijn waardoor hij niet online kon komen. Hij zit in Rusland dus dat kun je niet weten. Je hebt moeilijk contact met hem, alleen via Skype.
En het kan ook zijn dat hij erg druk is met werk. Als hij van 7:00 tot 00:00 werkt (wat lang trouwens, is dat normaal Rusland?) kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om dan nog op Skype te komen. En tijds verschil speelt natuurlijk ook een rol. Ik zou het erg lastig vinden om elke keer een moment te vinden dat mijn ‘vakantieliefde’ niet slaapt als ik wakker ben ect.

Ja, vaak moet hij doorwerken omdat er een collega ziek is of op vakantie is en dan heeft hij eeeerg weinig tijd dus ja, dan is het altijd maar even afwachten wanneer hij komt. In Rusland is een normale werkweek soms wel 60 uur. En hij wil het duurste van het duurste dus dan moet hij wel veel werken om veel te verdienen. Inderdaad, en die ontwetendheid is ook zo !@#$#%^&. Dat ik gewoon niet weet wat er aan de hand zou kunnen zijn. Alles wat ik bedenk is gebasseerd op niets.

Dat is het nadeel van een afstandsrelatie, je kunt nooit even snel naar elkaar toe.
Je moet jezelf niet gek maken met dingen die er aan de hand zouden kunnen zijn, achteraf valt het altijd mee en je komt er toch niet achter. Gewoon afwachten.

Zou het kunnen zijn dat hij eigenlijk niet kan komen en daarom gewoon niks zegt? Zou wel aso zijn trouwens,

Zou kunnen, dat kun je ook niet weten. Hoe goed ken hem eigenlijk? Ik kan uit je verhaal niet opmaken dat je hem nou heel erg goed kent dus misschien dat je daarom ook niet weet wat je kan verwachten.

Is misschien heel kut maar ik zou er maar rekening mee houden… Zo goed ken je hem natuurlijk nog niet en via internet is alles natuurlijk makkelijker om te zeggen. Ook ziet hij misschien nu in hoe moeilijk het is om een relatie te onderhouden die zo ver uit elkaar ligt (Ik zeg natuurlijk niet dat het niet kan hoor!!)

in dat opzicht weet ik niet hoe hij in elkaar steekt, dus dat klopt inderdaad. Thanks :slightly_smiling_face:.

Wat leuk dat je een leuke jongen hebt ontmoet op vakantie!
12uur werken is een normale dag voor Russen (ben half Russisch en ben elk jaar voor een maand in Rusland;) ) Maar het ligt er maar net aan waar je werkt, 12uur is normaal voor de horeca maar een kantoorbaan is gewoon het zelfde als in Nederland.
Heb je zn telnr niet? Dan kan je hem misschien opbellen (skypetegoed) ? Is altijd handiger dan skype aangezien internet ook een heel gedoe is in Rusland.
& hoezo 5uur tijdsverschil trouwens? Waar woont hij in Rusland? Volgens mij is het 2uur tijdsverschil…

Precies, maar een jongeman van 28 heeft dan toch wel ‘‘the balls’’ om te zeggen hoe het dan wél ik elkaar steekt? In plaats van mij in onduidelijkheid te laten zitten. :hammer:

Hihi leuk dat je elk jaar naar Rusland gaat. :slightly_smiling_face:
Hij werkt voor de Metro cash and carry. Hij is onderdirecteur van het bedrijf dat aan hun levert.
Ik zou hem wel willen bellen, maar de taal is niet echt wat je zegt makkelijk dus een paar woorden en dan houdt het al op. Met skype typen we gewoon vanuit de Google translate.
Hij woont in Orenburg dat is 5 uur verschil. Moskou was 2 of 3 toch?

oh okee:) Ja Moskou is idd 2uur, daar ben ik dus elk jaar haha:) was even off-topic geraakt zie ik nu pas:P Misschien zijn er problemen met het visum aanvragen en besteed hij daar nu veel aandacht aan? Hoop dat ie er snel aankomt!

Ik vind het wel raar dat ie niks zou laten weten over wanneer hij aankomt… Als je er echt druk mee bent doe je dat wel?

Superleuk! Zou je het iemand aanraden om naar Rusland te gaan als je de taal niet kan? Aangezien maar weinig mensen daar Engels spreken. :stuck_out_tongue: Nou, ik ga gewoon duimen haha, thanks for the support! :grinning:

jaa, lijkt mij ook. :bored:

Uhm… Naar Moskou zonder dat je Engels spreekt lijkt me idd niet zo’n goed idee! Maar denk dat je er met een zo’n toeristen boekje, Nederlands- Russisch wel doorheen komt haha… Maar heb je geen Engels op school gehad? De basics zeg maar?

Wat grappig, ik heb ook familie in Moskou haha!

kssst

Haha wat leuk:) Spreek je ook Russisch of dat niet? En heb je Russisch bloed of woont er gewoon familie :sunglasses:

Okay! :stuck_out_tongue: Ja, ik wel, ik spreek Engels, Duits en Spaans maar hij niet. Alleen heeeeel basic duitse woorden.