lange afstandsrelatie beëindigen...

hey meiden,

Ik heb jullie hulp nodig! Zoals jullie in de titel al lezen heb ik een lange aftsandsrelatie die ik graag wil beëindigen. Mijn vraag aan jullie is alleen : hoe doe ik dat?

Ik vind eigenlijk dat hij t wel verdiend om elkaar even face-to-face te spreken zodat ik ook rustig mijn verhaal kan doen. alleen dan zit ik 4 uur in de trein om waarschijnlijk even 15 minuutjes met hem te praten. Ik zal daarna ook behoorlijk instorten, terwijl ik dan nog de trip naar huis moet doen.
Maar ja… wat er dan nog overblijft is een telefoontje. en ik ben bang dat als hij eenmaal weet waarvoor ik bel, hij meteen het gesprek beëindigt. Daarbij vind ik een telefoontje ook een beetje ‘zwak’

Ook zit ik met de timing… We zitten beide in ons examenjaar. Ik ben bang dat als ik hem het slechte nieuws nu vertel, hij geen energie meer stopt in zijn examens en dus zakt. hij stond er eerst namelijk heel slecht voor en ik heb hem uiteindelijk gemotiveerd om goede cijfers te halen. ik ben bang dat als ik nu weg ga, hij zich niet meer kan concentreren. Aan de andere kant wil ik hem ook liever niet (een maand!) aan het lijntje houden.

Mijn ex vriend zit ook in het examenjaar. Ik heb het uitgemaakt, omdat het alleen maar harder aankomt als hij er na een maand achterkomt dat je hem al een maand lang wilde dumpen.
Ik heb gezegd er voor hem te zijn als hij motivatie nodig had of er even doorheen zat. Maar dan echt alleen vriendschappelijk. Dus niet een potje ontspan seks ofzo.

Ik zou gewoon hem opbellen en zeggen als hij er nog face-to-face over wilt hebben je ervoor open staat. Hij snapt vast wel dat je niet vier uur naar hem toe reist om hem te dumpen. Maar ja wel lastige situatie. Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf hoelang jullie hebben. Als je vier maanden hebt vind ik telefoontje wel kunnen in jouw situatie, als je twee jaar hebt zou ik wel face-to-face gaan. Bedenk je anders wat jij zou willen dat hij zou doen als de situatie andersom was.

Er heen reizen is wel netter, maar vind het eigenlijk totaal niet handig… 4 uur reizen is lang hoor mensjes!

Dan maar skypen? Dan zie je elkaar ook tenminste, dat is al persoonlijker dan alleen bellen.

Ik zou zelf ook niet graag aan het lijntje gehouden worden, zou het gewoon nu doen en niet wachten!

Dit. En ik denk dat het wel wat langer duurt dan 15 minuten. (;

Ik zou dus echt geen vier uur gaan reizen om het uit te maken. Denkt hij dat jullie een leuke middag gaan hebben, kom je het uit maken, nee dat is fijn. Hij gaat het hoe dan ook niet leuk vinden, of jij hem nu belt of er naartoe gaat, dan kun je imo beter bellen en dan zoals booklover zegt aangeven dat je best nog een keer face-to-face met hem wil praten als hij dat echt wil (mits jij dat ook wilt natuurlijk) dan je tijd verdoen met reizen terwijl jij je ook al kut genoeg voelt. Eventueel skypen is inderdaad ook een goed idee, omdat het dan wel al persoonlijker is en je dan goed kan praten.

Dit! " hee ik zit ju in de trein naar je toe"
Denkt ie oh gezellig over 4 uur is ze hier
Kom je het uitmaken, arm kind
Ik zou bellen en zeggen als je het er persoonlijk over wil hebben sta ik daar voor open

Omdat ik beide scenarios ken (gedumpt worden vlak voor eindexamens, en gedumpt worden door jongen waar ik 3 jaar(!!) een lange afstandsrelatie mee had via whatsapp) zal ik je vertellen wat mij het beste lijkt.

Het is echt vreselijk om vlak voor de examen je liefde kwijt te raken. Je vindt jezelf dan met name zielig omdat je nog zoon klote tijd tegemoet gaat en je meot nog zoveel. en dat moet je ineens allemaal alleen doen.
Wat ik adviseer is om het contact wat minimaal t ehouden (misschien als smoes dat je je wilt richten op je examens?) en pas nadat alle examens voorbij zijn er echt voor gaan zitten met hem.
Bovendien is het nog rotter om via telefoon (Whatsapp, bellen, allemaal even kut) je liefde kwijt te raken. Je wordt boos en voelt je machteloos… en zodra je ophangt heb je allerlei vragen die je niet beantwoordt krijgt. Daarom lijkt me het beter als je na je examens hem een bericht stuurt dat ‘jullie moeten praten’ dan weet hij genoeg… maar wel dat je het graag met hem persoonlijk erover wilt hebben.
Ondanks dat 4 uur reizen echt heel lang is, en je ook weer terug moet. vind ik dat wel het meest respectvol.
Ik zou daar heel veel aan gehad hebben als hij naar me toe was gekomen.
Kun je niet voor 1 keer met de auto (gebracht worden?)
Kan hij niet naar jou toe komen? Of jullie beide naar een plek in het midden. misschien scheelt dat ook in het ‘instorten’ dat je je wat sterker kunt houden tot je thuis bent?

Nouja, dat is wat ik zou doen…

succes en sterkte ermee.