Hey,
Ik ben 14 jaar en heb een jongen leren kennen via instagram. Klikte meteen en we zijn super verliefd. We facetimen en bellen vaak dus ik weet zeker dat hij zich niet anders voordoet dan dat hij is, maar we wonen 80 km van elkaar vandaan en op onze leeftijd is het dus best moeilijk om af te spreken. Hebben jullie hier ervaring mee?
Hi!
Mijn vriend en ik wonen zelf een 3.5 uur van elkaar vandaan, maar door flexibele roosters en onze leeftijd (19) kiezen we natuurlijk zelf wanneer en waar af te spreken, en voor meteen een paar dagen elke keer, wat het reizen minder tijds innemend maakt.
“lange afstand” is natuurlijk ook maar relatief afhangend van je leeftijd, mobiliteit en budget.
Aangezien je nog erg jong bent, en je ouders vast niet akkoord gaan met slaappartijtjes bij een jongen die je via instagram hebt ontmoet, zie ik voor dit moment als enige optie dat jullie halverwege ergens tussen jullie afspreken. Geen idee of er tussen jullie ergens een stad zit?
Dan kan je elk zo’n 40 km met ov doen, wat qua tijd ook al wat scheelt + je spreekt af in het openbaar, wat dus minder “gevaarlijk” is in de ogen van je ouders. Als ze hier nog steeds niet akkoord mee gaan, kan je vragen of je vriendje eens wil facetimen met je ouders, zo stel je hen ook gerust.
Je zal waarschijnlijk ook niet élk weekend kunnen afspreken, maar naarmate je ouder wordt, de relatie toch goed werkt en je ouders je meer vertrouwen, zal je dit meer kunnen. het is ene kwestie van hoe serieus jullie beiden zijn over de relatie.
Toen ik 14 was had ik een vriend in het buitenland. Heb helaas nooit kunnen afspreken, omdat het gewoon veel te ver weg was. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat pijn doet. Ik stel voor om je ouders gewoon te vertellen dat je met hem af wil spreken, en zoals Sanseveria zei: In het openbaar in een stad tussen jullie in is het verstandigst. Good luck