Lange afstands relatie probleem

Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje en zou graag horen wat jullie er van denken.
Ik had een hele goede en fijne relatie van 2 jaar met een jongen, maar een maand of 6 geleden is hij naar zuid-Afrika vertrokken vanwege persoonlijke omstandigheden en zijn we (met veel verdriet van beide kanten) uit elkaar gegaan. We hebben contact gehouden als vrienden maar de gevoelens zijn nooit echt verdwenen. Nu heeft ie besloten dat hij terug wil komen in het voorjaar om toch te kijken of we er samen nog iets van kunnen maken in de toekomst. Het probleem is alleen dat hij altijd heeft gezegd dat ik gevoelens voor iemand anders zou moeten krijgen (toen hij weg was) zodat hij me los kon laten en geen gevoelens meer zou hebben. Nu heb ik een korte tijd een relatie gehad met iemand anders, maar weet dat ik veel meer voel voor mijn ex. Moet ik het aan hem vertellen voor hij echt besluit terug te komen?

doe wat je niet laten kan :wink:

^Wat is dat nou weer voor een reactie…

Maar pfoe wat lastig… Ik denk dat je wel eerlijk moet zijn, maar ik zou ook niet weten op welk moment dat het beste is. Mijn gevoel neigt naar het hem toch te zeggen, dat je hem terug wil ondanks wat er gebeurt is met die andere jongen en dat je hoopt dat hij dat ook nog steeds wil. Het zou namelijk niet eerlijk zijn als je die dingen verzwijgt, zeker als hij straks misschien je vriend weer zou kunnen worden en achteraf blijkt dat je hem toentertijd voorgelogen/dingen verzwegen hebt. Dan vertrouwt hij je straks al helemaal niet meer.
Ik zou het dus proberen overtuigend te brengen dat je voor hem wil gaan en dat je dat met die jongen al weer echt afgesloten hebt. Als hij dan niet meer wil, ben je in ieder geval eerlijk geweest en moet je dat helaas accepteren. Maar ik denk dat er zeker wel een goede kans blijft bestaan dat hij het dan alsnog wil proberen.