Lange afstand?

Hallo iedereen,

Mijn vriend gaat voor 3jaar in Berlijn studeren (en ik woon in België), hij vertrekt binnen 3weken…
2 van die 3weken is hij op scoutskamp, ik zou graag nog een paar speciale dingen met hem gaan doen als verrassing en ook eventueel een paar cadeautjes of persoonlijke dingen meegeven naar Berlijn, alle suggesties zijn welkom!!
Zijn er trouwens mensen die ervaring hebben met ‘lange afstand relaties’? Zoja, wat jullie ervaring hiermee en hebben jullie eventueel wat tips?

Alvast bedankt!

Ik ken iemand die naar Amerika is verhuisd en alleen in de zomervakanties terug is. Hij heeft na al die tijd nog steeds met zijn vriendin, dus het kan wel werken. Hoe weet ik alleen niet.

Ik zou zelf een bundel maken met allemaal foto’s, teksten, etc. Ik had ook voor mijn ex een ‘reisbundel’ gemaakt, met allemaal tekeningen, lyrics, grapjes, etc.

Zal ik zeker proberen voor elkaar te krijgen, bedankt!

Dat van hmpf is inderdaad een superleuk idee!
Geef hem zoveel mogelijk herinneringen mee zodat hij aan je blijft denken. En dan heb je natuurlijk nog je telefoon, en skype :3 Dan kunnen jullie zoveel mogelijk contact houden als hij weg is.
En je kan hem natuurlijk komen opzoeken in je vakantie :'D

Hey!
Ik heb een LAR… Ben al drie en een half jaar met mijn vriend. Ik studeer in het buitenland, hij is achtergebleven in Nederland.

Het is heel lang heel goed gegaan en nu gaat het een paar weken minder. Wat denk ik normaal is bij een LAR.
Het wordt een hele moeilijke tijd meid, voor jou en voor hem ook. Het belangrijkst is dat jullie goede afspraken maken met elkaar.
Je moet het van de positieve kant zien dat omdat jullie elkaar zo weinig zullen zien die “verliefde” periode veel langer zal duren!

Succes!

Ik heb ook een lange afstandrelatie. Ik studeerde in Amsterdam en mijn vriend woont in Johannesburg. Mijn afstudeertraject heb ik ook daar gedaan, dus toen zijn we 5 maanden samen geweest in ons huis!

Nu ben ik even terug in Nederland om geld te verdienen en begin september ga ik emigreren. Ik ga daar dan ook studeren. Het is lastig om zo lang en ver van elkaar weg te zijn, maar het kan echt werken. Vooral veel communiceren, ook over de meest kleine en onbenullige dingetjes heeft bij ons veel geholpen. En natuurlijk hebben we skype en whatsapp wat erg helpt.

Wat ik altijd doe is als ik daar ben geweest is een aantal briefjes in de kamer laten zodat hij die zo nu en dan vindt, of ik stop ze in zijn koffer.
Zelf steel ik altijd zijn shirt of blouse mee en een flesje deodorant. Hij heeft ook mijn parfum. Op het moment heb ik meer spullen in Johannesburg dan in Nederland.
Maar zoals hierboven al werd gezegd, duidelijke afspraken maken en eerlijk zijn. En ja, die verliefde periode duurt een stuk langer, dat is fijn. En af en toe kaartjes sturen of wat dan ook. Het komt goed. :slightly_smiling_face:
Wat gaat hij eigenlijk studeren in Berlijn?