Lange afstand relatie/contact

Hey!
Ik heb via Tinder een super leuke jongen leren kennen. Het klikt echt super goed, we weten van elkaar dat we elkaar ook echt leuk vinden en iets willen opbouwen. We hebben elkaar een paar keer gezien en toen begonnen de tentamens en waren we allebei erg druk. Hij heeft in die tijd te horen gekregen dat die begin juli naar zuid afrika zou vertrekken om daar een halfjaar te gaan studeren. We zagen dit beide niet aankomen en hadden verwacht nog wat op te kunnen bouwen in de zomer. Nou hebben we geen tijd meer gehad om af te spreken waar we allebei super erg van balen en hij is vanochtend vertrokken naar zuid afrika. Wel willen we heel erg graag contact houden, en hij zegt ook heel vaak dat we zo goed kunnen samen en dat het vertrouwd voelt, dat die echt vaak wil bellen etc. Maar ik ben super bang dat het gaat verwateren aangezien het niet echt officieel is. Of dat die andere meisje ontmoet, en omdat die niet aan me vastzit kan die alles doen en laten wat die wilt (ik ook trouwens). Ook al weet ik wel dat we beide niet zo zijn.

Iemand die ervaring en/of tips heeft, moet ik het officieel maken? Even aan kijken en gewoon lekker bellen en skypen etc.?

Liefs xx

Ik zou het nog niet officieel maken totdat hij terug is, en voor de rest proberen het los te laten. Houd gewoon contact, en als hij terug is, kunnen jullie weer verder daten. Als hij nu echt helemaal into jou is, dan verandert Afrika daar niets aan.

Ben het met Encore eens! Vooral gewoon lekker bellen en skypen zo af en toe en goed blijven communiceren. Blijf beide gewoon jullie gevoelens uitspreken en praat over de situatie en eventuele onzekerheden.

Super lief, thanks!

Gelukkig kunnen we heel goed praten en kan ik alles bij hem kwijt.
Nu maar hopen dat het snel december is :flushed:

heyy, weet niet of je nog wat ervaringen zocht ofzo maar bij deze!
ik woon zelf in Gouda en mijn vriend woont in Joure dat is dus ongeveer met de trein 2 uur reizen en dan nog met de bus. Opzich valt dat nog wel mee en ik zie hem ook wel 2 keer per maand ongeveer (ben 17) Maar wij skypen dus ongeveer 2 keer per week eerst veel vaker maar zoals jij al zei het verwaterd wel een beetje. Nu ben ik niet bang dat ik hem kwijt raak, want we hebben verder wel elke dag contact maar het is wel moeilijk en je moet goede ‘regels’ hebben hoe je zoiets in stand houd. Ik vind het zelf heel prettig omdat je zo wel elk je eigen leven houdt en als je dan afspreekt of skyped is het wel weer heel erg tof!

Hey, tof dat je dat wou delen. Ja hij is nu natuurlijk aan het wennen en alles ontdekken enzo daar. Dus hij appt iets minder maar dit begrijp ik, hij wou wel al binnenkort bellen om alles te vertellen enzo. Maar misschien moeten we dan ook afspraken maken idd, want het is niet officieel maar zo voelt het wel heel erg. Gewoon dat we in ieder geval 1x per week skypen minstens. Als we er allebei moeite voor doen komt het ook wel goed denk ik :slightly_smiling_face:

Als het niet officieel is, zou ik geen afspraken maken…

Ook niet gewoon van laten we proberen 1x per week te bellen/skypen. Anders krijg je straks dat als de een kan de ander druk is en andersom. Ik kan ook het initiatief een beetje bij hem laten. Ik heb nu alle tijd en hij is druk met alles te ontdekken enzo, als die me mist dan zoekt die vanzelf wel mogelijkheden om te bellen etc. lijkt me.

Ik ben bang dat als je nu al afspraken wil maken - terwijl jullie nog geen relatie hebben - hem juist wegjaagt. Je zou wel aan kunnen geven dat je het fijn vindt dat jullie eenmaal per week bellen. Zonder die druk op hem te leggen.

Ja daar dacht ik zelf inderdaad ook aan, we moeten eerst maar een keertje bellen denk ik. Misschien komt het dan vanzelf ter sprake. Hij heeft in ieder geval wel aangegeven dat die echt contact wil blijven houden, dus dat is fijn.