Lang verkouden

Ik ben al ongeveer 3 weken verkouden, en ik heb al die tijd lekker neusspray gebruikt omdat ik anders niet eens de trap op kan lopen zonder dood neer te vallen.
Maar ik zag net dat je het helemaal niet zo lang mag gebruiken.
Is het echt zo gevaarlijk om het te lang te gebruiken?

Is idd verslavend. De bijsluiter zit er niet voor niets bij.

dit is vast slecht maar hier heb ik echt om gelachen
ontopic: aan neusspray kan je indd verslaafd raken dus probeer het echt te proberen wanneer je niet anders kan

Oh dat heb ik in de zomervakantie gehad ik was 5 weken lang verkouden verschrikkelijk:’) En ja wat de rest zegt het is verslavend een vriendin van mijn moeder neemt haar neusspray overal mee naartoe omdat ze niet zonder kan.

Neusspray kan volgens mij ook averechts werken. Dat het uiteindelijk je slijmvliezen aantast waardoor je nog meer snot gaat produceren, waardoor je dus nog langer verkouden bent, of je in ieder geval zo voelt.

Oh het is dus beter om te stoppen haha. Dankjewel!

vervelend…

OT- Stoppen met neusspray, vitamines slikken, veel fruit en verder warm aankleden!

In neusspray zit vaak een stofje dat op je slijmvliezen werkt en dat mag je inderdaad maar 7 dagen achter elkaar gebruiken ivm verslaving. Neusspray zonder dit (dus alleen zoutoplossing, gewoon bij Etos te krijgen) mag je wel langer gebruiken en werkt ook prima, misschien is dat een oplossing?

Gefeliciteerd. Je bent officieel verslaafd. :’) Ik had dat ook een keer gehad. Lekker drie weken lang neuspray snuiven en je blijft idd verkouden. Afbouwen en dan is het zo weg. Zo snel mogelijk stoppen idd.