Heey meiden,
Ik had een vriend, maar dat is uit sinds gister. Hij zei dat hij het had uitgemaakt omdat hij me niet meer zo leuk vond. Maar ik denk dat het door de ruzie komt, want voor de ruzie was er nog niks aan de hand. Hij zei zelfs 1 week voor de ruzie dat hij heel erg verliefd was. En 1 dag voor de ruzie zei hij dat als hij elke keer een berichtje kreeg hoopte dat die van mij was.
Hij had al iets van 6/7 exen gehad en die relaties duurde meestal maar 2 weekjes. De langste relatie van hem was 6 weken, maar dat ging uit omdat hij 2 keer vreemd ging. Hij heeft al alles bij een meisje gedaan (al op best jonge leeftijd). Ik had maar 1 ex en was nog groen. Voordat ik het met hem had was ik 5 jaar single geweest. Dus eigenlijk zijn we best verschillend. Hij is nog bevriend met bijna al zijn exen. Hij praat dagelijks met ze en spreekt er af en toe nog wel eens mee af (dus alleen met z’n 2e). Met sommige exen is hij vreemd gegaan, 1 ex was nog verliefd op hem en hij heeft nog een beetje een zwak voor 1 andere ex (dat is zijn beste vriendin en hun hebben elkaar ontmaagd). Ik vond het moeilijk, maar ik liet hem toch met hun afspreken. Ik wou hem gewoon de vrijheid gunnen en vond dat ik hem niet kon verbieden om met zijn vriendinnen om te gaan. Het was de afspraak dat hij het tegen me zou zeggen als hij met een meisje zou afspreken. Maar na een tijdje zei hij dat niet meer en moest ik er zelf achter komen. Ik wou gewoon niet dat onze relatie daaraan kapot ging. Uiteindelijk is dat wel gebeurd…
Mensen zeide tegen mij dat het niet normaal was dat hij met zijn exen ging afspreken terwijl hij een vriendin had. Ik ging erover nadenken en besefte dat ze gelijk hadden. Ik had hem al een tijdje niet meer gesproken of gezien. Op zijn verjaardag was hij op stap geweest met paar vrienden en 2 meisjes. Hij had me er niks over verteld of mij mee gevraagt ofzo. Ik ben daarom ook niet naar zijn verjaardag gegaan. Ik had het gevoel dat hij geen behoefte had om mij te zien. Hij merkte dat ik boos werd. Hij zei: leuk dat je er was… Daarna vroeg hij wat er allemaal aan de hand was. Ik legde het uit en hij werd boos. Hij zei dat hij zijn vriendinnen niet voor mij ging opgeven omdat het toch ooit tussen ons uit zou gaan en dat hij dan teminste zijn vriendinnen nog had. Hij vond dat zijn vriendinnen boven een relatie gingen. Ook zei hij dat ik het niet met hem moest nemen als ik dat niet kon accepteren. En dat ik geen ja had moeten zeggen toen hij me vroeg omdat ik al voor de relatie had moeten weten dat hij met best veel meisjes omging. Hij vroeg wel of hij even langs kon komen maar ik zei dat het beter was als hij de volgende dag zou komen omdat het al best laat was en ik moest de volgende dag naar school. De dagen erna probeerde ik met af te spreken om het uit te praten, maar hij had nooit tijd omdat hij met zijn vrienden wou afspreken. Uiteindelijk is hij toch even naar mijn huis gekomen. Ik zei tegen hem dat als hij ZO graag met zijn vriendinnen wou afspreken dat ik het zou proberen te accepteren en hem dan zou vertrouwen. Het leek opgelost, maar toen zei hij ineens tegen mij dat hij me niet meer zo leuk vond. Die avond belde hij me nog op om me te bedanken voor het cadeau (Ik had een cadeau voor zijn verjaardag besteld en die kwam die avond pas aan). Hij vroeg of het een beetje met me ging en daarna hadden we nog even over school gepraat. Op het laatst zei hij dat hij me nog zou spreken op Twitter. Ik zou de volgende dag naar hem toe komen om het helemaal uit te praten maar toen ik op Twitter keek zag ik dat hij me een dm had gestuurd dat het uit was. Hij zei het wel aardig maar dan nog. Ik vind dat best laf, hij had het gewoon face 2 face moeten doen… Het is vandaag 1 dag uit en ik zag net op Twitter dat hij het nummer vroeg aan een goeie vriendin van mij.
Ik baal er echt enorm van want ik hield echt van hem. Ik had al 5 jaar geen vriend meer gehad en hij heeft me ontgroent. Voor mij was het gewoon heel speciaal. Maarja ik denk dat het voor hem anders was omdat hij al meerdere relaties heeft gehad. Hij klinkt nu wel als een klootzak enzo, maar hij kon echt heel lief zijn. Hij kon heel erg lief doen en lieve dingen zeggen en hij heeft me ook lieve cadeautjes gegeven. Maar nu lijkt het net alsof hij er niet eens mee zit. Dat laat ook weer zien hoe belangrijk ik voor hem was. Hij geeft me het gevoel alsof het allemaal mijn schuld is. Ik vind het ook heel vervelend dat hij me nu steeds jaloers probeert te maken. Ik snap niet wat hij daarmee wil bereiken. Wil hij mijn aandacht of wil hij me gewoon pijn doen? Alsof het dumpen via Twitter al niet lullig genoeg was… Ik ben iemand die niet zo snel verliefd is, maar als ik het eenmaal ben is het echt heel lang. Het zou me niks verbazen als hij binnekort weer een nieuw meisje heeft, en dan ben ik nog lang niet over hem heen.
Wat ik me nu dus afvraag, is het mijn schuld? Had ik gewoon niks moeten zeggen en hem gewoon met zijn vriendinnen af moeten laten spreken? Het is al 3 keer eerder fout gegaan. Ik begon dan boos op hem te worden wat uiteindelijk uitliep tot ruzie. De eerste keer waren we nog met elkaar bezig. Mijn beste vriendin kwam erachter dat hij tegen een van zijn exen (de ex die hem nog leuk vond) begon te slijmen en zei dat hij haar miste en haar graag weer wou zien. Ik wist gewoon dat mijn beste vriendin daar niet over zou liegen. Uiteindelijk had hij dat ook toegegeven maar hij zei dat hij allang over haar heen was en dat het vriendschappelijk bedoeld was. Maar ik zei dat hij kon opdonderen. Paar dagen later heeft hij tegen een vriendin van mij gezegt (die ook een vriendin van hem is) dat het hem al niet meer zoveel boeide en dat hij wel een ander vond. Twee weken later probeerde hij het ineens opnieuw. Hij zei dat hij me miste en dat dat gedoe met zijn ex niks betekende. Ik heb toen gezegt dat hij heel anders was dan ik omdat ik iets serieus wou en ik dacht dat hij daar nog niet klaar voor was. Ondertussen probeerde ook zijn vrienden en die eene ex waarover de ruzie ging mij over te halen dat er niks aan de hand was. Van de eene kant vond ik hem nog steeds leuk en wou ik het ook wel geloven, maar van de andere kant wist ik dat het een foute jonge was en ik vertrouwde hem niet. Dus had ik weer gezegt dat ik niks met hem wou. Niet lang daarna was hij al met een nieuw meisje bezig die hij pas paar dagen kende. Ze spraken elke dag af en hadden al paar keer gekust (gek genoeg had hij wel elke dag tijd voor haar). Uiteindelijk heeft dat meisje een andere jongen gekust op een feest. Toen heb ik hem gekust op hetzelfde feest en besloot hem een tweede kans te geven.
De tweede ruzie ging erover dat ik bang was om hem kwijt te raken. Hij reageerde heel bot waardoor ik me nog meer zorgen ging maken. Hij werd toen boos omdat hij het onzin vond en dat ik me nergens druk om moest maken.
De derde ruzie was omdat ik me alleen voelde door ruzies met verschillende mensen. Het leek eerder alsof hij me nog verder de grond probeerde in te stampen dan me te helpen. Aan zijn reacties te zien vond hij dat ik me aanstelde. Dat vond ik vervelend want ik had toen echt even zijn steun nodig.
Het liefst was ik elke dag bij hem maar hij had vaak geen tijd voor mij omdat hij met andere mensen wou afspreken. Ik kon niet vaak met hem praten en als dat dan een keer kon was het niet lang. Hij wou nooit een keertje zijn vrienden afzeggen om mij te zien terwijl ik paar keer een avondje uit met mijn vriendinnen heb afgezegt voor hem (zelfs op nieuwjaar!) Het is gewoon vervelend als je zoveel tijd en moeite in iemand stopt en er veel minder voor terug krijgt. Ik snap het gewoon niet, op het begin van onze relatie zei hij dat als ik ergens mee zat dat ik meteen naar hem toe kon komen en dat hij me zou helpen. Ook zei hij dat ik het hem mocht verbieden om met andere meisjes af te spreken. Dat deed ik en hij werd dan boos. En laatst praatte ik tegen een jongen die uiteindelijk mijn nummer vroeg. Ik had mijn nummer toen niet gegeven (had ook geen nut want mijn mobiel is kapot). Toen werd hij weer een beetje boos. Dat is toch niet eerlijk! Hij spreekt met zijn exen af en praat er elke dag mee, en dan praat ik eens een keer gewoon zonder verkeerde bedoelingen tegen een andere jongen en dat vind hij dan al meteen niet leuk. Dat heb ik ook tegen hem gezegt en hij zei dat hij gewoon een jaloers type was. Maar als hij een jaloers type is dan zou hij toch moeten begrijpen dat het heel vervelend was voor mij dat hij met zijn exen bleef afspreken…?
Maar misschien had ik ook niet zoveel moeten zeuren en hem de vrijheid moeten geven. Ik had het ook aardiger kunnen zeggen, ik werd meteen boos. En toen hij merkte dat ik boos werd vroeg hij wel of hij even langs kon komen. Maar ik wou dat niet. Misschien als ik hem wel liet komen was het gewoon opgelost. Als die ruzie er niet was geweest was het nog aan geweest. En ik begon met alle ruzies, dus het is denk ik wel mijn schuld… Toen hij het uitmaakte zei hij dat het niet aan mij lag maar dat hij me gewoon niet meer zo leuk vond. Maar ik weet zeker dat er meer achter zit. Tijdens de ruzie zei hij nog: Door dit gezeik heb ik er helemaal geen zin meer in. Hij kan wel zeggen dat het komt doordat hij me niet meer leuk vind en dat geloof ik ook wel. Maar dat hij me niet meer leuk vind ligt grotendeels aan de ruzies die we hadden. Het voelt gewoon echt kut als je 5 jaar lang geen relatie hebt gehad omdat je wou wachten op iets speciaals. Ik dacht dat die eene speciale persoon eindelijk gevonden had. Maar dan moet het ineens zo eindigen… Ik weet gewoon niet of ik nou boos of verdrietig moet zijn. Ik wist ook wel dat hij een beetje een verkeerde jongen was want ik hoorde verschillende verhalen over hem (die niet echt positief waren). Dus hij had ook wel een beetje gelijk toen hij zei dat ik geen ja had moeten zeggen terwijl ik al wist hoe hij was en dat niet leuk vond. Maar ik was echt verliefd op hem en wou hem gewoon een kans geven. Want ergens wist ik wel dat het een hele lieve jongen was. Elke keer als ik zei dat ik bang was om hem kwijt te raken zei hij tegen mij dat hij veranderd was. Maar helaas, een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken. Nu ben ik hem voorgoed kwijt…
Sorry voor het lange verhaal, ik ben iemand die nogal in details verteld. En nogmaals sorry als er spelfouten in zitten Bedankt dat jullie de tijd namen dit te lezen, ik moest het gewoon even kwijt…