LANG VERHAAL: het enige meisje in een jongensgroep

Heey meiden,

De laatste tijd zit me iets dwars en dat moet ik gewoon even kwijt. Veel succes als je er zin in hebt om dit helemaal te lezen haha. :cold_sweat:

Ik zit in een vriendengroep met alleen maar jongens. Dat klinkt misschien raar, maar voor mij is dat heel normaal. Ik zie ze eigenlijk gewoon als vriendinnen. Maar de laatste tijd gaat onze groep veel met een meidengroep om. We hebben altijd veel lol met z’n alle en ik denk dat ik nog nooit zo’n goede vrienden heb gehad. Maar de laatste tijd voel ik me een beetje buitengesloten. Ik zit zeg maar tussen twee groepen in. Mijn eigen (jongens)groep doet de laatste tijd raar. Het lijkt net alsof ze alleen maar met de jongens willen praten (dus niet tegen mij). Die meisjesgroep is wel aardig, maar ik heb er totaal niks mee. En de twee groepen zitten ook nog eens allemaal op dezelfde school en ik niet.

We zouden dus bijvoorbeeld met onze groep (dus de jongensgroep) op vakantie gaan. Ofja, een gedeelte van de groep wilde op vakantie. Want ze wilden maar met een klein gedeelte van de groep gaan. Ik wilde eigenlijk ook wel mee, maar een jongen van de groep zei dat hij geen meisjes erbij wilden hebben.

Ik heb uiteindelijk lang genoeg gezeurd zodat iedereen gewoon mee mocht. Maar nog had ik niet helemaal het gevoel alsof ze mij erbij wilden hebben door bepaalde opmerkingen. Bijvoorbeeld: “als zij mee mag, dan kunnen we net zo goed ook meer vragen”. En toen ik zei dat ik waarschijnlijk niet kon werd er al snel genoeg gezegd: “hee als zij niet mee kan dan passen we dus wel in een huisje voor 8 personen”. Uiteindelijk kon ik wel en toen werd er gezegd: “ik dacht dat jij niet mee kon?”. Misschien maak ik het in mijn hoofd allemaal erger dan het is, maar dat vond ik eigenlijk best wel kwetsend…

Maar toch wilde ik nog steeds mee. Juist omdat ik wil bewijzen dat meiden net zo goed gezellig kunnen zijn en dat drama lang niet altijd van meiden hoeft af te komen (dat is dus wat zij denken). En gewoon om te laten zien dat ik ook bij de groep hoor. Ook al ben ik het enige meisje en zit ik niet bij hun op school.

Maar gister zeiden ze ineens in de vakantie groepsapp dat het waarschijnlijk onmogelijk was om nu nog een vakantie te regelen. Daar was ik het ook mee eens, we zijn gewoon veelte laat met het idee gekomen. Maar een iemand in de groepsapp zit alleen in een huis van zijn zus. Hij zei dat er wel 5 mensen mee konden om daar paar dagen te blijven slapen. Terwijl we met 9 man waren. Meteen waren er al een paar die zeiden dat ze mee gingen. Ik voelde de bui al hangen, ze willen mij toch niet mee hebben. Ik had echt geen zin om mezelf opnieuw uit te nodigen. Het was sowieso op een datum dat ik op vakantie ben. Dus ik zei in de groepsapp dat ik niet mee kon omdat ik dan op vakantie ben (wat ze trouwens allang wisten want ik heb al super vaak gezegd wanneer ik op vakantie ben). Maar niemand reageerde. Paar seconde later zei iemand dat hij pas maandag mee kon. En toen zeiden ze: “oh ja dan gaan wij ook wel maandag”. Bij mij reageerden ze niet eens en bij hem zijn ze in staat om het gewoon te verzetten. Dat betekende voor mij al genoeg, ik ging uit de groepsapp.

Paar uur later appte een van jongens uit de groepsapp waarom ik eruit was gegaan. Ik was blij dat het tenminste iemand iets boeide. Hij was ook de gene die samen met mij probeerde te zorgen dat iedereen mee mocht. Hij baalde er dus ook van dat niet iedereen mee kon. Ik had nog gevraagd of ze iets hadden gezegd nadat ik uit de groepsapp was gegaan. Maar hij zei dat ze gewoon verder praatten.

Ik ben boos, gekwetst en enorm geïrriteerd. Ik heb helemaal moeten zeuren zodat ik en de andere helft van de groep mee mochten op vakantie maar zij denken alleen aan zichzelf. Het is inderdaad bijna onmogelijk om nou nog een vakantie te kunnen regelen, dat snap ik, maar deze ‘oplossing’ is ronduit egoïstisch. We waren met 9 man en er konden maar 5 mee. Wie er als eerst reageerde mocht mee. Dus stel dat je het pas later las had je gewoon pech. Maar wat mij nog het meeste stoort is dat ze mij gewoon negeren als ik zeg dat ik niet mee kon, terwijl ze voor iemand anders het zelfs wilden verzetten. En er was al eerder iemand uit de groepsapp gegaan en toen zeiden ze meteen: waarom is hij eruit gegaan, gaat hij nou niet meer mee, vraag eens aan hem, etc. Maar toen ik eruit ging praatten ze gewoon door alsof er niks aan de hand was.

Zo’n dingen gebeuren de laatste tijd wel vaker en daar baal ik best wel van. Ze kunnen heel lullig zijn, maar ze hebben mij ook met veel dingen geholpen. Het is heus niet zo dat het echt een stel eikels zijn. Als we afspreken is het meestal erg gezellig. Maar soms kunnen ze behoorlijk lullige opmerkingen maken. Niet alleen tegen mij, maar ook tegen elkaar. Ze zijn af en toe nogal lomp. Dus misschien vat ik het allemaal wel verkeerd op. Misschien bedoelen ze het helemaal niet verkeerd. Ik bedenk wel vaker vanalles in m’n hoofd terwijl het uiteindelijk totaal niet nodig was geweest.

Ik ga over 2 dagen op vakantie en dan ben ik 2 weken weg. Van de ene kant wil ik ze daarvoor nog wel spreken, maar van de andere kant hoeft het van mij ook niet meer. Ik ben het een beetje zat dat het altijd van mijn kant af moet komen.

Maargoed, bedankt dat je het hele verhaal hebt afgelezen, erg knap! Ik moest het gewoon eventjes kwijt. Er kunnen misschien wat spelfouten inzitten dus sorry daarvoor haha.:cold_sweat: Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Het spijt me, het is echt te lang voor mij om door te lezen haha. Kun je niet een korte samenvatting maken?

Lullige opmerkingen horen bij jongens. Als ik door school loop hoor je de meiden(op insta ook trouwens) “ah wat zit je haar leuk!” “Je ziet er echt mooi uit!” En de jongens “homoooo” “wat en kuitschoenen heb je” meestal lachen ze dan maar weet niet of dat bij jou ook zo is. Vooroordelen over meisjes zijn nou eenmaal lastig… Praat er met ze over of organiseer een eigen vakantie bij jou thuis met de overige mensen!

Hoe oud zijn jullie allemaal? Ik begrijp die jongens wel, maar snap dat het vervelend is. Als een van die jongens tegen jou zegt ‘‘we willen geen meisjes mee’’ vind ik dat je dat gewoon had moeten accepteren. Het is toch anders met vrouwen erbij.

Lastig, snap ook wel dat jongens graag tijd met jognens doorbrengen he, mannepraat bla bla. Maar daarom hoeven ze zich niet als eikels te gedragen. Ik weet niet wat ik zou doen eigenlijk, had ze denk ik allang uitgescholden hahaha.

Ik denk dat het gewoon jongens eigen is. Wie als eerste is mag mee en de rest boeit niet. Eerlijk gezegd snap ik het wel, dat ze liever geen meisje mee hebben maar leuk is het natuurlijk niet.
En Door er iets van te zeggen of voor jou op te komen geven ze zwakte aan bij hun vrienden. (In ogen van meisjes niet maar jongens wel)

Jullie hebben gelijk, misschien had ik het gewoon moeten accepteren dat hij alleen met jongens wilden gaan. Maar hij was de enige die het zei. En ik vond niet dat hij als enige kon beslissen of ik wel of niet mee mocht. In de gewone groepsapp werd gezegd: als je mee wilt moet het laten weten. Toen liet ik het weten en toen zei iemand ineens dat hij geen meisjes erbij wilden hebben. Ik denk dat ik me gewoon te snel aangevallen voelde of zo. Ik ging het al snel aan andere vragen van de groep en die zeiden dat ze het niet er vonden als ik mee ging. Sommige hebben zelfs ook andere voor mij overgehaald. Naja ik weet niet, misschien reageerde ik wel te overdreven. Ik wilde gewoon graag mee

Ik zou gewoon nog met ze praten, want nu zit je met een gevoel dat je je buitengesloten voelt en nu kun je ze het nog uitleggen en dat je wel super graag mee wilt, maar dat je het ook snapt als ze alleen met een paar jongens willen gaan. En de vakantie duurt nog lang genoeg dus jullie kunnen nog genoeg andere leuke dingen doen met z’n allen!

Ik vind het heel lullig van ze.

Ik zou er voor je vakantie nog even met deze jongens over praten, het zit je duidelijk dwars en op deze manier ga je er tijdens je vakantie (onbewust) alsnog mee bezig zijn en dat lijkt me niet de bedoeling.

Jongens zijn nu eenmaal anders tegen elkaar dan meisjes tegenover elkaar zijn, maar dat geeft ze niet de reden om zo tegenover jou te doen, máár als zij aangeven dat ze lieven een ‘jongensvakantie’ willen, waarom wil jij er dan met alle geweld bij zijn?

Ik snap dat als de hele vriendengroep met z’n allen gaat dat jij vind dat je ook het recht hebt om mee te gaan, maar jongens ondernemen nou eenmaal andere dingen en vinden het misschien ook leuker om eens als jongens onder elkaar op vakantie te gaan. Helemaal niet rot bedoelt tegenover jou, maar dat kan het ook zijn. Je hoeft er niet meteen iets achter te zoeken bedoel ik je hiermee uit te leggen.

Toen ik nog in een hechte vriendinnengroep zat kon ik het met de ene beter vinden dan de ander en gingen we ook in groepjes dingen doen, sommigen vonden shoppen niet leuk of hadden geen zin dus bleven er twee thuis. Anderen wilden een keer naar Walibi, ik had even geen geld dus ging niet mee, maar dat betekend niet dat je daarom mindere vriendinnen bent… Zij willen nu gewoon een vakantie met de jongens onder elkaar en als vriendin van een jongensgroep hoor je dat ook te accepteren vind ik.

Of het eerlijk is? Nee! Maar je moet het accepteren, zo ontstaat er alleen maar ruzie en straks valt de groep nog uiteen, lijkt me ook niet de bedoeling. Dus: relax, ga lekker op vakantie en spreek een keer gezellig af met z’n allen, maar probeer je niet zo op te dringen aan die vakantie, er zijn ergere dingen.

Wauw. Jullie zijn met z’n 9en en er is maar plek voor 5 man. Wat een enorme eikels zeg. Jongens zijn niet zoals meisjes. Je kan wel een gesprek met ze aan willen gaan, maar meestal reageren ze toch niet serieus. Maar ja, ik vind wel dat jullie als vriendengroep in het geheel op vakantie moeten gaan. Als ze zo bezig blijven dan valt jullie groep uit elkaar.

Dat is dus precies waar ik bang voor ben. Het gesprek aangaan vind ik niet erg, maar ik weet uit ervaring dat er dan meteen een nutteloze discusssie komt en dat is wel het laatste waar ik zin in heb. Ze willen altijd gelijk hebben en geven (bijna) nooit toe dat ze het fout hebben. En ik wil niet dat ze me dan een aansteller vinden

Ik zou het gewoon bij ze aankaarten. Ik snap best dat je het niet leuk vindt, maar ik snap het aan de andere kant ook dat ze liever geen meid erbij hebben op vakantie. Ik denk niet dat ze je een aansteller vinden hoor, als ze een beetje gevoel hebben in ieder geval niet. En als ze dat wel vinden, zijn het ook geen goede vrienden, klaar.

Ik begrijp je heel goed. Ik zat ook als enige meisje in een jongensgroep. Eén van hen was m’n vriend, maar we leerden hen samen kennen. Sinds het uit is, lijkt het wel alsof ik eruit gegooid ben, gewoon omdat ik het meisje ben. Ik geloof volledig erin dat jongens-meisjes-vriendschap gewoon kan, maar ik heb ook mogen merken dat er toch nog een grote kloof is tussen de twee en dat ze zich niet 100% comfortabel voelen met een meisje erbij. Hun probleem, eigenlijk.
Ik zou zeggen: gun hen die vakantie onder jongens. Kaart wel aan dat je je een beetje gekwetst voelt en dat je de indruk hebt dat je buitengesloten wordt omdat je een meisje bent.

Het is dat je het enige meisje bent uit de groep. Als er nog een paar meiden in die groep zaten, zou ik het accepteren. Bij ons in de vriendengroep gaan de jongens ook elke herfstvakantie met elkaar op vakantie. En nee dat vind ik niet erg want het is het weekend van de jongens en wij met de meiden vermaken ons wel thuis met elkaar.
Maar jij blijft dan alleen achter. En dat vind ik niet kunnen. Ja natuurlijk willen die jongens wel een ‘‘onderonsje’’. Maar niet door jou niet mee te nemen, alleen maar omdat je toevallig een meisje bent.

Wat een klootzakken

Ik heb een heeeeel klein beetje hetzelfde. Ik heb een vriend met een grote vriendengroep waar ik inmiddels, na 3 jaar, ook gewoon bijhoor. Een klein aantal van die jongens heeft ook een vriendin, maar die zijn er heel vaak niet bij. Ik was er dan vaak wel bij, wat betekende dat ik ook als enige meisje was. Nou was dit op het begin nog allemaal wel gezellig enzo. Maar op een gegeven moment begon ik wel genoeg te krijgen van die jongenspraat en leek het voor mij ook vaak als ik mee kwam, alsof ze dachten: heb je haar weer, komt zij weer mee als enige meisje.
Mijn vriend zei dan wel altijd dat ze dat niet dachten en dat geloof ik ook wel, maar toch voelde het voor mij niet fijn.

De laatste tijd ga ik daarom vaker iets met vriendinnen doen als mijn vriend iets met zijn vrienden gaat doen, in plaats van altijd maar hopen dat die andere jongens hun vriendin ook meenemen.

Voor jou ligt dit natuurlijk wel wat anders, omdat je geen vriendinnen hebt als ik het goed begrijp? Misschien kun je proberen toch wat meer contact te zoeken met de meiden uit dat ene groepje? Als je dat leuk lijkt tenminste :slightly_smiling_face:

Edit: ik bedoel hier trouwens niet mee dat je die jongensgroep achter je moet laten, want dat kan net zo goed leuk blijven.

Haha ja ik heb wel vriendinnen maar de meeste wonen ver weg. Maar daar zou ik natuurlijk ook contact mee kunnen zoeken. Ze verschillen opzich best veel van elkaar. Ik heb in het verleden heel veel gezeik gehad in meiden groepen. Er werd alleen maar geroddeld en ruzie gezocht. Ik was helemaal klaar met de meidendrama, dus ik was natuurlijk erg blij toen ik hun ontmoette. (Dat wil trouwens niet zeggen dat het altijd zo gaat bij meidengroepen). Misschien dat ik daar een beetje bang voor ben aangezien ik het al 3x heb meegemaakt dus ik wilde op een gegeven moment wel wat anders. Maar opzich zou ik wel nieuwe mensen willen leren kennen, dat vind ik altijd wel leuk.

Jaa, ik ken het. Ik heb dat in het verleden ook gehad en volg momenteel een opleiding waar alléén maar meiden op zitten. Nou, dan heb je er ook af en toe wel genoeg van moet ik zeggen. Maar daarom spreek ik meestal met één of twee vriendinnen tegelijk wat af. Heb niet echt meer hele meidengroepen waar ik bijhoor.

Ze willen gewoon een mannen-vakantie joh.