'Lang televisiekijken maakt jonge kinderen dikker'

Dit kwam ik tegen, best heftig; wat vinden jullie hiervan?:

Kinderen die dagelijks meer dan twee uur televisiekijken, hebben gemiddeld een grotere buikomvang. Dat concluderen onderzoekers van VUmc, AMC en GGD Amsterdam uit hun onderzoek onder zo’n tweeduizend kinderen.

Lees hier het hele artikel: http://www.stunning-news.com/watching-tv-for-too-long-makes-young-kids-fatter/

Dit is weer tyyyyypisch een gevalletje van verkeerde conclusies trekken.

Het lange televisiekijken maakt de kinderen echt niet dikker hoor. Het gaat er om dat ze niet genoeg bewegen.

Zucht. Media en wetenschap gaat ook nooit samen :’)

haha ik snap je punt maar heb je het artikel gelezen?

Moet dit niet bij nieuws en actualiteiten?

Het heeft wel enig verband. De tijd dat die kids tv kijken, bewegen ze niet. Maar begrijp wel wat je bedoelt hoor.
Toch vind ik het shocking.

iets met causale verbanden en interveniërende variabelen maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien

Ja nee, ik vind het wel echt schokkend! Daar niet van!

Vooral ook erg dat er kinderen zijn die van hun ouders 2 OF MEER uur per dag tv mogen kijken… Ik had vroeger een half uurtje en that’s it!

Ik zal hem even wijzigen; sorry

‘Lang televisiekijken zitten maakt jonge kinderen dikker.’

Dat dit ook echt een onderzoek waard was :’)

Ik heb voor mijn bacheloronderzoek ook wat vragen gesteld aan diverse kids wat betreft bewegen en hoeveel tijd ze achter een beeldscherm doorbrengen. Alle kinderen zaten echt heel veel achter een beeldscherm per dag. Een aantal zelfs elke vrije minuut die ze hadden en dus ook in demiddag pauze tot ze weer naar school moesten. Dit waren allemaal obese kinderen. En die ouders waren zelf geen haar beter wat dat betreft. Echt shocking!

Best wel heftig he…

Precies wat ik ook dacht ja.

Slotje, één topic is genoeg