lang staan snel zere voeten

Hee,
ik moet voor mn werk altijd lang achter de kassa staan/door de winkel lopen 'zo’n 5 uur ongeveer.
nu heb ik altijd heel erg last van zere voeten na een uurtje staan doet het al pijn.
Hebben sommigen van jullie hier ook last van en wat hebben jullie er aangedaan.
en wat kan ik eraan doen ?

Misschien sta je niet goed, en krijg je daardoor sneller last van je voeten, dan kan je kijken naar steunzolen of iets in die richting. Probeer stevige schoenen aan te doen en verder heb ik niet veel advies sorry :stuck_out_tongue:

Ik ben een diehard fan van concerten, en dan sta je ook heeel erg lang. En ik had ook altijd vet zere voeten, maar ik heb nu steunzolen, en ik kan heel lang staan zonder pijn :slightly_smiling_face:

Miscchien ligt het aan de soort schoenen ook
of zijn ze een beetje te klein.
ik weet niet in welke winkel je werkt en of daar plaats voor is.
maar misschien kan er achter de kassa een stoel staan voorals je niemand hoeft te helpen, dan kan je ff zitten :stuck_out_tongue:

Heb je wel goede schoenen aan?
Ik heb een paar dure hakken waar ik niet zo lang op kan werken, maar als ik daar drie uur op sta doen mijn voeten minder pijn dan wanneer ik drie uur op goedkope schoenen sta.

Kijken of je schoenen niet helemáál plat zijn (een klein beetje een hak is veel beter voor je voeten dan 100% plat).

Ik werk heel toevallig in een schoenenwinkel, en ik heb meestal een extra paar schoenen mee voor wanneer mijn voeten pijn gaan doen (voor zo’n geval heb ik wel een paar 100% platte schoenen mee, zodat mijn gewicht wat meer op mijn hielen komt en als ik dat afwissel gaan mijn voeten niet al te erg zeer doen).

En verder zorgen dat er een goede zool in je schoenen zit. Een leren binnenzool is beter voor je voeten dan zo’n dun flutzooltje die meestal in goedkope schoenen zit.

En veel afwisselen: niet alleen maar op één plek staan hangen, daar krijg je veel sneller pijnlijke voeten van dan wanneer je wat heen en weer loopt (en ja, soms gaan wij ook wel eens zitten als het heeeel rustig is :’) )

Geen hakken dragen, gewoon goeie sneakers…
Ik werk zelf in de horeca en aan het begin had ik er echt zooveel last van, maar ben dr inmiddels al wel aan gewend:)
Alleen van pumps/laarzen met hakken krijg ik wel snel zere voeten ;p
misschien dat je steunzolen kan proberen?

Ik heb dat ook! Maar mijn wondermiddel is: FittFlops! Dat zijn echt wonderschoenen voor als je heel lang moet rechtstaan. xD

dat heb ik ook altijd, kan echt niet lang staan zonder pijn aan mijn voeten
buiten geen hakken dragen heb ik niet echt tips