Lang haar

Hallo,
ik wil zelf heel lang haar hebben.
hebben jullie mischien een manier om het sneller te laten groeien?
ik had ergens gelezen dat als je je haar wast met brandnetel thee was dat het dan sneller gaat groeien.
ik heb het zelf nog niet geprobeert.
als jullie een foto hebben van jullie lange haar mag die die er natuurlijk ook bij zetten

Ik denk dat je het gewoon goed moet verzorgen, dode puntjes knippen en geduld hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

dan ben ik lang bezig want ik stijl me haar iedere dag :blush:
en dan moet ik heel vaak de puntjes knippen :stuck_out_tongue:

Ik denk dat het heel lastig wordt om mooi lang haar te krijgen als je het elke dag stijlt.

Ja, dat vrees ik ook!

Je moet veel geduld hebben en gewoon naar de kapper blijven gaan. Veel mensen denken; nu ga ik niet meer naar de kapper, want dan kan het lekker lang groeien. Nou niet dus, want dan wordt het zo dood als een pier. Ik had eerst haar tot op mijn schouders, toen ging ik elke 6 weken naar de kapper. Toen wilde ik langer haar en sloeg ik steeds 1 of 2 kapperbezoekjes over. Nu, ongeveer 2.5 jaar later, is het al over de helft van mijn rug heen, zonder dode punten (:

Maar dan moet je het natuurlijk niet elke dag stijlen, lijkt mij…

er is ook een serum, van andrelon bijv. dat moet je in je haar doen voor het stijlen, krullen of fohnen. dat beschermt je haar

Klopt. Ik ben dus 2 jaar niet meer naar de kapper geweest. Het is fucking lang, maar het moet er dus nu allemaal af. Het is zo dood als wat en ik baal zooo erg :frowning_face:

Niet meer stijlen, anders wordt het nooit lang.
Heel slecht voor je haar, het breekt ervan af.

Inderdaad, niet stijlen.
Ik gebruik zelf bijna helemaal natuurlijke producten van De Tuinen en ik heb wel het idee dat het m’n haar echt goed doet! Heb shampoo, conditioner en masker van Yes To Carrots. Was elke week twee keer m’n haar en doe dan ook een masker. Verder heb ik nog een spray en serum van de cocosnoot lijn, weet niet hoe het heet maargoed :3 Ik stijl het nooit, probeer niet te veel te kammen ed, toupeer niet, geen haarlak, etc.
En, ja, sinds ik dat allemaal doe, ik moet zeggen het ziet er heel gezond uit!

Trouwens, denken jullie dat elke drie maanden naar de kapper 'n goeie is?

maar als ik me haar niet stijl, dan lijk ik een schaap

met stijlen heeft het niks temaken…
ik stijl het ook iedere dag en het groeit ontzettend snel me haar, dus ikdenk dat je gewoon goed moet verzorgen en afentoe de puntjes eraf.

nou ben er niet mee eens eigenlyk, ik heb toen een boblijn laten knippen en omdat ik slag van mezelf had stijlde ik het elke dag, binnen een jaar was mijn haar al op de helft van mijn rug !!
gewoon naar de kapper blijven gaan en wat ik gedaan heb is biergisttabletten nemen. daar groeit het haar en nagels etc. heel snel van ! wel lastig op de plekken waar je je moet scheren ;p

Ik heb ook lang haar tot de helft van mijn rug, en ik stijl het ook elke dag. Maar ik was het ook elke dag met conditioner, één keer per week met een masker, elke keer na het douchen een serum in natte haar en dan föhnen, daarna serum in mijn droge haar, stijlen, en dan een 3e serum erin na het stijlen. En ja dat kost veel geld, maar ik heb amper droge puntjes en ik ga niet naar de kapper behalve om te verven.

Gewoon geduld hebben en je puntjes bijhouden. En echt, doe NIET je haren elke dag stijlen, daar vermoord je ze echt mee! Dat heb ik wel gezien bij een vriendin van mij, die stijlde haar haren elke dag en haar haren zijn zo dood nu, zonde!

Het kán niet goed zijn als je je haar elke dag stijlt. Misschien zoals anatideaphobia het doet, dat het wel kan maar weet je hoe heet je je haar elke dag maakt dan.
Dat het bij jullie goed gaat wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is he! Over het algemeen is het beter om niet te doen (: Maar als je echt niet zonder kan moet je het sowieso heeeel goed verzorgen.

kun je dan mischien wat tips geven over het verzorgen?

Dit is wat ik doe! Maar ik ben geen haardeskundige dus ik weet niet of het daadwerkelijk heeel goed is voor je haar maar ik heb het idee dat het sowieso beter is dan al die chemische dingen, en er niet teveel mee te kloten…