Lang haar

Hoii,
ik had een vraagje. mijn haar groeit wel lang, maar vaak slijten de punten dan.
heeft iemand tips hoe ik mijn haar langer kan laten worden zonder dat het dood is aan de onderkant :stuck_out_tongue:
x

Upje

Dit ga ik volgen!

Je haar gaat altijd dood aan de onderkant, hoe goed je het ook verzorgd.
Je kan het wel uitstellen door allemaal van die speciale shampoos, haarmaskers en andere spullen te gebruiken maar ik weet niet of je daar zin in hebt ?

Edit: Dan alsnog gaat je haar een keer dood en zul je naar de kapper moeten

Ik ook! ::slightly_smiling_face:

Nu heb ik ook een verklaring waarom dit forum zo traag is, juist vanwege de overvloedige (lang) haar topics.

Lees dit boekje anders maar eens.

Je moet je haar moisture geven dus een goeie vet is een must! En zeker in de puntjes want, dat is je oudste stukje haar en heeft dus meer nodig.

Daarna moet je het sealen met een olie zoals: kokosnoot, olijf, castor, avocado olie allemaal goed, maar ze moeten wel allemaal puur zijn. (te koop bij de tuinen).

Doordat je haar steeds tegen je schouders aan schuurt slijt het dus vaak in een knotje kan ook helpen. Of kijk op youtube voor protective styles.

Haarolie en arganolie doe ik al geruime tijd in mijn onderste haarpunten, las net bij een tip bij een review bij dat bol.com boekje dat iemand schreef dat je tijdens het slapen een zakje om je onderste haarpunten kan doen, daar zouden ze tijdens het woelen in je slaap minder van slijten.

Hoe verzin je het, een zakje om je haren doen. Maar de gedachte hierachter snap ik wel.

Ja en een zijden kussensloop kopen schijnt beter te zijn tegen slijten! :sunglasses:

Ben ik de enige die het bij de Tuinen vind stinken?
En van die muziek word ik gestoord xD

• slapen met je haren in een staart / knot boven op je hoofd
  • Biosilk in de puntjes in lengtes
  • Maskertje/shampoo/conditioner tegen gespleten haarpunten
  • Voorzichtig zijn met (natte) haren kammen

Dat is gewoon pure natuur wat je daar ruikt, maar de meeste hier ruiken liever die chemische troep van de drogisterij.

Ja die muziek, weet je hoe dat genre heet…New Age. Op YouTube is er genoeg van te vinden. ::slightly_smiling_face:

Haha nou de tuinen ruikt indd wel naar de natuur maar er zit iets bij wat ik vind stinken

Als eerste is het belangrijk gewoon goed voor je haar te zorgen. Altijd een beschermer in je haar als je gaat fohnen/stijlen. Niet met nat haar naar buiten. Altijd conditioner in je haar doen na shampoo.
En als je gespleten haarpunten hebt laat ze dan afknippen, maar zeg wel duidelijk tegen je kapper alleen de gespleten haarpunten (anders word het nooit langer).
En verder als je halflang haar hebt dan schuurt het vaak ook als het onder je jas zit zeg maar, dus dan zou je het in een knot/staart kunnen doen.
En in de zomer beschadigd je haar vaak het meest. Wanneer de zon dan fel schijnt zou ik je haar in een staart of knot doen of een hoedje op. Dan vangt niet al je haar het zonlicht.

Ik hoop dat je er iets mee kan!

In ieder geval naar de kapper te gaan. Ik dacht vroeger dat ik slim was om een jaar lang niet te knippen, zodat het lang werd, maar toen was er een heel groot stuk dood en moest ik van begin af aan beginnen.

• Maskertje per week helpt ook goed
  • Je haren niet borstelen(of heel voorzichtig) als het nat is
  • Niet teveel föhnen/stijlen/krullen.
  • Een beschermende crème. (voor de puntjes)

Bij mij helpt het om m’n haar te verzorgen met een haarmasker 1 x om de 2 weken. En telkens ik m’n haar was, dan doe ik nashampoo op de puntjes, omdat deze het snelst kapot gaan.
Ook slaap ik met mijn haar hoog in een dot, zodat het niet zo wrijven en kapotgaan tegen m’n kussen.
Ik ben het nog maar enkele maanden aan het proberen dus ik laat nog iets weten of het helemaal goed werkt !

Succes