Landing Rosetta/Philae [aarde met het heelal idek]

(ik heb geen idee of dit topic waardig is, maar ik vond het persoonlijk wel iets om over te praten haha)

ARTIKEL

Als ik dit dus lees hè, ben ik best wel trots op de mensheid dat ze dit nu hebben bereikt, maar aan de andere kant voel ik me zo klein nu. Gewoon het idee dat er ZO ver weg van de aarde, van de vaste grond, zoiets gedaan kan worden… Ik ga me altijd afvragen wat erachter zit, en dan wordt ik zelf heel bang van die gedachten idek :flushed:

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Hiermee is geschiedenis geschreven. Dit is echt een fantastische prestatie! :upside_down_face:

Ik vind het echt knap dat zoiets gelukt is. Maar zoals Dreamy al zegt, ik voel mij zo verschrikkelijk klein nu.

Vind ik ook, en ik ben ook hartstikke nieuwsgierig maar meeehh alles is zo groot :flushed:

Ik denk niet dat er buitenaards leven bestaat, maar dat wij op anderen planeten (ooit) kunnen leven geloof ik wel.

Wij behandelen dit heel veel bij natuurkunde de laatste tijd, toevallig zijn wij met gravitatiekrachten bezig en banen van planeten e.d. dus is het erg handig dat dit zo actueel is. Ik vind het heel knap dat de mensheid tot zoiets in staat is.

Er waren volgens mijn docente inmiddels anorganische organismen gevonden (als ik het goed heb onthouden) en ze willen dus gaan kijken of een komeet ervoor gezorgd kan hebben dat er leven op de aarde kwam. Dat is althans wat ze mij heeft duidelijk gemaakt, ik ben benieuwd.

Hij/zij/het kon nog maar 6 uur op de accu… Hopelijk vinden ze hier snel een oplossing voor.

^ oh wauw dat is echt super gaaf. Ik ben benieuwd