Lampenkap met veertjes beplakken

Hoi allemaal,

ik heb het forum doorzocht maar ik vond niet echt een antwoord op mijn vraag.
In Stockholm zag ik superleuke lampenkappen en omdat ik ze natuurlijk niet kon meenemen op het vliegtuig wou ik ze zelf maken.

Eerst dacht ik om met lijm de veertjes erop te plakken, maar dan krijg je toch nooit zo’n ‘waaiereffect’ omdat de lijm de veertjes helemaal laat samenplakken denk ik.

Iemand een idee hoe ik het wel kan doen en waar ik zo’n soort veertjes kan kopen?
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Alvast bedankt!

Je kunt het met een lijmpistool doen, en dan onderaan beginnen. Steeds 1 druppel (warme lijm) op een veertje doen en vastplakken, maak 1 ronde af en dan naar boven en zo steeds verder.
Je kunt van die decoratieveertjes volgens mij kopen bij Intratuin, wij hebben zelf van die veertjes in geel en oranje daar vandaan. Ik weet niet zeker of ze dat nu nog hebben, want we hebben die veertjes al best lang, maar je kunt sowieso kijken!

Hier ben ik al een heel stuk verder mee (: dankjewel!

Leuk idee!

Als je het met lijm vast plakt, schijnt dat dan niet door wanneer je het lampje aan doet?

Leuk idee! Ik zou kleine veertjes nemen, en dan op het uiteinde van het veertje een klein druppeltje lijm van het lijmpistool doen, en dan onderaanplakken. En dan verder naar boven werken.