Lager libido door pil, spiraaltje?

Hey meiden heb een vraagje voor jullie.
Sinds ik de pil slik ben ik moe, heb ik moodswings en een veeeel lager libido. Beetje rondgezocht op het internet en ik zag dat er meerdere mensen met dit probleem zaten. Ik zit dus te twijfelen om een spiraaltje te nemen. Ik lees dat de moodswings een stuk minder worden, menstruatie wordt een stuk lichter of verdwijnt helemaal (bij de mirena) en libido stijgt weer! Dus ik vroeg me af of een van jullie ervaring heeft met eerst de pil slikken en overstappen op een spiraaltje. Alvast bedankt voor t lezen en helpen haha :slightly_smiling_face:

Ik heb geen ervaring met de pil slikken en daarna een spiraal, maar wel met de pil slikken en daarna een implanon (hormoonstaafje in je arm).

Ik begon op mijn 14e met de pil slikken, omdat ik graag de zekerheid wilde dat ik niet zwanger zou worden, het condoom vond ik toch iets te risicovol naar mijn mening. Ik heb de pil geslikt tot begin mei dit jaar. Dus wel zo een 3 jaar bijna. Ik merkte dat ik niet lekker in mijn vel zat en ben ik overgestapt op de lichtste pil. Alleen had dit als nadeel dat ik steeds doorbraakbloedingen had, ook nog na 4 maanden. Toen ben ik voor de implanon gegaan. Dit is een hormoonstaafje wat aan de binnenkant van je bovenarm wordt geplaatst. Dit heeft als voordeel dat het een stuk minder pijnlijk is dan een spiraal. Deze kan namelijk flink pijn doen als deze gezet wordt. Bij de implanon was het dat ik een verdoving kreeg, naald erin, implanon erin, naald eruit, pleister erop en klaar. Ik was nog geen 5 minuten binnen en ik heb er geen last van gehad.

Na 2 maanden had ik doorbraakbloedingen en deze week ben ik ongesteld geworden. Heel licht en ik had er amper last van. Wel een beetje humeurig en dat was het wel. Het is met een inlegkruisje op te vangen. Daar heb ik het wel voor over. Daarbij voel ik mij echt een stuk beter en voel ik mij weer lekker in mijn vel.

Als je nog vragen hebt wil ik die natuurlijk beantwoorden.