Lage weerstand!

Hey,
ik heb een vraagje aan jullie:
De hele zomervakantie ben ik eigenlijk al ziek. het begon
toen ik met mijn ouders op vakantie ging: ik kreeg amandelontsteking
met hoge koorts. Dit was opzich logisch want ik had net veel examenfeestjes
achter de rug en een hoop stress dus dan is je weerstand laag. Maar sindsdien
is het niet meer echt goedgekomen met mijn weerstand…

Vanaf die tijd bleef ik echt ernstig veel hoesten, ook toen de onsteking overwas. Toen ik uiteindelijk naar de dokter ging bleek ik niet alleen een virus te hebben van het hoesten, maar ook voorhoofdsholteontsteking en ik zat weer met koorts enzo. Ik ben vlak daarna naar lowlands geweest wat trouwens heel goed is gegaan- maar ik kon het gewoon niet missen! Nu is mijn weerstand nog steeds laag, ik ben veel moe maar ik eet superveel fruit, sochtends sinaasappelsap(Vers) met havermout en de hele dag door eet ik kiwi’s en ik heb een normaal eetpatroon. Dit doe ik zowat al de hele vakantie en niks schijnt te helpen, ook slaap ik slecht.

Heeft iemand tips? De buurvrouw had het over achinaforce ofzoiets, maar is dat niet voor oudjes en heeft het überhaupt effect? Ik kon er weinig over vinden op het forum dus vandaar mijn ellenlange verhaal, sorry! Of zou ik eerder aan de yakult of actimel moeten ofzo?

Groetjes! En bedankt voor de moeite om het gezeur te lezen :angel:

Ik heb ook best wel een lage weerstand, maar sins ik zo pilletjes gebruik van A. Vogel Echinaforce weerstand is het al een stuk beter! Het helpt echt bij mij

Hmm, ik heb zo ongeveer het zelfde, lage weerstand, en niet normaal moe, ik hoef maar paar dagen stage te lopen en ik stort de volgende dag om drie uur s’middags neer om heel wat uur te slapen. Slaapgewoontes zijn gestoord geworden. Maar niemand weet wat het is, dat is het ergste eigenlijk, daardoor denk iedereen dat je je aanstelt. Ook al zeggen ze soms gohh je ziet er wel moe-geel-slecht uit --’. Hoewel ze tegenwoordig wel zeggen dat er steeds meer jongeren zijn die hier last van hebben?

Misschien heb je pfeiffer? Dat is het eerste waar men aan denkt , hoewel dat het meestal toch niet is. Anyway, wie weet dat de huisarts meer weet? Hopelijk heb je een goede (: Ik wordt alleen maar doorgestuurd naar het ziekenhuis voor allerlei bloedonderzoeken waar niets uit komt ,

Ik had precies het zelfde, maar dan met andere klachten. Ik was letterlijk om de 2 weken ziek, niet verkouden maar dan ook echt ziek. Infecties aan luchtwegen ect. En toen ben ik propolis gaan slikken, (3x per dag voor het eten in nemen) ook een soort vitamine pillen. En vitamine B12 pillen, waar ik dus ook een tekort aan had. Sinds dien ben ik niet meer ziek geweest. Misschien kan je eens op internet kijken of je symtonen hebt dat je B12 tekort hebt, want als je dat hebt kan je goed geholpen worden. Succes!

Ik zou eens kijken waardoor je zo slecht slaapt. Denk als je weer een goede nachtrust hebt, je zo weer beter bent.

Nouja, ik heb 3 jaar terug kinkhoest gehad en ben daardoor een half jaar ziek geweest. Mijn weerstand is nu 0, niks en eigk helpt er bij mij persoonlijk niets tegen. Er hoeft maar iemand iets bij zich te dragen en ik heb het ook. Maar ben er ondertussen al aan gewend XD

Ja ik heb ooit pilletjes gekregen voor een betere weerstand, alleen nooit gebruikt.
Misschien moet je het aan de dokter vragen en kijken of het helpt? Ik weet t namelijk niet ik heb maar 2 van die pilletjes geslikt ofzo haha.
oke aan mijn advies heb je niet veel.

Echinaforce heb ik ook gebruikt :slightly_smiling_face: Het helpt wel zolang je het niet vergeet want ik wou er mee stoppen en toen werd ik ziek -.-’ xD

Dat heeft mijn moeder met sinnasappels dan vind ze die een periode lekker en dan eet ze ze niet meer en dan wordt ze ziek :stuck_out_tongue:

Vifit en dat soort drankjes werken ook goed :slightly_smiling_face: Dat gebruik ik omdat ik ook een lage weerstand heb ^.^

IK heb dat ook al jaren… :S
eerst vonden ze niets en had ik de ene ziekte na de anderen. Er moest maar iemand in de buurt komen die ziek was & ik werd ook ziek… :S
Na veel onderzoeken blijkt dat mijn maag vitamine b12 niet wilt opnemen door een chronische maagontsteking. Aan die maagontsteking weten ze niet meer wat te doen want niets helpt, dus is het wss van de stress.
Om de zoveel maand moet ik een kuur vitamine B12 gaan halen… (écht vieze spuiten… Doet écht pijn.) en dan gaat het een tijdje beter, tot die terug allemaal opgebruikt zijn & ik weer moe & ziek word. En zo gaat dit nog wel een tijdje door.
Dus laat je bloed eens controleren. Daar vinden ze mss wel iets…

• Gezond blijven eten (logisch) maar ook genoeg
  • Genoeg vitamine binnen krijgen.
  • Neem daarnaast bijv. echinaforce of anders Dagravit. Die werken ook goed. Die slik ik nu ook 2 jaar op advies van mijn revalidatiearts&diëtiste.
    2 stuks per dag en je krijgt bijna alles met 100 procent binnen.
  • Elke dag sowieso naar buiten. Voor frisse lucht maar ook doordat je in het daglicht bent, word je sneller moe (melatonine aanmaak).
  • 's avonds een uur voor het slapen geen tv kijken of computeren. Daardoor zit je hoofd niet zo vol en slaap je ook beter.
  • Vaste tijden naar bed
  • Vaste tijden opstaan.
    Ik ben ook ziek, maar sta elke dag (heb nog vakantie) gewoon om half 9 op.
    Soms 9 uur. Alleen op zondag slaap ik uit. Dagritme is echt belangrijk (:

Dit zijn beetje van die basisdingen. Maar voel je je hierdoor nog niet goed en word het misschien zelfs erger…dan kan je beter naar de huisarts gaan.
Beterschap!!

Haha, waarom is dat voor oudjes? Maar ik zou me er niet te druk om maken. Het is irritant, maar het enige wat je kan doen is volgens mij gezond eten en genoeg slapen. Mss helpt t om vitaminebruistabletten te nemen, is best lekker en ik doe dat o.a. omdat ik niet echt weg ben van (gekookte) groenten, probeer wel te eten, maar 200 g is toch wel erg veel, dus zo voel ik me toch gezond :slightly_smiling_face: Maar soms heb je gewoon zo’n periode. Heb een keer een winter gehad dat ik elke paar weken weer griep had met koorts en alles, waardoor dat kwam… echt geen idee! Ging ook vanzelf weer over.

OER Druppels helpen goed, dat is achinaforce.

Verder idd vaste tijden aanhouden, proberen minimaal 8 uur te slapen.