Lage algemene ontwikkeling.

Hé.
Valt het jullie ook zo erg op dat veel jongeren zo weinig kennis over de wereld hebben? Mij namelijk wel. Dan zeg ik bijvoorbeeld iets over het nieuws, of iets dat in de geschiedenis gebeurt is, en dan kijken ze me aan alsof ik een of andere nerd/kneus ben.
Bijna geen een van mijn vriendinnen wist bijvoorbeeld wie Osama bin Laden was. Dat kan toch niet??

Naja, dit moest ik even kwijt, haha. xx

Het is wel heel ernstig als je dat niet weet. Tenminste dat vind ik.

Ben het met je eens!

nou, ligt eraan wat voor vriendinnen je hebt? misschien heel veel vmbo?

Ja, dat valt me ook vaak op! Zelfs vrienden van mij (die ook in 6gymnasium zitten) kijken me soms heel raar aan als ik het bijvoorbeeld heb over bepaalde dingen in het nieuws / bepaalde wetenschappen oid (ik bedoel, in 6gym moet je Johannes Kepler toch wel kennen?)

Oh en nog even op je vraag :’),
Soms heb ik het wel, dat er dan dingen zijn die mij dan opeens interesseren en dan zoek ik allemaal dingen op. Zoals de kernramp in Tsjernobyl. Daar had mijn aardrijkskunde leraar het over en niemand wist wat daar was gebeurd, maar ook al had ik het niet opgezocht, wist ik wel dat daar een kernramp was. Zelfs jongens uit mijn klas spelen een spel: call of duty (geen idee welke) en daar is een level er op gebaseerd. en ik dacht wow :’) haha.
Maar sommige dingen weet ik ook niet. Ik hou me ook niet echt bezig met de politiek ofzo. Ken wel wat namen, maar wat die mensen allemaal doen nou net niet :’).

Ja, maar op een gegeven moment gaan de meeste jongeren zich toch wel een beetje intresseren in dat soort dingen. En eerlijk gezegd denk ik ook wel dat een lage algemene ontwikkeling wel iets te maken hebt met hoe je bent opgevoed, hoe je omgeving in elkaar zit en welk opleidings niveau je doet…

Bij mij op school niet, iedereen weet wel veel. Gymnasium btw.
Ok, Osama Bin Laden niet kennen is best wel erg :stuck_out_tongue:
Maar die mensen uit Dames in de Dop is wel het toppunt (dieptepunt eigenlijk).

^wie is johannes kelper? x)

mischien kijken ze het nieuews gewoon niet?

En de meeste zitten inderdaad op vmbo, maar ik zit zelf op havo en ben de enige die het nieuws volgt. (tenzij dat sommige zich er voor schamen, maar dat lijkt me niet, haha.)

Ik wil nu echt weten wie Johannes Kelper is haha
Maar mij valt het niet echt op, ik heb het niet zo heel vaak met mensen uit mijn klas over dingen uit het nieuws maar als het er een keer over gaat weten ze wel gewoon de belangrijkste dingen van de afgelopen dagen en uit de geschiedenis (een paar hele domme types uitgezonderd).

ik zit ook in 6 vwo en zou niet weeeeeeeeten wie het is hahaha :flushed:

Ik denk eigenlijk dat het met je opvoeding te maken heeft.

Oh zo’n wetenschapper :'D MAAR dat heb ik gehad met ANW, dus als je bij mij op school in 6gym zit zou je iig moeten weten wie johannes kepler was xD

ik vind het nieuws meestal wel interresant…
met topografie dingen lijk ik meestal wel meer te weten dan de meeste mensen die ik ken… en volgens mij is dat bij mij ook niet heel groot die kennis.

Dat klopt wel voor een deel, bij ons thuis kijkt bijna nooit iemand het nieuws en mijn ouders en zusje weten eerlijk gezegd ook niet heel veel. Vroeger was dat bij mij ook wel een beetje, maar doordat ik veel lees en op school ook veel dingen hoor ben ik nu wel ‘normaal’ qua algemene ontwikkeling volgens mij, haha. :stuck_out_tongue:
Maar ik weet ook niet wie Johannes Kepler is.

O ja, dat heb ik wel ooit gehad geloof ik! Maar dat waren 5 zinnen en het is twee jaar geleden, dus het is een beetje weggezakt. :stuck_out_tongue:

jaa daar heb je wel gelijk in! haha al moet ik bekennen dat die van mij ook niet al te hoog is. en dan vooral op economisch gebied…

ik had trouwens gehoord dat een van die meisjes uit de jungle op havo zit maar ze maakte in die filpmjes in de reclame wel een domme opmerking x)

toen er gevraagd werd om bekende surinamers zei ze nelson mandela -,-