labradoodle

ik wil een labradoodle!!
maar ik heb een paar problemen:

1. mijn moeder denkt dat we de hond dan toch niet uitlaten enzo
  2. mijn vader houdt niet van dieren in huis (ivm haren, hoewel een labradoodle dat bijna niet afgeeft)

hoe overtuig ik mijn ouders dat we deze hond moeten nemen?

uhhhhhh iedereen wilt wel iets wat niet mogelijk is.

hier heb je niks aan. dat weet ik ook wel.

Dat gaat niet lukken ben ik bang.

http://www.askspikeonline.com/wp-content/uploads/2009/03/labradoodle1.jpg?w=124

Aha dat is dus een labradoodle? Labrador + poedel.

Ergens doet het me denken aan Alf: http://www.laffstock.com/images/ALF1.jpg

1. Heb je ook goed lang na gedacht er over?
    -Je moet vaak uitlaten (ook 's ochtends vroeg om 7 uur bijvoorbeeld)
    -Je moet ook veel thuis zijn voor een hond.
    -Je moet die dieren opvoeden (of als ze al ouder zijn: ze moeten overal aan wennen in je huis)
    -Als je op vakantie gaat moet die hond ook ergens naar toe.
    -Dierenarts (rekeningen)

En die honden geven meer af dan je denkt, ik heb er een allergie voor, ookal geven ze minder af dan veel andere soorten honden, het is best veel.
En probeer anders met je moeder het uitlaten te bespreken en er duidelijke afspraken over te maken (desnoods een lijst in de keuken wie wanneer uitlaat en dan afstrepen).

Dat lukt niet, of je moet HELE goede argumenten hebben.
Of afspreken dat jij ALTIJD de hond uitlaat, verder voor de hond zorgt enz.
Ik wou ook altijd een hond, maar m’n vader houdt niet van honden en m’n moeder is er allergisch voor. Ondertussen ben ik er ook allang uit dat er zo veel meer bij komt kijken, zoals Victoire zegt.

Labradoodles zijn wel hele leuke honden trouwens xP

hihi ja he. hmm misschien heeft victoire wel gelijk helaas ;p maar ik denk er nog wel eens goed over na en maak een lijstje met voordelen en nadelen

je moet ook de voor en nadelen van de labradoodle bekijken. en niet alleen van een gemiddelde hond. www.labradoodleclub.nl

De Australische Labradoodle heeft een atletisch, gracieus en compact voorkomen. De verhouding hoogte x lengte moet 10 tot 12 zijn. Het zijn galoperende honden en daarom dienen de flanken goed op de borst te staan.
hoogte 60-65 cm, tussen 25 en 35 kg → groot
hoogte 45-58 cm, tussen 17,5 en 23 kg → middel
hoogte 40-45 cm, tussen 10 en 17 kg → klein
Er zijn 2 verschillende soorten toegestane vachten, er is nog een derde harige vacht, maar deze is niet allergie vriendelijk en deze is haarverliezend.
De 2 toegestane vachten zijn fleece en wool. Beide vachten moeten regelmatig geknipt worden. De vachtlengte moet ongeveer 10 tot 15 cm zijn, er mag geen ondervacht aanwezig zijn.
De Australian Labradoodle is een opgewekte en energieke hond maar een goed getrainde Australian Labradoodle is een rustige en goed luisterende hond.
Heeft wel opleiding nodig anders kan het een vervelende hond worden.
Hij is heel erg op mensen gericht, kan echt niet zonder menselijke aandacht en gezelschap. Zoekt regelmatig oogcontact, weet dan precies wat er in een mens omgaat, zal je proberen op te vrolijken of komt heel rustig bij je liggen om troost te bieden.

die worden later super lelijk als ze groot zijn he :’)

vind ik ook

http://www.petside.com/2009/01/27/Labradoodle-w-credit.JPG

gehe

http://www.greatdogsite.com/resources/photos/from_owners/Labradoodle-1233720088.jpg

Wat een lelijke dingen. :'3

aaah ik vind ze echt schattig, juist als ze groot zijn! zo’n pluisbol gheghe

achja, het is altijd beter dan een HELE poedel

ieh, wat knakworstenboom zegt :x

Je zegt nu wel dat je hem áltijd gaat uitlaten maar daar zal je later wel anders over denken. En het lijkt zo simpel om een hond te hebben, maar er zit toch heel wat aan. Uitlaten, eten geven, puppycursus, trimmen etc.

Geloof me, het is net een kind opvoeden.

Jep, elke hond.

Errr niet. Sorry maar als je je ouders moet overtuigen voor een hond, dan heb ik weinig vertrouwen erin dat het beestje goed verzorgd gaat worden. Want 4x per dag de hond uitlaten red jij niet en als je later het huis uit wil neem je mss je hond niet mee en dan zitten zij ermee en daar hebben ze vast ook geen zin in. Het is ook zoals gezegd, een hond is net een baby die moet je nog ALLES leren. Het kan maanden duren voor je pup zindelijk is. Ik zou gewoon wachten tot je je eigen huisje onder de zon hebt, dan zie je de voors- en tegens wat realistischer in.