Laatste tijd extreem laag libido

Heey meiden

Ik heb al eerder een topic aangemaakt (denk ik) over dat het niet zo geweldig gaat met mijn seksleven en dat ik vaak last heb van buikpijn.

Nu ben ik door de huisarts laatst naar de gynaecoloog doorverwezen en zij heeft mij volledig onderzocht en ze heeft ook mijn bloed afgenomen. Volgens haar is er niks aan de hand met mij en dat ze niks kan vinden dat buikpijn zou kunnen veroorzaken. Ze heeft me dus advies gegeven om andere standjes te doen die minder pijn doen.

Nu heb ik niet echt pijn meer als in het begin maar ik heb alsnog erg weinig zin in seks. Eerst deden mijn vriend en ik het heel erg vaak maar nu heb ik gewoon geen zin terwijl hij wel erg vaak zin heeft en dat botst wel is. Laatst zei ik tegen hem dat ik geen zin heb en werd ie een beetje chagrijnig en zei hij van ja jij hebt tegenwoordig nooit meer zin. Ook vraagt ie mij regelmatig of ik nog wel van hem hou en of ik hem nog wel aantrekkelijk vind en dat ik nooit meer zin heb maakt hem erg onzeker merk ik. Ik forceer mezelf ook vaak om seks te hebben want ik wil hem niet onzeker maken maar dan stopt ie middenin en zegt ie ‘laat maar ik zie gewoon dat je geen zin hebt’ en dan is ie weer erg teleurgesteld.

Ik vind mijn vriend nog steeds aantrekkelijk en ik hou van hem dus dat is het probleem niet. Ik erger mij gewoon groen en geel dat ik geen zin heb.

Advies iemand?

up?

Herkenbaar. Probeer voor jezelf na te gaan of er een reden voor is. Gebruik je trouwens ook hormonale anticonceptie?

Ja gewoon de pil. Zit er aan te denken om over te stappen op een andere

Zijn er andere reden waarom je minder zin zou kunnen hebben? Anticonceptie kun je proberen, maar ook stress of alleen drukte kan ook al zorgen voor minder zin.

En anders… Tsja, sommige mensen hebben gewoon minder zin. Dat is jammer voor je vriend (en voor jou), maar dat is dan gewoon iets dat jullie zullen moeten accepteren. En waarvan je vriend moet leren om het los van zichzelf te zien.

Nouja ik had vaak gewoon zin maar nu is dat ineens erg gedaald. Verder kan ik mij niet bedenken wat de mindere zin heeft kunnen veroorzaken.

Misschien is het iets om gewoon samen op bed te gaan liggen en daar dan te praten, knuffelen, zoenen, en dan vervolgens iets meer? Dus meer aandacht besteden aan het voorspel.

En ik zou toch denken aan een andere anticonceptie, de pil kan daar echt heel veel invloed op hebben.

Dit kan inderdaad komen door de pil, stress en drukte in je leven. Maar het kan ook komen omdat je bang bent dat de pijn terug komt. Daardoor maak je je eigenlijk al zorgen voordat je uberhaubt bezig bent met hem, en doordat je bang bent dat je buikpijn krijgt krijg je al veel minder zin. Probeer die gedachten over de pijn eens weg te zetten.
Ik heb dit namelijk ook, bij de gynaecoloog geweest maar deze kon ook niks vinden, ook niet in mijn bloed. Vraag om verder onderzoek naar je darmen, want daar kan het ook aan liggen. Dit heb ik binnenkort ook.

Er was al iets met mijn darmen en ik heb er medicijnen voor gekregen maar dat helpt niet tegen mn lage libido jammer genoeg :frowning_face:

en ja miss idd een idee om meer voorspel te doen want meestal is mn vriend gelijk van zoenen, voelen en seks. Niet eens eerst praten of knuffelen ofzo

Nja, in mijn ervaring heb je soms ook vaker zin dan anders. En vaak is het zo dat aan het begin van een relatie stelletjes meer seks hebben dan de rest van hun relatie.

Punt is ook dat ik denk dat het geen goed idee is om hier een heel groot punt van te maken. Want dan komt er ineens heel veel druk op te liggen en dat helpt ook niet.