Laatste kilo's willen niet meer?!

Pff dat afvallen is niet makkelijk;
ik ben nu op een gezonde manier 12 kilo kwijt
niet dat ik ooit écht heel lelijk en te dik was, maar ik streef naar een strak buikje en daarvoor moet ik nu denk ik nog een kilo of 4 eraf.
Alleen het wil niet meer en ik weet niet wat ik nu nog kan doen.
Ik eet niets tussendoor, ik sport écht heel veel, drink nooit iets anders als water en groene thee, maar ik val niets meer af, mijn lichaam is er nu aan gewend denk ik…
heeft iemand tips? om wat veranderingen toe te passen waar mijn lichaam níet aan gewend is zodat ik wel nog verandering merk?
ik zal je echt heel dankbaar zijn! (:

Hoe lang blijf je al op hetzelfde gewicht? In het begin gaat afvallen veel makkelijker dan op het einde.

mag ik vragen hoeveel je nu weegt en hoe lang je bent?:slightly_smiling_face:

ik denk dat je niet op een gezonde manier bezig bent.
ja, je lichaam is eraan gewend nu,
en als je weer ‘normaal’ gaat eten
komen al die kilo’s er meteen weer aan.
ik kan je niet helpen nu eigenlijk, sorry.

Misschien zit je nu wel gewoon op het juiste gewicht voor je lichaam.

ongeveer 2 maand zit ik al op t zelfde gewicht!

ik weeg nu 67 kilo en ben 175 maar ik heb een hele brede bouw! :slightly_smiling_face:

Juist als je een brede bouw hebt moet je meer wegen, een smallere bouw krijg je niet :slightly_smiling_face:

Leuk voor jou dat je zoveel bent afgevallen! ik zou ook heel graag wat afvallen, :stuck_out_tongue:

Wauw knap dat je zoveel afgevallen bent! Persoonlijk denk ik dat dit voor je lichaam een goed gewicht is? Je kan niet gezonder eten dan je nu al eet… Wat je wel kan doen is wisselen met de producten die je per dag eet (dus niet dat je in een ritme komt van boterham - appel - boterham - yoghurt - avondeten - mandarijn. Dit is even een stom voorbeeld, maar ik bedoel dat je niet elk product elke dag hetzelfde eet en goed variërt… Als je dit al doet dan weet ik verder ook niks meer :stuck_out_tongue:

misschien minder koolhydraten en meer eiwitten eten?

hihi dankje voor jullie complimentjes!
en @lodewijkXIV bedankt daar heb ik eigenlijk helemaal nog niet aan gedacht aangezien ik toch elke dag ongeveer hetzelfde eet
ik ga het proberen! :slightly_smiling_face:

ik denk dat het nu nogal moeilijk word. of je moet alle oliebollen/koekjes/lekkeredingendiejenukankopenenkrijgen overslaan.
maar wel knap van die 12 kilo

je hebt koolhydraten nodig om calorieen te verbranden dus dat is essentieel.

Als je helemaal geen tussendoortjes eet gaat je stofwisseling lui worden waardoor je minder verbrand. maar ik weet niet of je bedoeld dat je helemaal niks tussendoor eet of dat je gewoon geen snoep enzo meer eet,

gezonde tussendoortjes eten, en (meer) gaan sporten?
heb al vaker gehoord en gelezen dat als je sport en misschien wat meer (wel gezonde dingen) eet dan je normaal doet, je ineens toch weer afvalt
wanneer je tussendoortjes eet blijft je stofwisseling in gang, en kan je lichaam dus blijven verbranden

Je lichaam vindt waarschijnlijk dit gewoon een goed gewicht voor je. Als je zou afvallen zou je waarschijnlijk gelijk weer terug gaan naar dit gewicht als je weer wat meer gaat eten. Smaller dan wat je nu bent zal je niet worden, want je hebt een brede bouw…dus stop gewoon met afvallen :slightly_smiling_face:
Bovendien vind ik niet dat je gezond bezig bent, maar dat ben ik.

Dan denk ik dat er weinig aan te doen is. Ik ben 2 jaar geleden ook veel afgevallen en ben 176. Ik bleef op 68 kilo steken 3 maanden lang daarna ben ik maar gestopt met afvallen.
Je kan proberen buikspier oefeningen te doen om je buikje strakker te krijgen maar ik zou me niet te veel focussen op het feit dat er nog meer af zal gaan.

nou, dat is toch een mooi gewicht?:slightly_smiling_face: als ik jou was zou ik gewoon trots zijn op het feit dat je al 12 kilo bent afgevallen en gewoon proberen om het gewicht wat je nu hebt vast te houden;) je kan desnoods proberen om wat minder verzadigde vetten binnen te krijgen(weet niet wat je voor de rest eet, dus kan niet echt beoordelen), maar als ik jou was zou ik gewoon tevreden zijn;)