Laatste kilo's kwijtraken - kan dit op een gezonde manier?

Hoi!

Ik heb voor dit topic even een anoniem account aangemaakt, omdat ik vaak op girlscene zit en liever niet met dit topic wil worden geassocieerd.

Ik heb momenteel een gezond gewicht, maar ik moet nog ongeveer 7 kilo kwijtraken, zodat ik aangenomen word bij een castingbureau.

Ik heb nog zeker wel wat vet, dus theoretisch gezien denk ik dat het wel moet lukken om in ieder geval 5 kilo kwijt te raken. Als ik 7 kilo afval heb ik overigens nog steeds een gezond gewicht, maar ben ik i.p.v. aan de wat dikkere kant, meer aan de wat dunnere kant.

Nu, ik weet totaal niet hoe ik dit afvalproces moet gaan aanpakken; want veel dieeten zijn of een snelweg naar een eetstoornis, of je word ernstig voorbereid op een bodybuilder postuur.

Ik probeer nu zo gezond mogelijk te eten, maar ook dit vind ik lastig. Als je alleen maar groente en fruit eet krijg je te weinig kcals binnen, maar als je andere dingen eetkom je weer sneller aan enz. enz.

Ik ben ook bang om advies te gaan vragen aan iemand in mijn omgeving, omdat ik dan waarschijnlijk, omdat ik gewoon een gezond gewicht heb, niet serieus word genomen/of er word gedacht dat ik een eetstoornis heb.

Kan iemand mij helpen/tips geven over hoe ik deze laatste kilo’s kwijt kan raken?

Stel een sportschema voorjezelf op.
Bijvoorbeeld 15 min hardlopen.
De volgende dag 17 min.
de dag daarna 20 min. Enz.
op een gegeven moment kun je elke dag met gemak een halfuur hardlopen, en dat is genoeg om aftevallen.
Hiernaast natuurlijk gezond blijven eten ( tarwe, groente, fruit, eiwitten - Geen- frisdrank, snoep, koek).
En krijg je toch zin in iets zoets, neem een waterijsje.
op deze manier is het mij gelukt 8 kilo aftevallen in 1,5-2 maanden tijd.

Good luck.

Aah ik heb ongeveer precies hetzelfde, ik ben slank, maar wil voor mezelf iets slanker zijn en weet idd niet goed hoe ik dit moet aanpakken.

Het is wel belangrijk dat je geen voedselgroepen uitsluit uit je dieet.

Ik had zelf iets bedacht van:

Ontbijt:

  • magere kwark
  • fruit
  • kracker

Tussendoor:

  • groene thee

Middag eten:

  • Broodje met 20+ kaas
  • (roer)ei

Tussendoor:

  • komkommer, tomaat

Avond eten:

  • iets in de trant van vis, kip, veel groenten en rijst/aardappelen

Tussendoor:

  • appel

en veel sporten!

http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf-van-vijf/schijf.aspx

ook handig, zodat je wel alle voedingsmiddelen binnenkrijgt!

Probeer gezond te eten, en eet voldoende tussendoortjes. Dus niet 3 grote maaltijden op een dag, maar ook 3 tussendoortjes.

Ochtend (8.00)
loop vd ochtend (10.00)
middag (12.00)
loop vd middag (16.00)
Avond (18.00)
loop vd avond (20.00)

Zoiets. Eet sowieso een goed ontbijt met weinig vet! Dit zorgt ervoor dat je verbranding op gang komt. Hierdoor zal je de rest van je eten beter kunnen verbranden.
Eet bijv. 2 boterhammen met halvarine, een belegd met 20+ kaas en 1 belegd met kipfilet of zoet beleg zoals hagelslag. Hierbij drink je dan een mok thee.

Tussendoor kun je dan een appel eten, wat drinken (drinken is erg belangrijk! Zorgt voor een vol gevoel waardoor je niet gaat snaaien) en evt. een koekje zoals een biscuitje ofzo. Geen gevulde koeken e.d., dat is niet echt goed.

Als lunch kun je dan weer 2 broodjes eten (zie ontbijt) met mager beleg zoals kipfilet, rosbief, of zoet beleg zoals hagelslag, jam etc. Evt nog een cracker met banaan (erg lekker en gezond) als je nog trek hebt.
En weer goed drinken, een mok melk oid is erg goed.

Tussendoor kun je dan weer wat kleine koekjes nemen, een stuk fruit, zoiets. Zo’n breaker drinkyoghurtding kan ook.

Avondeten; goed eten daar hoor. Is erg belangrijk. 4 aardappelen, 4 scheppen groente, vlees, evt 2 juslepels jus. Toetje: yoghurt oid met evt. fruit erdoor.

Loop vd avond: je zou hier weer kunnen kijken bij de andere tussendoortjes en zelf nog iets kunnen verzinnen. Het maakt niet heel veel uit, als er maar niet teveel vet en suiker e.d. in zit.

Als je hierbij nog wat gaat sporten, moet het wel goed komen.

Succes! :slightly_smiling_face:

Bedank voor jullie reacties!
Ik had eigenlijk vooral negatieve reacties verwacht, dus ik ben aangenaam verrast dat jullie mij wel seriues nemen. :slightly_smiling_face:

Ik sport nu 1x per week, kan ik dat langzaam opvoeren naar 5 x per week?(bijvoorbeeld; ma: sportschool, di: hardlopen, do: hardlopen, vrij: sportschool, za: hardlopen)
Of wordt ik dan heel erg gespierd/is dat slecht voor mijn spieren?

^ dat kun je prima doen, alleen moet je dan wel zorgen dat je genoeg blijft eten. als je nu bijv. 2 boterhammen eet er 3 van maken. anders heb je én te weinig energie én je hebt grote kans op het jojo-effect.

dat kan prima :slightly_smiling_face: alleen kijk uit dat je je spieren dus ook rust geeft. maar 5 x per week is kan zeker :wink:!

Ik denk dat wanneer je meer gaat sporten, je ook vrij snel kilo’s gaat verliezen. Probeer matig koolhydraten te eten en vermijd producten waar toegevoegde suikers in zitten.
Het aantal keer sporten per week hoef je niet persé langzaam op te bouwen, de intensiteit wel. Als je vanaf nu 5x per week rustig sport, kun je dat wel opbouwen naar (bijvoorbeeld) 3x per week flink sporten en 2x per week wat rustiger. Hierin is het belangrijk dat je luistert naar je lichaam.

Hou er rekening mee dat als je gaat sporten je minder snel afvalt omdat je dan ook spiermassa gaat opbouwen en spieren wegen zwaarder dan vet. Maar dit is zeker geen reden om niet te gaan sporten, want hoe meer spieren je hebt hoe meer calorieen je verbrand en hoe strakker je in je vel komt te zitten!:slight_smile:

En probeer koolhydraten te vermijden (aardappels, brood, pasta etc.) daar wordt je dik van.

Dat slaat nergens op. Wil je veel/intensief sporten, dan heb je koolhydraten nodig.

Verzadigde vetten moet je ontwijken en ook niet te veel suikers binnen krijgen.

Het is ook heel belangrijk om voldoende te drinken!

En als ze normaal gaat eten, komt ze hartstikke veel aan.

OT: Probeer gewoon gezonder te eten, dus echt absoluut geen maaltijden overslaan, maar volkoren brood eten, veel fruit, af en toe een zuivelproduct, groentes, aardappelen, af en toe pasta. Probeer gewoon geen ongezonde troep meer te eten. En 5x per week sporten is prima, zorg echt alleen ervoor dat je luistert naar je lichaam! Want rust is ook belangrijk.

Ik wil je even wijzen op de nieuwe regels met betrekking tot afvaltopic http://forum.girlscene.nl…s_ed/list_messages/229861
daar staan ook links in waar je je vraag in kwijt kunt.