Hallo allemaal.
Ik ben hier nieuw op dit forum. Ik volg het al een hele tijd maar ik heb me nooit aangemeld of geregistreerd, maar ik heb toch eigenlijk wel jullie advies nodig dus ik vroeg me af of jullie mij konden helpen?
Ik loop nu bijna een jaar bij een psycholoog ter behandeling van een angststoornis, een gegeneraliseerde angststoornis voor de mensen die het iets zegt. Dit is een angststoornis waar degene veel te veel nadenkt en zich zorgen maakt over dingen die niet kunnen gebeuren, die altijd overal alles negatief benadert. In zo’n erge mate dat je niet meer kan stoppen en dat je helemaal gek word en dat je, net zoals ik, daardoor depressief wordt en dat je het leven niet helemaal meer ziet zitten.
Nu is mijn behandeling heel goed gegaan, natuurlijk wel met ups and downs maar alles ging vooral in een stijgende lijn. Nog steeds zelfs!
Alleen nu heb ik mijn behandeling afgerond en heb ik morgen mijn laatste afspraak en daarna is alles klaar en zie ik haar nooit meer.
Ik vind dit heel fijn maar ook heel erg eng, en ookal weet ik dat ik het niet heel erg meer nodig heb, dat ik nu zelf sterk genoeg ben, ik heb het er toch heel erg moeilijk mee omdat ik het toch heel eng vind, omdat ik dan haar niet meer heb om op terug te vallen als het slechter gaat.
Nu wil ik vragen of een van jullie misschien advies heeft of eigen ervaringen kan delen over hoe jullie dit zouden ervaren of zelfs al ervaren hebben.
Maar even ter duidelijkheid: Het gaat dus echt al heel veel beter en ik ben eigenlijk al van mijn angststoornis af, dus doorgaan met de behandeling is onnodig. Ik zou het graag fijn vinden om misschien tips of verhalen over hoe jullie het hebben meegemaakt willen horen