Laat beginnen met hockey

ik ben sinds 3 maanden ook begonnen met hockey. ik ben al 20. Eerst heb ik gewoon trainingen gekregen en dan doen we een partijtje. als ik het onder de knie heb ga ik wedstrijden spelen.

up!

Ik ben 20, is het nog mogelijk om te beginnen met hockey? Bv bij een studentenhockey vereniging?

Gewoon doen ja! Bij mijn club is er ook een recreatie team, sommige beginnen eerst in dit team en gaan later door naar het gewone damesteam. Bij een recreatie team speel je namelijk geen wedstrijden. Dit doe je trouwens sowieso niet aan het begin, ze gaan je eerst de techniek leren.

Ik zit in het team met iemand van 21 die er voor d’r derde jaar op zit. Zelf ben ik in de brugklas begonnen.

Gewoon doen! Hoe langer je twijfelt, hoe moeilijker je het gaat vinden…

Ik ben op mijn vijftiende begonnen, ben nu zeventien en zit in Dames 2. Alles is mogelijk. Tuurlijk, het moet je wel liggen, maar als je wilt, kun je heel veel leren. Ik heb maandenlang na elke training nog dik uur op goal staan rammen om mezelf te leren hoog en in de kruising te slaan, ik heb zelfstandig urenlang trucjes geoefend… Ik wilde zó graag. Dat boekt vanzelf resultaat. Gewoon doen! :slightly_smiling_face: