Laat beginnen met hockey

Hee meiden!

Ik heb t/m de 1e klas op tennis gezeten, hierna ben ik gestopt met sporten. nu ben ik 16 en doe ik wel regelmatig hardlopen.

Ik twijfel heel erg of ik op hockey moet gaan of niet. Een paar vrienden van mij zitten eronder en die zeggen wel dat het heel erg leuk is. Ik ben alleen bang dat ik veel te oud ben om het nog goed te leren, aangezien de meeste andere meiden al sinds dat ze klein zijn op hockey zitten. En ik heb dus ook nog nooit op een echte teamsport gezeten, ik weet hier dan ook weinig van af. Maar mij lijkt het echt super leuk om in een team te zitten waarmee je samen wedstijden speelt enzo.

Dus mijn vraag: Kan je op je 16e nog beginnen met hockey, is dat verstandig, en hoe lang duurt het ongeveer voordat je een beetje mee kan komen met de rest?
Alvast bedankt

Waarom niet? Zolang je het leuk vind en je best doet, vind ik dat je het zeker eens moet proberen!

Ik ben ook best laat begonnen met hockey, ik was 14… Het is wel lastig aan het begin om aan te haken omdat de rest meestal al jarenlang ervaring heeft. Ik leerde snel om het hockeyen zelf onder de knie te krijgen, maar de ervaring bij de wedstrijden mist nog erg. Dat merk je heel erg aan de meeste mensen die laat zijn begonnen met hockey. Ze weten dus niet hoe ze moeten reageren op situaties op het veld omdat ze die ervaring niet hebben, dat is heel erg moeilijk om aan te leren. Het ligt er ook een beetje aan of je er gevoel voor hebt. Bij de meeste clubs kan je een tijdje hockey ‘proberen’. Meld je daar voor en zie of het wat wordt!
Succes (:

Kan makkelijk!
Ik hockey zelf al een jaar of acht (speel inmiddels bij de senioren) en er komen bij ons op de club nog steeds mensen van mijn leeftijd die nog nooit hebben gehockeyd en het wel graag willen gaan doen. Vaak nemen ze dan eerst een paar proeflessen in het team waar ze eventueel zelf zouden gaan hockeyen en als dat bevalt melden ze zich aan.

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik ga sws nog even nadenken, maar ik denk wel dat ik me het volgend seizoen ga aanmelden.

@Sav. Haha, hier heb ik juist totaal geen gevoel voor :cold_sweat: Maar hoe lang duurde het ongeveer voordat je begon met wedstrijden spelen?

je kan zeker op die leeftijd nog beginnen met hockey. Ik ben ook net begonnen met hockey en ik ben ook 16. Als je dan bij een team komt waar de meeste al langer spelen, is het aleen maar fijn want daardoor leer je het veel sneller. Bij mij zie je nu ook niet veel verschll met de anderen. Ga gewoon een keer kijken en zo kan je zien of het iets voor jou is. Succes.

Tuurlijk kun je nog beginnen, het gaat er toch om dat je het leuk vind.

Ik ben nu zelf ook 16 en ben sinds mn 15,5e ongeveer ook begonnen met hockey. Omdat bijna mijn hele familie hockeyt ligt het mij wel een beetje. Ik begon in het trainingsteam het eerste seizoen (nog steeds) met meiden van mijn leeftijd, het ging bij mij goed en ik speel nu mee met de B en ga volgend seizoen naar de A. Wedstrijdervaring mis ik wel een beetje. Als ze bij jouw club een trainingsteam hebben zou ik dat proberen! Dan kom je er gauw genoeg achter of het je ligt en of je het leuk vindt!

Na 3 maanden mocht ik meespelen, verschilt heel erg of ze vinden dat je er klaar voor bent. Eerst moet je namelijk alle hockey basics onder de knie krijgen. Meestal mag je nog niet hele wedstrijden meespelen maar eerst beginnen met 1 helft… Ik zou het gewoon doen en kijken wat er van komt!

Hoi!
Ik hockey zelf al sinds de F-jes, dus zeggen hoe het is om op je 16e in te stromen kan ik niet. Wel zou ik het als ik jou was gewoon proberen! Misschien kun je een aantal trainingen mee doen en kijken hoe je het vind? Hoe is je conditie verder? En of je het snel onder de knie hebt is lastig te zeggen… Succes! ben benieuwd wat je gaat doen. Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

Het is wel een team sport dus ik denk wel dat je dan eerst bij de kleineren komt.
Maarr, als je gewoon goed oefent en elke dag even traint komt het denk ik helemaal goed!

(Ja sorry ik zit op majorette maar dat is ook met een stok dus ja ;p)

Ga eerst een proefles meedoen, daarna kun je altijd nog beslissen wat je wil!

Ik ben ook op latere leeftijd, 22 jaar, begonnen met een teamsport.
Het is soms lastig/frusterend dat je niet zoveel kan als de rest maar zolang
je een goede instelling hebt zal je team dit accepteren.
Ik kwam gelijk in het team bij mensen die jaren speelde en nu twee jaar later
kan ik niet zeggen dat mijn niveau nu veel lager is dan de rest!

Gewoon proberen!

Ik ben ook net een half jaartje geleden begonnen, ik pikte het snel op en mocht al na vijf trainingen mee doen met wedstrijden omdat ik goed presteerde, ik hockey nu 3x per week ongeveer 5,5 uur per week en ik moet VERPLICHT wedstrijd fluiten F/e/d/cjes. Maar ik vind dat ook erg leuk, ik hockey in de B1!

Hoe is het nou met jou verlopen? :relaxed::relaxed:

ik zou gewoon een proefles doen om te kijken of je het echt leuk vindt. als je het echt leuk vindt en je bent niet zo goed beging je sowieso onderaan dus dan kun je het opbouwen en verder moet je gewoon veel oefenen. Ik vind het zelf ook een leuke sport maar ik kan er echt niks van en ik heb geen zin om alleen om een sport te gaan (zonder vriendinnen).

DOEN! je hoeft niet op topsport niveau te eindigen he… sowieso mag je in het begin nog geen wedstrijden spelen, je gaat dan alleen trainen en als je het onder de knie hebt ga je wedstrijden spelen… je begint niet meteen in de topklasse dus niemand zal het je kwalijk nemen dat je het nog moet leren, zij hebben dat ook gehad toch? Give it a try!!

Ik ken best veel mensen die pas in hun studententijd zijn begonnen met hockeyen. Topsport zul je nooit meer halen maar als hobby kan het prima.

ervaren hockeyster hier :upside_down_face:

je leert t binnen een halfjaartje !
miss wel sneller

Ahw dank jullie wel voor jullie reacties, heb ik zeker in mijn keuze meegenomen!

Wow, super goed!
Ik heb een paar weken geleden een training meegedaan, en ik vond het echt leuk
Dus ik ga volgend seizoen meedoen :upside_down_face:

Wat leuk om te horen! :relaxed: Heel veel plezier. You can do this :+1: