Laarzen voor dunne kuiten

Hallo, ik vind laarzen erg gaaf, maar heb erg smalle kuiten. Als ik laarzen aanpas dan sluiten ze vaak niet goed aan en daardoor val ik er gelijk met mijn voeten uit. Ik heb veterlaarzen van een aantal jaar gelden maar helaas zijn deze nu ook klein en vooral afgesleten. Weten jullie misschien merken met veterlaarzen of laarzen speciaal voor smalle kuiten?

Enkellaarsjes, maar ik geloof niet dat je dat bedoelt.

Je kan gewoon in de winkel vragen naar laarzen met een smalle schacht, dan kunnen ze je zo de modellen aanwijzen.
Edit: zo kan je bijvoorbeeld op ziengs.nl de schachtwijdte kiezen, bij small krijg je de laarzen die jou waarschijnlijk goed zouden zitten. Denk dat je dit wel op meerdere webshops vindt.

Enkellaarjes zijn geen optie, ik val eruit met mijn voeten.

Dat klopt, ik heb welleens gevraagd naar extra smalle laarzen maar dan waren ze altijd nog te breed. Op webschops schoenen bestellen ga ik niet doen. Ik moet ze echt aan hebben gehad om te voelen of ze goed zitten.

Ik heb zelf ook dunne kuiten en smalle voeten, en het is gewoon een kwestie van goed zoeken. Enkellaarzen passen mij over het algemeen wel, zolang ze aan de voet maar goed zitten is het niet erg dat ze aan de kuit iets te wijd zijn. Ik raad je aan om naar laarzen te zoeken die niet persee strak om de kuit hoeven te zitten, dan is het ook niet erg als ze iets wijder zijn. Ik weet niet wat je budget verder is, maar ik heb een paar half hoge shabbies en die schacht is vrij smal. En bij dr. adams ben ik ook een aantal laarzen met een smalle schacht tegen gekomen.
Half hoge laarsjes passen mij over het algemeen het beste, omdat het dan niet opvalt als ze dun iets te breed zijn.

Ik ken het probleem, ik pas dan ook altijd honderden voor ik goede gevonden heb. Probeer het in de Scandinavische merken te zoeken, daar heb ik zelf altijd het meest succes. Ik kan je helaas geen adres of iets geven, ik koop ze vaak als ik daar ben voor mn werk.

Daarom draag ik enkellaarsjes.
Bij de Schuurman schoenen o.a heb je laarzen met schachtwijdte.

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik doe altijd beenwarmers en dikke sokken in mijn laarzen! Dat zit veel beter en het ziet er ook leuker uit.
Ik heb enkellaarsjes van de Manfield en overknee laarzen van de Van Haren. Ik was heel verbaasd over de echte suède laarzen van de Van Haren, ze zijn super smal en waren maar 70 euro!