Hey, ik zit met een brandende vraag.
Ik ben gisteren naar de kapper geweest om de punten bij te laten knippen, maar ik kan echt wel janken nu. Ik wilde mijn haar dolgraag lang laten groeien, omdat ik het twee jaar terug radicaal heb afgeknipt en daar ontzettend veel spijt van heb gekregen. Nu had ik mijn haar ongeveer op APL-lengte, ongeveer tot de oksel dus. Het was allemaal mooi één lengte en ik was er echt blij mee omdat ik er zo veel mee kon. De dode punten waren echter wel ernstig geworden dus wilde ik het gister bij laten knippen. Nu heeft mijn kapster mijn haar tot schouderlengte afgeknipt en tot overmaat van ramp er ook nog lagen in geknipt. Dat laatste vind ik nog wel het ergste. Ik had het helemaal niet door dat ze lagen er in aan het knippen was, want we zaten gewoon gezellig wat te kletsen en, heel dom van me, ik heb bijna geen één keer in de spiegel gekeken tot ze klaar was. Zelfs toen merkte ik het nog niet op omdat ze er een gigantische hoeveelheid mouse en lak in had gedaan. Thuis aangekomen ging ik het dus wat beter bekijken en toen merkte ik het dus wel. Ik kan er nu ook wel iedere dag een massahoeveelheid mouse en lak in doen, maar mijn haar wordt snel vet dus ik gebruik eigenlijk nauwelijks haarproducten. Het valt nu echt voor geen meter en het ziet er ontzettend slonzig uit, lagen staan mij ook gewoon niet. Ik had ook duidelijk gevraagd slechts de puntjes af te knippen, het woord laagjes heb ik niet eens laten vallen. Heeft er iemand tips hoe ik deze het beste uit kan laten groeien? Ik wil het liefst zo veel mogelijk lengte behouden. Ik baal er echt ontzettend van. En nu zijn er vast een paar die denken: joh, stel je niet aan, het is maar haar en dat groeit wel weer aan. Maar ik heb er ontzettend lang en met alle geduld op gespaard en nu dat in één middagje verknipt is doet dat toch wel pijn.
Ga maar is terug naar je kapper… je kan het haar ook gewoon vragen waarom ze het deed…
Ja voordat ik mijn haar radicaal afknipte deed ik er wel altijd laagjes in, maar dat vond ik toen nog mooi. Nadat ik mijn haar zo kort heb afgeknipt ben ik heel lang niet meer naar de kapper geweest, en ik denk dat zij nog steeds in haar hoofd zat met die laagjes ofzo? Ik kan wel terug gaan naar de kapper, maar er valt nu toch niet zo veel meer aan te doen helaas. Ik kan echt wel janken nu.
Ik denk inderdaad dat je nu weinig kunt doen misschien anders stijlen met een föhn ofzo dat het anders valt. Als je de volgende keer weer naar de kapper gaat kun je aangeven dat je de laagjes eruit wilt laten groeien en dan kan ze het op een andere manier knippen.
Ik denk dat je best terug mag gaan om haar te zeggen dat je het niet mooi vind. Volgens mij horen ze je dan in ieder geval (wat) terug te betalen. Dan heb je in ieder geval nog íets…en volgende keer inderdaad dan maar specifiek zeggen dat je de puntjes eraf wilt en géén laagjes. Want blijkbaar snapt ze het anders niet als je zegt alleen puntjes…
Oké, ja ik denk dat ik toch maar gewoon geduld moet hebben. Ik voel me alleen op dit moment totaal niet vrouwelijk, ik mis mijn lange lokken echt heel erg.
Bedankt voor de reacties .
Oh echt, dit is echt een hele geruststelling. Ik maak me er ook echt zo ontzettend druk over. Had eindelijk na heel lang een date gepland, en daar heb ik nu ook allemaal geen zin meer in door dit stomme kapsel…
Mijn laagjes zijn binnen 3 maand aangegroeid, super snel! Dus er is nog hoop, en voor nu, ja gewoon het beste er van maken…
Oh dit is toch wel een geruststelling ja .
Het vervelende is dat de laagjes ook nog niet aan beide kanten helemaal gelijk zijn, dus het is ook nog een beetje a-symmetrisch :’).
Laagjes groeien niet sneller als de rest van je haar, dat is echt onzin. Het kan zijn dat je punten slijten en afbreken waardoor het ‘lijkt’ dat je lagen sneller groeien.
OT:
Meis heb geduld, meer zit er helaas niet op hoe naar het ook is. Wat je eventueel wel zou kunnen doen is kijken voor extensions.
serieus, ga nooit weer naar die kapper toe.
Ik had een paar jaar geleden ook mijn haar afgeknipt het was toen tot mijn kont en nu is het tot mijn middel, maar ik heb er nog steeds heel veel spijt van. maar mijn laagjes zijn er na een half jaar ook uitgegroeid hoor! dus niet druk maken,