Laag in calorieën + intensief sporten

Ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer, dus ik maak maar een topic aan in de hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik train op dit moment op hoog niveau in een sport met gewichtsklasse, wat neerkomt op 6x per week een training van 2 à 3 uur. Ik heb te maken met een gewichtsklasse waardoor ik maximaal 59,0 kilo mag wegen en ik ben 1,75. Ik weeg op dit moment 63 kilo, dus er moet eigenlijk binnen nu en een maand echt wel 4 kilo af, voor zover dat haalbaar is. Mijn dagelijkse calorie-inname zal ergens tussen de 1500 en 1700 calorieën moeten zitten, volgens m’n coach.

Het punt is; ik maak me zelf helemaal gek met mn eetpatroon. Ik probeer namelijk een balans te vinden tussen genoeg eten om energie te hebben voor de rest van de dag, maar tegelijkertijd laag in calorieën te blijven om af te vallen. Ik probeer nu voor mezelf een eetschema op te stellen, maar ik ben heel erg inspiratieloos en ik weet ondertussen niet meer wat ik nou beter wel en niet kan eten. Kortom, is er iemand die mij hiermee kan helpen met een voorbeeld, of misschien een goede site weet met eetschema’s oid. Of tips met wat beter wel/niet te eten. Echt alles is welkom.

Kun je niet beter naar en sport diëtiste gaan? Er kan hier van alles en nog wat gezegd worden, maar een professional zal je denk ik toch echt het best kunnen helpen.

Afspraak staat al, maar hier in de regio is die mevrouw zo volgeboekt dat ik pas eind februari terecht kan en dat is dus eigenlijk nog te ver weg. Tot die tijd moet ik het zelf proberen.

En kan je coach niet helpen?

Ik vind zelf havermout erg fijn om te eten, hier zitten veel vezels in waardoor het langer een vol gevoel geeft. Ook veel eiwitten wat denk ik goed is bij al dat sporten. Ik bak hier dan pannenkoeken van met ei, melk en appel. Voor mij is dit erg voedzaam en zo blijf ik ook wel rond die 1700 kcal. Ik sport alleen lang niet zo intensief als dat jij doet dus daar kan ik niet over oordelen. Ik vind 1500 tot 1700 kcal voor iemand die zo veel sport wel heel erg weinig. 1500 is namelijk echt het minimalen dat je nodig hebt, minder is ongezond (dat begreep ik tenminste) en als je dan zo veel sport moet je toch wel meer mogen eten, ook als je moet afvallen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt! miss kun je telefonisch met de diëtiste over de kcal innamen overleggen?

@COCKINESS m’n coach is niet zo behulpzaam als het aankomt op ons voedingspatroon, daar houdt hij zich liever buiten, omdat hij bang is dat hij te veel druk op ons zet. Ik had liever gehad dat hij zich daar wel meer mee zou bemoeien, maar dat wilt hij dus niet. Valt volgens hem onder onze eigen verantwoording.

@Tessa ja havermout is echt top. Pannenkoeken zijn ook een goed idee, dat doe ik eigenlijk niet zo vaak. Het is ook wel een beetje twijfelachtig hoe gezond zo’n dieet is als je zo veel sport, maar zo zal het nou eenmaal moeten ben ik bang. Ben er ook niet altijd even blij mee.

@Tessa, Wat is precies het recept van die pannekoeken (als in de verhoudingen enzo) als je dat zou willen geven zou het super zijn :bowing_man:

Wat Tessa zegt, veel eiwitten, havermout, groenten en dergelijke. Van eiwitten krijg je toch veel energie, maar het is ook goed voor je vanwege het sporten. Ik heb er niet heel veel verstand van, maar je zou eens kunnen kijken naar de producten van Body&fit. De eiwitrepen (smart bars van B&F zelf) vind ik erg goed en geven ook een best gevuld gevoel. Die neem ik als tussendoortje. Verder zijn er ook veel mensen die mugcakes eten? En dan niet eentje van dr oetker met mega veel suikers, maar van havermout.
Dit is het receptje van iemand voor een banaan mug cake:
Meng 1 geprakte banaan, 5 eetlepels oats, 1 ei en een beetje honing. Meng alles en doe het in een ingevette kom. Het moet ongeveer 3 minuten in de magnetron.

^ Die mug cake vind ik echt zo’n goed idee! Lijkt me ontzettend lekker, ga ik zeker uitproberen, havermout is echt mijn holy grail. Wat ik ook echt lekker vind voor ontbijt of lunch is om havermoutpap te maken met banaan, kaneel en blauwe bessen. Dat vult ontzettend goed en is erg voedzaam :wink:

Ik drop gewoon even wat ik zelf eet, misschien heb je er wat aan misschien niet xd

ontbijt:

• magere yoghurt met manderijn (of soms een handje rozijnen)
  • 2 of 3 wasa lichtgewicht/volkoren crackers met o.a kipfilet,pindakaas,jam,ham, 30+ kaas (gewoon beetje afwisselen en zorgen dat je niet van iets te veel krijgt)

oh en ik ben verslaafd aan thee, dus meestal als ik zin heb in iets lekkers ga ik gewoon thee maken of zo xd

als lunch eet ik , ja als ik naar school ga, gewoon volkoren boterhammen (2 of 3) met hetzelfde beleg als hier boven genoemd. Als ik thuis ben bak/kook ik een ei , of pannekoeken idd.

Misschien kan je eens wat lekkere recepten opzoeken voor smoothies of zo idk.

Als tussendoortje eet ik rijstwafel met kaas/pindakaas, of crackers (ik ben verslaafd aan crackers) met beleg. Ik vind zelf myfitnesspall (die app) erg chill die telt alle kcal en houdt ook je koolhydraten / eiwitten etc. bij. Heeft mij persoonlijk zelf veel geholpen met afvallen.

Oh en noten (ongezoute) zijn ook heeeerlijk :slightly_smiling_face:.
Ook kan je trouwens (als lunch ofzo) van slabladen een wrap maken en alles er tussen pleuren wat je lekker vindt (als het gezond is dan hihi)

Oh en tosti’s vind ik heilig. (van volkoren brood, ham en 30+ kaas)