laag cijfer?

Hallo. Ik heb laatst een proefwerk Spaans gemaakt en heb er een 6,7 voor gekregen. Ik ben hier echt niet blij mee omdat ik echt heel hard had geleerd. Het ging ook heel goed, ik dacht dat ik een 8 of hoger zou hebben. Ik dacht eerst eraan om Spaans te kiezen in mn profiel maar zit nu nogal te twijfelen. Vooral omdat ik dus echt dacht dat het goed ging. Hoe moet het later als het moeilijk is dan wel niet gaan? Zou ik het kiezen of niet?

Ik vind niet dat je vanwege één cijfer gelijk je hele plan moet omgooien - een cijfer wat niet eens zo slecht is. Iedereen heeft wel eens een proefwerk die anders uitpakt dan verwacht.

Ik weet niet wat voor gemiddelde jouw klas heeft maar een 6.7 is bij ons voor de meeste vakken echt een punt om tevreden mee te zijn - ook als je veel geleerd hebt.

6,7 is gewoon een goed cijfer.

Nou ja, als je echt heel hard hebt geleerd zou ik ook niet blij zijn met een 6.7, het is een gemiddeld cijfer. Maar ik zou idd niet je hele pakket keuze omgooien door een cijfer, als je het leuk vind moet je het gewoon doen.

6,7 is hartstikke mooi! Als je gewoon goed staat zou ik het gewoon doen :slightly_smiling_face:.

Als je het leuk vindt zou ik het gewoon kiezen.

En als je niet begrijpt waarom je een 6,7 hebt terwijl je hard geleerd hebt - praat erover met je docent! Die kan je vast tips geven en vertellen waarom je dat cijfer hebt en geen ander cijfer.

En je kunt ook altijd nog extra Spaans leren in je vrije tijd, daar gaat je cijfer ook van omhoog. Dus gewoon via internet met spelletjes, Spaanse tv kijken/muziek luisteren, en van tevoren al de grammatica doorlezen

Kun je niet aan je docent vragen of je het proefwerk in mag zien?