Kyleena spiraal

Ik wist niet zeker waar dit topic te plaatsen, dus als het verkeerd staat mag het verplaatst worden!

Hi girls!

Ik heb sinds bijna 4 maanden (2 februari) de kyleena spiraal. De eerste ±4 weken had ik veel last van spotting enn moest ik bijna standaard een inlegkruisje of zelfs maandverband gebruiken. Gelukkig is dat na ongeveer een maandje gestopt toen ik ongesteld werd. Ik word nu ongeveer elke 4 weken ongesteld, en dan is het een stuk minder als toen ik geen anticonceptie gebruikte, en ook minder dan toen ik de pil gebruikte.
Echter, sinds vorige week heb ik regelmatig super erge kramp, niet de standaard kramp die ik wel eens had voor het spiraaltje als ik ongesteld was of wanneer mijn eisprong eraan zat te komen, maar (ondanks dat ik nog geen kinderen heb) zou ik het omschrijven als weeën. Het is dezelfde pijn als toen ik de Kyleena net had laten zetten, het duurt ongeveer 30 seconden tot een minuut en dan is het weer weg, en dat meerdere keren per uur en per dag. Het begint zo langzamerhand heel vervelend te worden en ik vroeg me af of meerderen hier last van hebben? Ik weet dat in de bijsluiter staat dat je er nog tot een half jaar lang last van kan hebben, maar sinds ik tussen week 4 na het zetten en nu eigenlijk geen last heb gehad vroeg ik me toch wel af wat dit kan zijn?

Ik ben overigens 19 jaar :slightly_smiling_face:

Thanks!

Ps; ik ben niet op zoek naar doktersadvies, daarvoor ga ik naar mn huisarts, maar ben gewoon benieuwd of er andere mensen zijn die dit hebben gehad.