Kwispel Raadsels

Heeft er hier iemand nog een leuke “kwispel” om door te kunnen vertellen ??

Een kwispel is een soort raadsel, in het bijzonder een raadselspel, waarbij deelnemers de afloop van een verhaal in één korte en mysterieuze zin opgeven. Hierna moeten de deelnemers aan de kwispel raden wat er gebeurd is. Tijdens het raadselspel mogen alleen vragen gesteld worden waarop met ‘ja’ of ‘nee’ geantwoord kan worden. Het is aan de raders om de plot van het verhaal te ontdekken.
De opgave van een kwispel kan bijvoorbeeld zijn: er ligt een man dood in een telefooncel. De oplossing is: een man heeft een enorme vis gevangen. Onderweg stopt hij bij een telefooncel om een vriend te vertellen van zijn vangst. In zijn enthousiasme om uit te beelden hoe groot de vis is, slaat de man met beide armen door de ruiten van de telefooncel; hij loopt slagaderlijke bloedingen op en sterft.

oh die ken ik wel !

er ligt een man op het gras, dood. En er ligt een rugzak naast hem. Wat is er gebeurd? Hoe ging hij dood ?

Een man ligt op kamer 7 op de 8e verdieping. De vrouw deed boodschappen, ze komt aan bij de flat en ziet dat de lift het niet doet. Haar man is dood. Wat is er gebeurd en hoe ging de man dood?

je mag dan alleen vragen stellen die antwoorden hebben van ja of nee.
Ik ken het, dat deden wij vorig jaar heel veel op school !

Ah nee, die vertellen m’n zusjes altijd en ik vind ze zó saai en langradig, dus beschouw dit maar als een upje :grinning:

Oja van die black stories ofzo. Ik weet niet meer hoe dat heet, maar daar heb je zo’n kaartenspel van. Heel leuk om te doen (:

Maar dan kan degene die het kwispelraadsel bedacht heeft dus elk plot verzinnen dat hij wil? Dat lijkt me stom, dan kan je er alles van maken wat je wil.

Black Stories ja ! dat deden wij vorig jaar heel veel op school, was best leuk hoor ! :slightly_smiling_face:

He wat leuk een kaartspel !! Ik zal eens even kijken :slightly_smiling_face:
Ik vond het op vakantie zo leuk om de wachttijd te doden en dan met een groep !

Ow haha ik wou bijna zeggen black magic :stuck_out_tongue:

er ligt een man op het gras, dood. En er ligt een rugzak naast hem. Wat is er gebeurd? Hoe ging hij dood ?

deze wil ik weten :stuck_out_tongue:

dat moet je raden :p.
Het is;
de man wilde gaan parachute springen, hij sprong uit het vliegtuig maar zijn parachute (de rugzak) deed het niet. hij viel dood

:open_mouth:
wij kregen dat een keer met een enquete, en ik had ingevuld dat er een ninja langskwam en die vermoorde de man ofzo :stuck_out_tongue:

wat is dat black magic ook alweer?

dan is er iemand die gaat iets aanwijzen en voor die wat het i aanwijst wijst hij/zij iets zwarts aan (ik ben er 3 dagen mee bezig geweest om er achter te komen):stuck_out_tongue: