Kwis* pictures..

heey allemaal…
nou ik ben sinds kort bezig met fotografie me foto’s zijn niet geweldig ben, nauwlijks nog een week bezig. Ik wilde daarom ook weten wat jullie ervan vinden en natuurlijk opbouwende kritiek. Mijn camera is een finepix s1000 van fujifilm. een simpele camera dus nog. Ben druk aan het sparen voor een betere.

C:\Users\kimberly\Pictures

uploaden via: www.tinypic.com
en dan tussen
en

Oeeppss het lukt me niet om die foto’s up te loaden, hoe moet je ze anders uploaden???

AAAAhh

mwha…

idd, mwha.
Die 3e vind ik nog het leukste, die heeft wel wat.

Hey hey,

Ik weet ook niet echt heel veel van fotografie hoor… Maar wel ff mijn mening (dus als je het zelf niet vindt, niet te erg van aantrekken ofzo :stuck_out_tongue: ).
Bij die eerste zou je een echte roos moeten gebruiken (standaardstandaardstandaard), of je zou moeten benadrukken dat ie nep is. De tweede snap ik niet helemaal, het idee is wel origineel, maar je vinger is vies (als het jou vinger is). De 3e vind ik wel leuk, maar jammer dat je logo een beetje raar erop staat. De laatste 2 zijn gewoon te overbewerkt.

Hopelijk heb je er iets aan…

[i]Je bewerkt sowieso veel te veel. Overbewerkt is niet mooi; 't is eerder irritant om naar te kijken.

foto 1. Het is jammer dat je roos er niet helemaal op staat, en dat je heel duidelijk kan zien dat 't een nepperd is. Dit haalt de natuurlijkheid en juist de mooiheid die rozen aan een foto geven, weg.

foto 2. Leuk gespeeld met scherptediepte, alleen is het blauwe shirt overbelicht. Ook is het een beetje jammer dat de vinger vies is, dat wordt dan nog meer geaccentueerd door je (automatische?) scherpstelling

foto 3. Het idee is sfeervol, maar doordat ook deze foto overbelicht (en overbewerkt?) is , verdwijnt eigenlijk de sfeer.

foto 4. Deze foto neigt ook naar het irritante overbewerkte. Heel flets, en daardoor best wel vervelend om naar te kijken.

foto 5. Deze foto valt uit de toon in vergelijking met je andere foto’s. Hierbij vind ik het jammer dat het hoofd er niet helemaal opstaat.

Tips?
Let op je belichting, sluitertijd, diafragma etc. etc. Kijk zelf eens na in hoeverre dat op jouw camera in te stellen is; elke camera kan er voor zorgen dat een foto niet overbelicht wordt (automatisch al dan niet handmatig).

Ik weet niet met welk programma je bewerkt, en op welke manier je dat doet; maar verhoog het contrast van je afbeelding niet teveel. Daardoor krijg je ook eerder ‘overbelichte’ vlekken, en die leiden af van het geheel.

En over je naam, het hoeft geen kunstwerk te zijn. Gebruik gewoon 1 lettertype, zodat het jouw handelsmerk wordt.

En denk niet dat je meteen goede foto’s kan maken; niet na 2 à 3 dagen, en ook niet na een week, of wat. Een goede foto kost heel veel oefening, heel veel tijd, en vooral verdieping in waar je mee bezig bent. Dus weten wat je met je camera kan, en weten hoe je er mee om moet gaan.

[/i]