kwijt / gestolen en nu dus facking schuldgevoel

oke vanmiddag ging ik shoppen met mn mams. was heel gezellig.
wij dus naar zo’n winkel geweest heel leuk had ik een harembroek voor 10 euries en drie singlets vooor 9 euries bij elkaar gekocht.
komen wij drie uur later thuis, tasje weg.
nergens meer te vinden.
alle winkels waar we geweest zijn opgebeld, nergens gevonden.
godver wat zijn de mensen toch eerlijk tegenwoordig he. vind je een tasje op straat waar notabene een BONNETJE in zit, dan kan je het toch gewoon even terugbrengen naar de winkel…?
en ga nu dus niet zeggen dat 19 euro helemaal niet veel is want ik ben niet zo’n rijke drol die broeken voor 200 koopt etc voor mij is 19 euro veel. het was trouwens ook nog mn moeders geld.
wat nu …? weet iemand nog een mogelijkheid?
denk het niet maar moest wel ff mn verhaal kwijt. x’

Hoe ben je ze dan kwijtgeraakt? gewoon ergens vergeten mee te nemen of? tja t is wel rot

Geen idee, ik moet toegeven dat ik het ook niet terug zou brengen naar de winkel. Maarja, dat is gewoon pech.

ah ik zou me ook rot voelen ;s Maar he het is niet jouw schuld, toch ?

dat weet ik dus niet, mijn moeder zit in een rolstoel en aan de achterkant is zo’n haakje, waar we bij shoppen altijd tassen aan hangen. hij kan er af gevallen zijn of iemand heeft m gestolen :s

ik zou het ook niet terug brengen naar de winkel hoor, aangezien die het waarschijnlijk toch weer terug hangen in het rek.
net als met gevonden geld dat je brengt naar de politie, ze steken 't gewoon in hun eigen zak.
maargoed, 19 euro is gelukkig niet heel veel je mag blij wezen dat het niet 50 euro ofzo was, ik zou gewoon ervoor gaan werken, het terug verdienen dus. & anders de volgende maand niets kopen & jij kan er niets aan doen, je moeder ook niet.

Ik vind het rot voor je…
maar het is toch niet jouw schuld?

Jhaa dat is rot…
maar waarom voel je je daar schuldig door?
Je moeder zal ook wel zeggen dat het jouw schuld niet is en dat je er niets aan kunt doen…

je kan er idd weinig aandoen, het is idd echt stom, zou me ook ontzettend schuldig voelen, krijg je zakgeld? dan zou ik 19 euro bijeen sparen en het terug aan je moeder geven

Ik herken het gevoel. Ben gisteren m’n portemonee kwijt geraakt, echt balen! Maar hé, wat kun je er aan doen, hm?

dat is idd rot zeg! zou niet weten wat je moet doen.
Maar iets voor de volgende keer, haal altijd je bonnetje uit want dan kunnen anderen in iedergeval niet ruilen. (:

Mijn ouders hadden een keer een shirtje voor me gekocht. Ze gingen vervolgens boodschappen doen, maar waren het tasje vergeten van de wagen te halen. Gelukkig had de winkel hem bewaard.

Hier heb je niets aan, maar zo zie je dat niet iedereen zomaar steelt (ze kwamen er na 2 twee uur pas achter en belden de biologische supermarkt op)

Iedergeval vind ik het wel heel rot voor je…

Omg ik ook!
k had een goude ketting met mn naam erop
en dat had me moeder gekocht
en die ben ik ook kwijt heb ook zown schuldgevoel:(

Ik was laatst in amsterdam voor het eerst in mijn hele leven, en wat denk je… had ik mijn zonnebril achtergelaten bij zo’n vrouwtje bij de h&m dat moest. Wat bleek, hadden andere mensen het gewoon gejat…

dat gevoel ken ik helemaal ja, echt rot.
je kleren ben je nu sowieso al kwijt, dus daar kun je niks meer aandoen. Maar aan je schuldgevoel kun je wel wat doen. Ik zou iig met je moeder gaan praten, en eerlijk zeggen dat je je heel schuldig voelt enzo & dan weet ik bijna zeker dat je moeder je wel gerust zal stellen dat jij er ook niks aan kandoen, en dat je je niet schuldig hoeft te voelen.

Tis heel kut voor je dat je je kleren kwijt bent, maar je kunt er niets aan doen. Alsof jij met een uithangbord rondloopt: “Jat mijn spullen!”. Ik hoop voor je dat je ze nog terug vind. Maar je moet je niet schuldig voelen, hier heb je niet om gevraagt.

heb ik ook eens gehad en dat voelt zooooooo kut.
echt het gevoel dat iemand anders aan jouw spullen zit, dat is echt een heel raar gevoel.

ik zou er inderdaad ook even met je moeder over praten en wss zegt zij wel dat het niet zo veel uit maakt, of dat je er iig niets aan kon doen.

xx

is echt rot!
ik had dat ook, was ik mijn nieuwe broek van ¤50 euro in de bus vergeten!
nou die krijg je dan dus nooit meer terug…

succes!
hoop voor je dat je het misschien nog terug vind!

ga ook de plekken af waar je hebt gegeten en terrasjes enzo, daar kun je het bijv. op de stoel naast je hebben laten liggen (heb ik vaak)