KWAST STINK!

Hoi!

ik heb laatst bij de hema een hoop kwasten gekocht, en natuurlijk moeten die ook schoongemaakt worden, dus ik had alle kwasten schoongemaakt… alle kwasten mooi schoon… behalve de poederkwast! Die stinkt nou zoo erg naar natgeregende geit!
super vies!
ik heb alles geprobeerd om die stank weg te krijgen… maar de stank is zo erg dat je al kokhals neigingen krijgt als je de kwast bij je hoofd houd. :stuck_out_tongue:
Ik heb de kwast nou gewoon weggegooid… maar dat vind ik wel zonde, weet iemand hoe je dit kunt voor komen?

ik heb ze gewoon schoongemaakt met baby shampoo, en dan het meeste water eruit gedroogd, en dan ondersteboven in een bakje gezet.

wat doe ik verkeerd??
srry voor het lange verhaal… xd

alvast bedankt!

Misschien had je die kwast gewoon met water om moeten spoelen…

Ik weet het ook niet

natgeregende geit :roll_eyes: hahaha.
sorry weet niet hoe…

je moet trouwens ook na het schoonmaken met wat dan ook, voor het beste effect even wat olijfolie ofzo erin doen. want anders worden de haren van je kwasten droog en kan je er minder mee… http://www.youtube.com/watch?v=vVdciJkmb7o dit is een heel handig filmpje… zou ik zeker even kijken!

mmaar… OT: ik weet het niet precies… misschien de manier waarop je ze droogt?

haha hoe weet je hoe een natgeregende geit rukt?

hahahaha ik bedoel ruikt

Haha ik had ook een stinkende poederkwast, maar nog net geen natte geit hahaha.
Maargoed ik heb het eerste beste luchtje wat ik tegenkwam (geen ‘zware’!) erop gespoten en het bleef de komende 2 weken lekker ruiken hoor :bowing_man:

Rukt :stuck_out_tongue: ahahahahahaha

Ik heb geen idee.
Ik werk zelf bij de hema en heb ook kwasten van de hema,
maar ik heb geen idee waarom hij zo stinkt dan.
Misschien kun je je nieuwe kwast niet meer wassen ofzo?

Ik denk dat het meer aan de kwaliteit van de kwast lag dan aan jou manier van schoonmaken, daar is namelijk niks mis mee.
Heel misschien dat je de babyshampoo niet voldoende uitgespoeld hebt?

Haha ik weet precies wat je bedoelt! Inderdaad natgeregende geit hahaha. Maar ik heb er geen oplossing voor gevonden helaas, wel een luchtje tussen gespoten maar je ruikt de geit er nog steeds doorheen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik had dat ook met mijn Hema poederkwast xd
Alleen die stank gaat na 1/2 dagen weer weg :grinning:
Tenminste bij mij.
Alleen als je m dan weer gewassen hebt is de stank er weer, maar dan moet je weer 1/2 dagen wachten.

Het is echt heel raar, maar de natgeregende geitengeur verdwijnt dus gewoon xd

Als je kwast van geitenhaar was en je gooit er water of stinkt ie vast naar natgeregende geit.

Ofwel: I really don’t know.

Oh ja. En topictitel niet in hoofdletters.

Ik ging een keer een makeup kwast schoonmaken en toen stonk het hele huis twee dagen naar chemische troep. Dus misschien is een geit zo erg nog niet.

Haha, hoe een ‘rukkende’ geit ruikt weet ik ook niet? :grinning_face_with_smiling_eyes:
En dat van dat luchtje heb ik ook geprobeerd… maar toen veranderde mijn geiten lucht in een oude vrouwen lucht… xd (ook niet echt lekker… xd)

oohja shoot, helemaal vergeten dat dat niet mocht! dat kan ik zeker ook niet meer veranderen?

laughing7 haha, ik zie nou ook dat ik een lekkere spelfout heb gemaakt in mijn titel…

maar in ieder geval, bedankt iedereen voor de reacties!

ik heb precies hetzelfde! mijn poederkwast stinkt ook naar ‘natgeregende geit’ nadat ik hem gewassen heb, en ik heb ook geen idee wat ik fout gedaan heb. misschien kunnen die kwasten er niet tegen ofzo?

ik heb ook een HEMA poederkwast, en die moet echt schoon!
Nou maar hopen dat ie niet gaat stinken…

ik denk dat je er eentje van betere kwaliteit moet kopen om daar vanaf te zijn. Mijn etos kwast stinkt ook heel erg. Nu je het zegt lijkt het best wel op nat geregende geit idd.
Michelle Phan heeft btw een heel goed filmpje over het schoonmaken van kwasten, echt een aanrader!

Ja, dat filmpje heb ik idd al een x bekeken, maar olie of niet, niks helpt tegen natgeregende geit. xd

toch bedankt voor al jullie reacties! xoxo