Kwaliteit van jeugdzorg moet beter.

De vraag naar jeugdzorg is de laatste jaren enorm gestegen. Hierdoor ontstonden ook enorme wachtlijsten ondanks dat er veel geld word gestopt in jeugdzorg blijven de wachtlijsten bestaan.
Mijn vraag aan jullie: Hoe denken jullie over jeugdzorg moet de kwaliteit beter of gaat dat niet lukken? Hoe pakken ze de enorme wachtlijsten aan? En heb je ervaring met jeugdzorg?

Ja, en nu?

Argumenten nodig voor je betoog?

Neem geen kind als je er niet voor kan zorgen… ik heb er 6 jaar lang moeten onder lijden… nu ik 18 ben ben ik er gelukkig van af woon ik samen met mijn super lieve vriend heb 2 poesjes en ben dol gelukkig

Oh en trouwens ik las eigelijk me bericht nu maar wat jij lult is echt bullshit… want ze proberen het zo snel mogelijk te doen en naar een jeugd gevangenis is echt bullshit daar gaan alle Jeugd heen die zich niet netjes gedragen niet alleen kinderen van Jeugdzorg… en niemand word daar zomaar heen gestuurd… :crazy_face:

Nee, we gaan met nederlands met de hele klas volgende week over jeugdzorg hebben

Ja nou ik had ergens gelezen dat een meisje naar een jeugdgevangenis was gestuurd.

heel goed gelezen ik vind niet dat je dat zomaar hier kan neerploffen terwijl je er echt mensen mee kwetst… Ik wil je gerust wat informatie over geven maar ik vind het erg lullig dat ik het zo moet lezen. Want ik heb binnen 3 jaar waarvan 1 jaar ik bij een pleeggezin heb gewoond ik dus binnen 2 jaar op ± 15 verschillend plekken (gezinnen/groepen/tehuizen) heb gezeten…

dus wil je informatie stuur me een note met je vragen en ik wil ze gerust beantwoorden maar ga niet nutteloze info hier opzetten wat je gelezen hebt

Ohh sorry dat was niet mijn bedoeling, maar ik wist niet zo goed hoe ik het moest uitleggen met een voorbeeld

-

Jeugdzorg is een verschrikkelijke instelling die de nodige steekjes laat vallen. Ik ben op mijn 16e het huis uit gegaan omdat ik daar mishandeld werd. In de 1,5 jaar dat ik onder de toezicht van Jeugdzorg viel heb ik 3 verschillende gezinsvoogden gehad, en alle drie even waardeloos.

Kots op jeugdzorg. :nauseated_face:

Ìk kan met je meepraten Ik hoop dat het goed met je gekomen is want ik ken je niet persoonlijk :four_leaf_clover:

Gelukkig is met mij alles uiteindelijk goedgekomen. Niet dankzij Jeugdzorg, maar omdat ik inmiddels 18 ben en alles achter me heb kunnen laten. Ik woon nu aan de andere kant van Nederland en heb een heel nieuw leven opgebouwd :slightly_smiling_face:

En thanks, ik hoop voor jou hetzelfde!

Wat goed om te horen :wink:

Sorry hoor maar soms als jongeren uit huis geplaatst moeten worden met spoed maar er nergens plaats is bij een ander gezin of in een tehuis gaan die jongeren naar de jeugdgevangenis. Die worden dan wel veel losser behandeld dan de echte jeugdgevangenen maar ze zitten er wel.
Je moet niet denken dat je alles weet omdat je toevallig bij jeugdzorg liep/loopt