Hoi meiden,
de meeste van jullie zullen dit vast al gemerkt hebben, maar voor degene die niet vaak op de homepage van Girlscene kijken: er is veel commentaar op de kwaliteit van de artikelen die geplaatst worden. Op dit commentaar wordt niet gereageerd door de redactie en daarom bedacht ik om dit maar op het forum te bespreken. Ik hoop dat wij hiermee wel de redactie kunnen bereiken.
Een paar punten waarover geklaagd wordt:
- Het komt ontzettend vaak voor dat de artikelen opnieuw geplaatst worden. Artikelen die jaren (of zelfs maar een paar dagen!) geleden geplaatst zijn op de homepage worden zonder enige aanpassing opnieuw geplaatst. Vaak kloppen er dan niet meer en is de tekst verouderd. Er zijn nieuwe mogelijkheden of zaken zijn helemaal niet meer van toepassing. (Het artikel over de bikinilijn behandelen.)
- De bronnen zijn van slechte kwaliteit. Het zijn vaak artikelen van andere sites vergelijkbaar met Girlscene (vrouwen.nl) en maken in geen enkele vorm gebruik van (wetenschappelijk) onderzoek. In het artikel over water laatst stonden gewoon enorme fouten! Ook de bronvermelding vind ik persoonlijk onvoldoende. Ik leer bijvoorbeeld op school dat in de tekst verwijzingen moeten staan. Het is belangrijk om te weten wat zelf bedacht is en wat niet. De bronnen mogen naar mijn mening ook wat meer credits krijgen, dan alleen een linkje onderin het artikel. Maargoed, ik snap best dat de redactie van Girlscene hier niet alles van af weet, dus heel hard ben ik hier ook niet in.
- De spelfouten. Ja, ik heb gekeken en door de jaren heen zijn al ontzettend veel klachten geweest over de vele spelfouten in de artikelen. Ik heb wel het idee dat dit minder wordt, maar nog steeds onvoldoende.
Okee, genoeg gezeik van mij. Ik wil graag horen wat jullie hiervan vinden en wat jullie denken hiervan. Hoe zou de redactie hier mee om moeten gaan? Aangezien er gewoon niet gereageerd wordt op ons geklaag (ik snap best wel dat dit niet onder een artikel gedaan wordt). Ik hoop dat de redactie wel de moeite neemt om hierop te reageren.
Dus alsjeblieft, zet hier neer wat je van de artikelen vind, wat hier aan moet veranderen en misschien ook wel hoe jullie denken dat dit verbeterd kan worden? Ik hoop dat we er samen wat aan kunnen doen om de kwaliteit van de artikelen van Girlscene te verbeteren
Edit: Natuurlijk mogen ook complimenten gegeven worden
Edit 2: Waar komt die rare link vandaan?