Kwaliteit artikelen achteruit?

Ik vind zelf (En aan de reactie onder de artikelen te zien een boel andere mensen ook) dat de kwaliteit van de artikelen nogal achteruit gaat.
Maar ook weet ik dat Girlscene een gratis site is, en wij dus eigenlijk niets te klagen of te eisen hebben.

Toch zou het, ook voor de site, beter zijn als de kwaliteit weer wat omhoog ging. Maar misschien kunnen wij hier ook wat bij helpen?

Misschien kunnen we met zijn allen wat verbeterpunten noemen of tips/ideeën?

Zelf vind ik dit een aantal belangrijke punten;

- Spelling en grammatica controle
(Zie bijvoorbeeld het artikel over favoriete snacks van de sterren)
- Duidelijke foto’s van nieuwe items die geshowd worden.
- Meer diversiteit aan online winkels die gebruikt worden voor dingen zoals het artikel over budgetshoppen. De asos en H&M kennen we nu ook allemaal wel.
- Meer dingen zoals het boyspanel, real life, columns etc. Dat vinden we allemaal leuk om te lezen, deze artikelen doen het goed.

Ideeën;
- Laat een aantal mensen die inmiddels al een vervolgopleiding doen vertellen over hun school etc. Ik moet bv binnenkort me in gaan schrijven voor een school, en lees graag over wat andere mensen van hun school vinden.

ja, ben het opzich wel met je eens. vind alleen ook wel dat (meeste?) meiden hier meer heen gaan voor het forum + daar schrijf je natuurlijk wel zelf. oke, ik zou het wel leuk vinden als er meer colums zouden komen. (:

Eigenlijk zijn het vooral de spelling en grammatica waar ik me aan erger - en ik vind sommige columns gewoon heel slecht.
Inderdaad over de duidelijke foto’s & webshops, op die punten ben ik het met je eens. Verder moet ik gewoon toegeven dat mijn interesse in de artikelen achteruit gaat, maar ik daar niet echt een reden voor kan verzinnen.
Overigens zouden nieuwe DIY-artikelen ook wel leuk zijn.

Dank voor je tips, daar hebben we zeker wat aan!
Boyspanel komt eenmaal per week (dat is al vrij vaak, zeker als je bedenkt hoeveel tijd het kost). Reallife proberen we ook vaak te doen maar dit wordt zeker niet dagelijks.

Over de opleidingen: die vind je een heleboel bij de rubriek School, dus dat is er al.

En wat betreft online shops/winkels: ik ben het helemaal met je eens. Nadeel is dat heel veel leuke winkels, zoals bv. Zara, geen online shop heeft of beeldbank voor de pers. Hoe graag we die items er ook bij zouden willen zetten, dit kan helaas niet. En ik zet er soms leuke originele webshops bij, en dan krijg je het commentaar (en letterlijk tientallen mails) ‘dat het niet bereikbaar is’ en ‘of we geen winkels weten die in elke stad zitten’. En dan kom je al gauw uit op H&M, ONLY, Bijenkorf et cetera!

Vandaar :slightly_smiling_face:
Maar thanks voor je ideetjes, we doen er zeker wat mee!

Wat bedoel je hier precies mee? Heb je voorbeelden van onduidelijke foto’s?

ik vind de artikelen juist wel leuk!
en vaak zie ik ook dingen en ga ik er verder naar kijken!

alleen de taalfouten zijn wel irritant.

Dyslexie heeft één groot voordeel… die taalfouten vallen mij dus nooit op. :woman_student:

Ik ben het hier ook mee eens.
Het toppunt van mijn frustratie was de New Moon poster van Jackob Black. Het is een fanmade poster en met een beetje research zouden jullie dat ook weten.

Voor een site van deze proporties vind ik dat beneden alle pijl aangezien je foute verhalen de wereld in brengt. Dit vind ik jammer aangezien deze site zoveel potentie heeft.
Ook vind ik dat de lay-out wat meer fashionable moet. Dat roze hebben we nu al sinds het begin ofzo?

Maar alsnog wil ik zeggen dat ik geloof ik deze site. Het is alleen jammer dat er zulke slechte stukjes worden geschreven met foto’s waar je niks aan hebt.

Sommige columns zouden beter geschreven kunnen worden, en artikelen als ‘Show je fiets’ zijn van een dergelijk niveau dat ik niet thuis vind horen op een site die verder over het algemeen goede artikelen heeft. Mijn vriendinnen en ik hebben het er bijna dagelijks over dat de kwaliteit van de artikelen op girlscene nogal achteruit gaat…

@hierboven: verandering van layout zou inderdaad een frisse blik kunnen geven. :grinning:

Ja, ik vind ook dat er beter gelet moet worden op de spelling en grammatica en jullie moeten ook weten of het waar is waar jullie over schrijven! bijvoorbeeld dat artikel over jacob black, een beetje twilight fan weet dat dat een fanmade poster is…

Ja, de lay-out kan heus wel wat volwassener en fashion forward.

Mee-eens, maar ik vraag me af wat jullie dan meer zien? Ik hoor heel veel over spelling etc. Maar wat nieuwe rubrieken.
Bijvoorbeeld wat mij heel leuk lijkt: het gerechte van de week.
Ik hou zelf heel erg van koken, en woon op kamers, en aangezien mijn creativiteit een beetje begint op te raken (rucola, bladerdeeg, met gevuld champignons & gorgonzola begint namelijk ook een beetje te vervelen) zou ik wat nieuwe dingen hier over willen lezen. Om weer wat nieuws te kunnen proberen. Zelf gemaakte taarten?
Of wat rubrieken zoals jouw huisdier, nieuwe gadgets, misschien een soort consumenten test van wat producten? Etc.

Ik ben het hier helemaal mee eens!
Voorbeelden;
Namen worden verkeerd gespeld, er stond in een artikel vandaag; ze bracht haar eerste single in juli 2010 uit en bij de afgelopen twee twilight-related artikelen hebben jullie alleen maar manips gebruikt…

Als het nou 1 dingetje zou zijn, oké, maar ik vind het erg jammer dat dit soort dingen nu regelmatig gebeuren…

Ik merk idd dat de info soms niet klopt, en dat is best irri…

Vernieuwing is denk ik de sleutel.

Want H&M, Zara etc. kennen wij al en ookal kunnen wij al het andere niet betalen, het inspireert wel.

Hah, ben ik tenminste niet de enige die dat vindt! Zeker de titels en de subjectiviteit storen mij. Ik heb trouwens nog maar net bij een artikel gezegd dat ik dit vind.
Maar ik heb eens gekeken, en het is telkens dezelfde die niet zo’n goede artikels schrijft (ik kan zo niet meteen op haar naam komen).

ik ben het drastisch met je eens,
vroeger vond ik de artikelen altijd heel leuk.
maar tegenwoordig vind ik het wat achteruit
gaan.

andere winkels in NL aan bod brengen, ipv alleen
H&M en winkels buiten NL. als ASOS en Topshop.
verder het boyspannel jah ik snap dat sommige
mensen dat leuk vinden maar ik persoonlijk vind
dat niet heel erg leuk…

haha op die foto zelf stond gewoon dat het gephotoshopt was xd

Meer reallife is wel heel goed.
Er zijn natuurlijk meer dingen in het leven dan winkelen en school. Misschien is het wat als Girlscene’rs die iets speciaals meegemaakt hebben, of juist iets heel naars etc. een interview’tje krijgen.

Zo krijg je ook een kijkje in verschillende levens.

Wat ik vind ik dat het alleen maar over dit gaat

-liefde (single zijn dus) ik heb al bijna 2 jaar een vriend
-shoppen en shoppen en shoppen daar heb ik geen geld voor ik woon samen
-boyspanel(wat mij dus niet boeit vanwege mijn vriend)
ik snap dat dit Girlscene is maar Girl zijn is niet alleen maar dat.

maak dan is een artikel over hoe maak je je eigen sieraden en zijn genoeg meiden op het forum die dat doen(o.a ik)

En ik weet dat ik hier de einge banketbakster ben op het forum… mij worden er wel vaak dingen gevraagd is het leuk? ik zou daar ook best wat over willen vertellen om het lekker is en mooi om te zien. en om het zelf te maken =]

Een artikel over op je zelf gaan wonen en je eigen auto misschien is ook erg leuk voor de mensen die 18 zijn geworden hoe het zit met rijlessen en zo dan blijft de site dus niet voor 12/15 jarige die net in hun puberteit komen…

en idd ook meer reallife en misschien iets over huisdieren… noem het maar op.