Kwalitatief minimalistische kleding

Nu het minimalistische helemaal ‘‘in’’ is, vroeg ik mij af of jullie hier ook (deels) aan meedoen en zo ja, hoe vind je het en hoe ben je er aan begonnen?

Ik ben zelf nog op zoek naar aanvullingen voor mijn kast en dan met name truien van kwalitatieve stoffen met een mooie pasvorm (liefst iets van wol oid) in grijs, navy, groen en bruin of zwart. Weet iemand waar ik dit zou kunnen kopen? Of waar ik überhaupt goede kwalitatieve en mooie kleding kan kopen?
Want anders gaat het zo snel kapot en dat vind ik zo zonde en ik vind het er ook mooier uitzien vaak.

Ik ga dit even volgen!

Cos heeft hele mooie tijdloze en klassieke kledingstukken van mooie kwaliteit. Wel iets duurder dan de H&M natuurlijk. Overigens heeft H&M ook een premium quality lijn die vaak ook van betere kwaliteit zijn. :slight_smile:

Ik vind Costes zelf heel erg fijn. Ik heb een aantal basisrokken van hun, draag ik iedere week en ze vallen niet tegen. De rest van de kleding is volgens mij ook wel goed, ze werken vaak ook alleen maar met basiskleuren als zwart, wit, grijs, bruintinten en vullen die aan met seizoenskleuren als navy, bordeauxrood, groen of paars.

Misschien iets van de brandy, hollister,of zara?

brandy heeft kwalitatief hele mooie truien.

Mmm, ik zou brandy niet doen, de prijs is duur en de kwaliteit is echt niet zo goed. (kleding krijgt snel scheuren, de truien ogen na een tijd alsof ze al honderd keer gewassen zijn) :hammer: De kleding is mooi ja, maar de prijs-kwaliteit verhouding is echt slecht.

&other stories, topshop, sommige merken in urban outfitters, american apparel, …

@Louwerke, hoe valt Cos uit? Ik ken dat merk helemaal niet.
@Nox, ik was van de week in hun winkel in Utrecht en kon daar echt niks vinden… :frowning_face:
@Sanseveria, hoe valt & other stories uit? Kan je via de webshop makkelijk retourneren? Topshop is inderdaad fijn! Alleen ik moet daar altijd eerst passen voordat ik een goede maat heb. Mijn lievelingstopje is ook van Topshop :slightly_smiling_face:

@ Soepstengel COS valt gewoon normaal. Sommige kleding stukken zijn wel oversized bedoelt, maar ze hebben ook gewoon een normale fit!

En over retourneren bij &other stories; daarbij zijn de kosten voor jezelf (helaas).

Noa noa, Soyaconcept, COS, Monki, YAS, Minimum, Ichi, Saint Tropez zijn naar mijn mening allemaal kwalitatief goede merken. Op zalando vind je wel een aantal van deze merken :slightly_smiling_face:

Ik draag zelf veel Vanilia, het kost wel wat meer dan H&M oid, maar je kan zien (en voelen) dat de kwaliteit gewoon echt heel erg goed is. Verder is het personeel altijd heel erg vriendelijk & denken ze met je mee, wat ik zelf heel fijn vind.

Verder nog & Other Stories, Topshop, Bik Bok (via zalando), COS… Costes vind ik soms ook leuk, maar ik vind de kwaliteit/prijs verhouding wisselend.
OH, en wat meer budget: Vila! Hebben echt fijne basisstukken die kwalitatief zeker beter zijn dan Only/Vero Moda, en niet veel meer kosten.

Vanilia! Best wel pricey af en toe, maar ze hebben mooie dingen!

^Ohjaaaa Vanilia ken ik inderdaad wel! Heb het alleen nooit aangepast omdat ik het toentertijd te duur vond. Kan nu niks vinden op de website, dus maar eens kijken wanneer ik eens naar een winkel kan.

ik wacht altijd op de sale hahah

Of de sample sale!

^Jaa dat is heeeel slim! Ze hebben nu niks leuks meer in de sale online (vind ik) helaas. Nog meer merken die ik zou kunnen kopen? Heb nog niet iets geweldigs gevonden naar mijn idee.

Weet iemand anders hoe & Other Stories uitvalt? Heb wel wat leuks gezien maar helaas niet in mijn normale maat meer aanwezig :frowning_face: