Kwaad op vriendin

Hoi meiden, ik zit ergens mee en ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen.

Een vriendin van mij zat de afgelopen 2 weken in het buitenland voor Basketbal. Ik ging met de rest van onze vriendinnengroep kamperen. Op een zaterdag heb ik slecht nieuws gehad, mijn neef had zelfmoord gepleegd. Verschrikkelijk natuurlijk, ik was er echt helemaal kapot van. Onze vriendinnengroep heeft een groep whatsapp en toen mijn vriendin zei dat ze WiFi had, heb ik haar verteld over mijn neef, dat hij zelfmoord had gepleegd. Ik wilde niet dat ze het van iemand anders zou horen dus had ik de moeite genomen om het haar zelf persoonlijk te vertellen. Ik kreeg als reactie: oh haha.
Toen was ik heel erg kwaad op haar, ik vond dat echt niet kunnen, mijn andere vriendinnen ook niet. Ik was toen zo kwaad dat ik maar niks meer gezegd heb. Gisteren is die vriendin terug gekomen en was ze dus weer thuis. Toen zei ze in de groepswhatsapp dat ze thuis was. Ik heb toen gezegd dat ik het helemaal niet leuk vond hoe zei gereageerd had omdat ik het absoluut niet om te lachen vind. De rest van mijn vriendinnen waren het met mij eens. Daar reageerde ze niet op, maar toen een andere vriendin vroeg wie er mee wilde zwemmen reageerde ze daarop, ze wou wel mee. Toen was ik echt verschrikkelijk kwaad op haar, omdat ze me gewoon negeerde. Later reageerde ze pas en hield ze zich van de domme, ze deed alsof ze het berichtje nooit gelezen had en niet wist dat mijn neef zelfmoord had gepleegd, terwijl ik het haar nog meerdere keren verteld heb. Ze vroeg eerst ook nog; van wie had je avondwake? (want ze vroeg een aantal dagen nadat ik het nieuws gehoord had aan me of we nog aan het kamperen waren, waarop ik antwoorde dat ik thuis was ivm avondwake en crematie) Toen was ik echt verschrikkelijk boos op haar, ze hield zich gewoon van de domme.

Ze doet net alsof ze het berichtje nooit gelezen heeft, omdat ze heel veel berichten binnen krijgt als ze weer WiFi heeft, maar dat kan haast niet want die avond zei ze dat ze WiFi had, toen heb ik het haar dus verteld, toen zei ze: oh haha. en toen ging ze weer met de anderen kletsen over een ander onderwerp.

Mijn vriendinnen geloven haar nu, maar ik niet. Ze vinden allemaal dat ik het met haar uit moet praten maar op dit moment kan ik dat echt niet. Ik ben echt heel erg kwaad. Ook had ze tegen een paar vriendinnen van mij gezegd dat ze het graag voor donderdag uitgepraat wilde hebben omdat ze dan op vakantie gaat en niet met een rot gevoel weg wil gaan. Dit vond ik erg dom van haar, ze denkt alleen aan zichzelf. Het kan me op dit moment echt niet schelen wat zij wel of niet wil, ik ben gewoon kwaad.

Ik weet niet goed wat ik hier mee moet doen, wat vinden jullie ervan?
Ik hoop dat jullie de moeite hebben genomen om het te lezen en advies te geven. Alvast bedankt.

UPDATE:
Vriendinnen van mij vroegen dus via whatsapp of ik al had gepraat met die vriendin, en ik zei nee. Ze vroegen waarop, en toen zei ik dat ik dat op dat moment niet kon omdat ik te boos was. Toen begon iedereen me aan te vallen dat ik dat echt moest doen en dat ik onze vriendinnengroep op het spel zette ofzo, en toen koos iedereen dus de kant van die ene vriendin. En toen zei ik; ik doe ook altijd alles fout, ik kan nooit wat goed doen. En toen werd daar weer op gereageerd enzo, en toen zeiden ze; we waren er bij toen je dat telefoontje van je neef kreeg, en we hebben je hardstikke goed gesteunt. Toen zei ik; ohja, hebben jullie me gecondoleerd? Mijn moeder gecondoleerd? Een kaart gestuurd of iets dergelijks? Toen werden ze heel boos en zeiden ze; ik dacht dat ik wat voor je betekende, maar blijkbaar niet dus als ik toch nergens goed voor ben. En toen ging bijna iedereen uit die groepswhatsapp, toen heb ik een nieuwe app aangemaakt waarin ik sorry heb gezegd en gezegd heb dat ik gefrustreerd was en gewoon veel verdriet heb en dat ik dan dingen zeg die ik niet meen of dat ik ze dan op een verkeerde manier uitdruk. Nu zijn ze dus allemaal boos op mij, en volgens mij is er een nieuwe groepsapp waar ik in niet in zit, want gisteravond en nu weer, zijn (bijna) alle vriendinnen tegelijk online dus dan lijkt me wel dat er een groepsapp is? En ik moest vandaag werken met een vriendin, en toen vroeg ik of ik even op twitter mocht met haar mobiel, en toen ging ik dus heel even op whatsapp kijken of ik een groepsapp ofzo zag, maar dat zag ik niet. Ze had maar 4 gesprekken, en meer was er niet. Dat betekent dus dat ze gesprekken verwijderd heeft omdat ik die niet mocht zien waarschijnlijk, omdat die dus waarschijnlijk over mij gaan. Het duurde ook even voor ze haar mobiel aan mij gaf. Nu heb ik dus aan 2 vriendinnen gevraagd; maar jullie hebben een nieuwe groeps whatsapp he? En toen zeiden ze nee, hoezo? en toen zei ik; oh ik dacht dat iemand dat zei. Maar dat ontkennen ze dus, maar ik ben echt niet dom hoor, volgens mij is er wel een nieuwe groepswhatsapp, waar ik dus niet in zit.
Dus ik vroeg; misschien moeten we dan een nieuwe groepswhatsapp aanmaken? En toen zei die vriendin; sommigen hebben daar niet echt behoefte aan…
(Dat lijkt mij dus al dat dat overlegd is, in een groepswhatsapp waarschijnlijk)
Dus iedereen is boos op mij. Terwijl ik niet eens hele stomme dingen ofzo gezegd heb. Het is gewoon helemaal uit de hand gelopen.

En ik heb het wel uitgepraat trouwens met die ene vriendin, het was een groot misverstand doordat haar mobiel heel kut doet en haar whatsapp niet meer goed werkt. Dus dat is opgelost.
Alleen weet ik niet hoe ik nu de situatie tussen mij en mn vriendinnen moet oplossen? Ik snap trouwens niet eens heel goed waaróm ze zo boos zijn…

HELP

Wow wtf. Als ik jou was had ik haar de rest van m´n leven niet meer gegeven! Wat een kutreactie zeg. En als je zulk nieuws van een vriendin krijgt is dat niet zomaar iets waar je over heen leest, sommige dingen kun je wel overheen lezen, maar zodra je het woord zelfmoord ziet in een wathsapp word je wel even wakker geschud lijkt mij! Jammer dat ze je andere vriendinnen heeft om weten te praten. En ook lullig dat ze zo doen van ´het boeit me niet dat je boos bent, als je maar zorgt dat je er voor die datum overheen bent zodat zij lekker met een fijn gevoel op vakantie kan´. Jij bent hier nu even diegene die belangrijk is, niet je vriendin. En jij bent diegene die een rotgevoel heeft, niet zij.

Dat is precies wat ik dacht, maar mijn vriendinnen blijkbaar niet. Hun geloven dat ze het echt niet gelezen heeft, en ik krijg zelfs een beetje het idee dat ze boos op mij zijn omdat ik boos ben op die vriendin.

Ik ben het hier precies mee eens.

What the fuck. Je moet haar dumpen serieus. Dit is echt gewoon 10000% not-done. serieus.

Gecondoleerd trouwens van je neef!:frowning:

Dit is echt misschien een hele verkeerde vraag maar is jermaine jouw neef?

Dankjewel!
En om je andere vraag te beantwoorden, nee, Jermaine is niet mijn neef.

Maar wat nou, heel misschien, dat ze toch gelijk heeft en het toch niet gelezen heeft. Wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt, maar toch

Ze moet niet zo reageren , het gaat even om jou.
Je hebt het moeilijk.

Nog gecondoleerd trouwens en veel sterkte.

Dannog doet ze er nu te luchtig en makkelijk over. Die moet je inderdaad gewoon dumpen! Gecondoleerd

Wat een vreselijk rotwijf. En je vriendinnen ook als ze haar gelijk geven bah. Ik denk trouwens wel dat je vriendinnen aan jouw kant staan, maar dat ze ‘bang’ zijn voor dat andere meisje ofzo. Ik zou haar confronteren met dat gedoe over die avondwake, kun je daar geen screenshot van maken ofzo?

Jij kent haar het best, zou je dit van haar verwachten of niet? Ik heb ook wel dat als ik wifi gebruik ik ineens veel berichten binnenkrijg in whatsap… en het lijkt me echt wel heel vreemd als je met oh haha reageert, dat lijkt me echt nauwelijks voorstelbaar

En geconcoleerd inderdaad. :sob::muscle:

Hoe denk je dat je vriendin gereageerd zou hebben als je het persoonlijk had verteld? Ook met ‘oh haha’ of juist dat ze het heel erg zou vinden? Als je dat eerste denkt dan denk ik ook dat het haar niet zo veel kan schelen, maar als ze normaal wel meelevend is denk ik dat ze het echt niet gelezen heeft.

En dat ze niet op vakantie wil gaan met een rotgevoel is toch een normale reactie van haar. Ze vind de situatie (voor beiden) dus niet leuk, ze wil het opgelost hebben.

Dat zie ik wel vaker in vriendengroepjes. Dan is een heel groepje bang voor 1 iemand. Echt heel raar :’)

OT: Gecondoleerd! En gewoon je ‘vriendin’ dumpen.

gecondoleerd! wow ik zou echt pissssed op dr zijn!

Gecondoleerd. En die vriendin is echt brutaal vind ik en ik snap dat je boos bent. Ik zou haar links laten liggen.

Ik vind niet dat je haar metéén moet dumpen, wat als ze het nou echt niet gelezen heeft? De kans is klein maar het zou kunnen, en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand echt met ‘oh haha’ zou reageren op zulk nieuws…
Dus ik zou met haar gaan praten, misschien geeneens om het gelijk uit te praten of op te lossen maar wel om erachter te komen wat er nou precies aan de hand is.

En verder gecondoleerd en sterkte natuurlijk!

Ik had het nooit van haar verwacht…