kutklas.

Hee iedereen.
Ik hoop zo dat iemand me kan helpen.
Ik ga volgend jaar naar de 2e,
& ik kom in een kutklas.
3 vriendinnen van me zitten ook bij me in de klas gelukkig.
maar ik heb zeg maar een klas met allemaal drukke kinderen enzo.
& ik ben rustig en verlegen en heel erg onzeker. ;$
dus ik ben bang dat ik erbuiten val…
en dus als de “nerd” van de klas word gezien.
heeft iemand aub tips ? :blush:
want ik zit hier echt heel erg mee.

( aub geen kut reacties daar heb ik toch niks aan. )

Je kan niks anders doen als gewoon je zelf zijn, dat sowieso. Als je het echt te druk vind moet je gewoon naar je mentor en zeg dat je dat vind. je kan natuurlijk altijd vragen of hij je naam niet wil noemen!

Je hebt toch je drie vriendinnen? Ik heb weleens een klas gehad met twee ‘neppe’ vriendinnen waar ik dus niks aan had. Je hebt altijd de pauze’s nog en je zit voor jezelf op school en niet voor die kinderen!

Gewoon jezelf zijn, misschien vul je de rest wel heel goed aan. En vooral niets aantrekken van wat de rest zegt

hahah herkenbaar, dat had ik dus ook in de 2e, alleen maar van die verwaande bitches en irritante drukke jongens, maar heb het overleefd, zelf ben ik ook heel verlegen, en mensen kunnen best veel met mij flikken, want ik durf niet boos te worden. Dit jaar de (3e) was het opzich wel een leuke klas, behalve dat me bff niet meer bij mij zat!(hel) maargoed, waren leukere kinderen. Je moet maar zo denken, negeren die stomme kinderen, en er gewoon een leuke tijd van proberen te maken.

heb ik ook, ik ga naar de 2e maar ik heb er zoooo geen zin in he! ik heb wel vriendinnen maar er is een meisje die je gewoon heletijd pest ze noemt je HOER alleeen omdat je nagellak draagt, makeup op hebt en die shit? en dan fokt ze iedereen op pff… :frowning_face:

je hebt je 3 vriendinnen? waar maak je je zorgen om?

bel naar school om te veranderen van klas.

woow, wees blij dat je nog 3 vriendinnen hebt,
ik kom in een klas met 13 jongens en 2 meisjes…
geen 1 van mijn vrienden komt in die klas
& wordt gewoon verplicht om met dat meisje om te gaan…

Weet je, het is nu nog te vroeg om je hier om zorgen te maken, en dan bedoel ik niet omdat je nog vakantie hebt, maar omdat je niet weet hoe het is om zo’n klas te hebben. Ik heb vaak genoeg gehad dat ik na de zomervakantie heel erg tegen mijn klas op zag, en dan kwam ik er na een paar weken achter dat het allemaal reuze mee viel.

Kijk het eerst een beetje aan, daarbij komt dat je 3 vriendinnetjes hebt die meegaan, en als het je heel erg tegenvalt en je je erg ongelukkig voelt in die klas kan je toch nog altijd naar je mentor toegaan en vragen of je naar een andere klas overgeplaatst kan worden? maar dat is het ergste scenario en daar moet je natuurlijk niet van uitgaan;)

ja ik zat vorig jaar in de klas met 1 vriendin de rest kende ik ni.Dat heb ik overleefd en jij zal het ook wel overleven hoor!

Ikzelf zie het probleem niet eens.

weetje, je zou blij moeten zijn, ik zat afgelopen jaar in een klas ZONDER vriendinnen das pas erg …dusss… als ik bij 3 vriendinnen in de klas zou zitten zou ik een gat in de lucht springen… !
just sayin’…

Echt bedankt iedereen ! :couplekiss_man_woman:
dit helpt zeker wel. (:

Toen ik naar de 2e ging was ik helemaal alleen, mijn vriendinnen deden namelijk een ander niveau. Nooit ergens last van gehad.

Precies dit. Daarnaast heb ik ook nog in een klas gezeten waar ik niemand kende. Én in een klas waar ze me maar een nerd vonden.
Je hebt drie vriendinnen, wees blij, het komt allemaal goed. (:

Dit dacht ik vorig jaar ook. Ik zou met allemaal drukke kinderen in de klas komen, en met een groepje meiden dat me vroeger had gepest. In het begin ging 't niet goed… de meiden waren vervelend, en de rest deed best spottend. Toen ben ik naar de mentor gestapt, die heeft me erg goed geholpen. Nu zijn we een hele hechte klas. Iedereen vind het juist knap dat ik zulke goede cijfers haal, ze vinden me geen nerd. Ook met feestjes etc is het heel gezellig, en niemand valt erbuiten.

Ik zou me er nog geen zorgen over maken en gewoon genieten van je vakantie

Je hebt je vriendinnen toch?

Wat is het probleem? Je hebt vriendinnen in je klas en wat is er zo erg aan een drukke klas? Ik heb ook elk jaar een drukke klas gehad, hartstikke gezellig.