Kut verjaardag.

Ik ben vandaag jarig en sinds mijn 11de krijg ik geen cadeau’s meer.
Niet eens een taart of geld. Er komen geen mensen op bezoek en het is eigenlijk gewoon een doorsnee dag. Het enige wat anders is op mn verjaardag is dat ik een jaartje ouder ben. Verder is er eigenlijk niks speciaals aan. Nu voel ik me best kut,want als vriendinnen vragen:‘EN WAT HEB JE GEKREEEEEGEN :grinning:?’ dan zeg ik droog: niets.
En dan hun weer: echt ?! niet eens geld?
ik: nee…gewoon niets.

&& dan vinden ze het best kut voor me en blablabla. Ik krijg ook niks van vriendinnen hoor. nou ja vorig jaar maar 1 kaartje gehad. Niet dat ik van vriendinnen cadeautje’s eis hoor. Het hoeft niet,maar dat mijn bloed eigen ouders niks speciaals willen doen op mijn verjaardag is best kut.
zegt mn ma:‘Ja we gaan wel naar de mcDonald. En dat is dan je cadeau’ pff. En vorig jaar zei ze:’ Je hebt toch een fiets gekregen? ’ Die kreeg ik 3 maanden ervoor en dan is het ‘Nou dat was dus voor je verjaardag bedoelt.’ Damn :S

&& Ik moest het even kwijt hoor ergens. Wat vind jij eigenlijk van deze situatie? Is het ook zo bij jou? Vind je het raar? Of denk je:‘Nou tis toch best normaal dat je geen cadeau’s krijgt?’

Dat vind ik echt abnormaal. Op je verjaardag hoor je cadeaus te krijgen! Geef je je ouders wel wat als ze jarig zijn? Of hebben jullie echt een regel thuis dat jullie niet aan cadeaus doen? Dan nog vind ik het belachelijk dat ze ook geen taart of iets dergelijks halen.

Maar je viert het dus ook niet voor familie etc.? Misschien dat wel eens doen?
En vier het sowieso op een avond met vriendinnen.

Hm… ik vind het raar >.<
Waarom krijg je niks dan?

Nou ik koop wel altijd cadeau’s voor mn vader&moeder (broer niet,want die doet er toch niks mee). Op vader en moederdag koop ik ook altijd van alles en nog wat. En ik heb niet zoveel familie hier. We zijn niet zo close meer met ze. En als we ze dan gaan bellen is ht toch van :’ verjaardag vieren? ben je er niet te oud voor?’
Met vriendinnen ga ik zaterdag wat doen. Ben blij dat ik tenminste vriendinnen heb die wél wat willen doen

Weet je ook waarom je niks krijgt?

ps. Gefeliciteeeerd =D

hebben je ouders wel geld voor een kado?? miss is dat de reden

En natuurlijk gefeliciteerd :partying_face:

Nou dan was het voor mij ook wel duidelijk geweest dat ik ook niks voor m’n ouders ging halen.
En ik zou eens even een goed gesprek met ze aanknopen wat betreft verjaardagen, cadeaus geven en feestjes/taart. Die dingen horen nou eenmaal bij elkaar als je nog bij je ouders woont.

Ik zou kunnen zeggen: geld kan het probleem zijn dit jaar.
mar de jaren ervoor stonden we er super goed voor.Dit jaar wel wat minder

nou ok maar dan nog geef je je kind een kado Maar heb je wel een band met je ouders?? of dat niet miss ligt het daar aan

Ik heb een super goede band met ze. We zijn ook erg close en blablabla. maar als het over verjaardagen gaan is het :‘aaaaaah gefeliciteert’ en dan een kusje. En voor je het wees is het dan alweer 1 oktober

Je kan er even met hun over praten. Het is niet dat je iets eist, want het is eigenlijk gewoon een traditie.

Alsnog: GEFELICITEERD =D

Hebben je ouder wel kados gehad toen ze klein waren want als hun dat niet hebben gekregen kan het zo zijn dat hun dat ook neit doen

Euhm nee die kregen ook geen cadeau’s. Ze woonden in een ouderwetse dorpje hier heeeeel ver vandaan. Maar toch kreeg ik wel cadeau’s tot aan mn 10de. En toen ik 11 werd is het gestopt. Gewoon OPEENS

Gefeliciteerd.

Ik heb afgelopen jaar ook maar iets klein gehad, maarja dan krijg je toch nog iets, maar dat is van geld redenen. Misschien eens erover praten.

En volgend jaar, nodig gewoon al je vriendinnen die middag bij je thuis uit, ga samen taart bakken enzo, dan is je dag toch nog heel leuk.

Zou dan ook niks voor je ouders meer kopen, hun hechten er blijkbaar weinig waarde aan.

Raar :\

Misschien zien ze jou dan niet meer als kind maar als tiener die zelf voor hun spullen moeten zorgen (dat hebben veel ouders) maar vertel ze dat het je dwars zit en dat je je niet jarig voelt maar Als ik een vriendin van je was en je kreeg geen kados zou ik echt een mega knal feest voor je plannen echt want ik snap dat je dit niet leuk vind

Dat denk ik ook,maar ja je bent nooit te oud voor een verjaardagsfeestje op op zn minst een verjaardagstaart

Nee dat snappen wij wel maar misschien je ouders niet:(

Ja helaas. Ik hoopte dit jaar wél wat te krijgen. Eigenlijk hoopte ik het ieder jaar.En ieder jaar begon ik 2 weken van te voren te zeuren voor een cadeau. En dan was het :’ Ja we hebben dit dit en dat tog al gekocht? zie dat maar als een verjaardagscadeau’