Hoi allemaal…
Ik weet niet goed waar ik moet beginnen…
Maar ik ga echt een kut Oudejaarsavond tegemoet.
Mijn grootvader heeft kanker en is zwaar ziek. De dokters zeiden dat hij vannacht zou sterven. Maar dat is niet gebeurd, hij zal vandaag of vannacht sterven. Ik mag hem niet meer bezoeken van mijn ouders (hij wil alleen zijn, er zijn daar al te veel mensen, ik zal gechoqueerd zijn, …). Het rusthuis waar hij verblijft is nog geen twee minuutjes wandelen hiervandaan… Dus het steekt dat ik zelfs geen vijf minuutjes mag langsgaan of zo.
Ik zal hem zo hard missen. Maar aan de andere kant hoop ik dat hij snel sterft, want hij lijdt nu enorm, het is vreselijk om te zien. Dit wens je echt niemand toe…
Vanavond is er een feest bij ons, met de familie van mijn moeder’s kant. Zij komen niet zo goed overeen met de familie van mijn vader’s kant, dus er zal een vrolijke sfeer hangen (niet omdat mijn grootvader sterft, maar omdat het Nieuwjaar is). Ik heb geen zin om gezellig en vrolijk te doen op dit moment…
Daarna zou ik uitgaan met vriendinnen, maar ik heb dat al afgezegd. Ik zou het liefst van al gewoon willen gaan slapen om 22u, maar dat zal me kwalijk genomen worden.
Mijn vader toont het niet, maar ik zie dat hij kapot gaat vanbinnen. Ook dat doet vreselijk pijn… En mijn grootmoeder is zo zielig. Zonder mijn grootvader is ze niets.
En dan komt nog het feit dat ik examens heb. Ik kan absoluut niet leren met deze omstandigheden. Ik moet de hele tijd huilen enzo. Maar ik MOET echt slagen, anders vergooi ik m’n toekomst. :s Ik zit ver achter op schema en ik heb het gevoel dat ik er niet zal raken…
Hebben jullie tips om me te concentreren op mijn studies en om vanavond te overleven zonder in huilen uit te barsten? Ik zie het echt niet meer zitten…