Kussens verven

Ik ben bezig met mijn kamer helemaal te verbouwen. Ik had eerste een rood en witte kleur, nu wil dus een groene en witte kleur. Ik heb dus meerdere kussens, maar die zijn rood/paars/zwart. Het zijn zeg maar van die kant en klare kussens, die geen kussensloop-achtig iets nodig hebben. Die kussens wil ik graag groen verven. Nou vraag ik me dus af of ik dat kan doen met textielverf en hoe ik dat dan ooit voor elkaar krijg.
Heeft iemand dit al een geprobeerd?

hm, kussenslopen kan je makkelijk verven. Kan je er niet alsnog een geverfde of nieuwe sloop omheen doen?

Het zijn verschillende vormen, zoals een hartje en een soort van vierkant. Zo’n kussensloop kan ik niet even overal kopen natuurlijk…
Ik denk dat er niks anders opzit dan deze kussens weggooien en nieuwe kopen? Of kan ik misschien het hele kussen in de verf dopen?

je kan er ook gewoon 1 proberen te verven, en als het lukt de rest ook. kwestie van testen :wink:

Ja op voorhand weggooien is zonde, dan kan je het beter eerst proberen… wie weet pakt het wel goed uit?

Ik zou het denk ik alleen wel met de hand verven, in een badje dopen lijkt me risky gezien de vulling die kan gaan klonteren of de verf kan absorberen en dalijk alles in je kamer die kleur heeft?

Of je moet hem bij de naad losknippen, verven, vulling er in doen en bij de naad weer dichtnaaien?

je zou er wel zelf een hoes voor kunnen naaien :slightly_smiling_face:

Misschien helpt dit artikel? :slightly_smiling_face:

Ik had mijn jurkje in de wasmachine geverfd. Bij de DA had ik van die Dylon textielverf gehaald, en dat moest dan in de wasmachine. Het kwam er heel mooi uit. Ik denk als ik jou was zou ik eerst ff kijken of jouw kussens dat aankunnen, want ze moeten op de hoogste en langste programma gedraaid worden.

In principe kun je volgens mij best die stof-verf van bijvoorbeeld Dylon gebruiken… Kun je in een bad doen, wasmachine ehh: verschilt nog weleens per potje.

Maar wat je je wel moet bedenken: is dat het hetzelfde is als je haar verven je kan niet van een zwart kussentje naar een wit kussentje.

Maar als je ze anders toch weggooit… Weet niet wat voor stoffen het zijn maar bleken en schilderen? Of in een donkerdere kleur… Of ehh :stuck_out_tongue: