Kussen/zoenen

Niet zo lang terug had ik mijn eerste kus met een jongen. Maar ik heb het gevoel dat ik niet kan zoenen. Het waren meer kusjes. Mijn vriendje wou volgensmij wel tongzoenen, maar ik kon het niet ofzo. Ik kon mijn mond gewoon niet openkrijgen en ik kon/wou niet verder gaan.

Terwijl ik best wel eens wil zoenen.

Nu is het ook niet zo dat ik helemaal verliefd ben op die jongen, dus kan het daar misschien aan liggen? Ik was ook niet echt gespannen.

zoenen de meeste 15 jarige met een relatie eigenlijk wel? Of zijn kusjes al genoeg?
En hoelang hebben de meeste al, als ze voor het eerst echt zoenen?

Ik had eerst ook dat ik niet zo goed ‘durfde’ te zoenen terwijl ik het wel wilde. Daardoor was ik ook bang dat ik het niet kon. Echter oefening baart kunst, je leert het vanzelf. Er is niks magisch aan.

Ik denk dat je op je gevoel moet afgaan of je wel wil zoenen of niet :slightly_smiling_face:

oke ik heb precies dezelfde situatie gehad als jij hebt. Niet doen als je hem niet helemaal leuk vindt. Ik heb niet gezoend met hem omdat ik het net als jij gewoon niet kon en ik ben mezelf heel erg dankbaar.
Omdat ik niet wilde zoenen heeft hij het uitgemaakt dus ik ben blij dat ik het niet heb gedaan want hij was gewoon een fuckboy. Als je zeker weet dat je hem wel leuk vindt, gaat het vanzelf en is alles oke maar als je niet zeker weet of je hem leuk vindt zou ik niets met hem beginnen want je blijft altijd twijfelen, tenminste dat had ik en ik ben blij dat het uit gegaan is toen

Bij mijn eerste zoen was ik volgens mij net 14, eind 13. Vrij jong dus.
Je moet er proberen niet te veel bij na te denken, dan gaat het vanzelf. Niemand is bij de eerste zoen de allerbeste kusser. Oefening baart kunst, en als je een vriend hebt komt dat dus helemaal goed!