Kussen of niet?

Hey meisjes! Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik weet niet of er hierover al een topic is want ik kan er geen vinden.

Er is een jongen waar ik al een tijdje smoorverliefd op ben. Ik heb het hem nog niet gezegd, maar mijn beste vriendin heeft met hem gepraat en hij zei dat hij mij ook wel leuk vind, maar we weten niet of hij ook verliefd is op mij. Als we buiten zijn is het altijd heel gezellig en praten we de hele tijd door, en is het ook heel grappig. Soms is er dan ineens een stil moment en kijken we een tijdje in elkaars ogen tot er iemand wegkijkt en dan lacht hij zo lief naar mij. Mijn beste vriendin zegt dat als we nog eens in elkaars ogen kijken, ik hem gewoon moet kussen, maar ik durf niet zo goed ook al zou ik het heel graag willen. Ik weet zelfs niet eens of ik wel kan zoenen en hoe ik het moet doen. Ik wil nog niet direct van mijn eerste kus een tongkus maken.

Kunnen jullie mij helpen want ik weet echt niet wat ik moet doen :frowning_face:
Alvast bedankt!

Je moet niet in gedachten hebben of je een tongkus wil of niet, dat gebeurt gewoon of niet. En als jullie elkaar aankijken kun je je een beetje naar hem toe buigen, of op je lip bijten, misschien begrijpt hij de hint. Enjoy(:

Haha bedankt! :slightly_smiling_face:

als je met z’n allen op het schoolplein staat zou ik hem niet direct zoenen. Maar als je nou met hem praat en zegt dat je het leuk vind om een keer wat te gaan doen (bijvoorbeeld een film kijken ^^) als hij daar dan enthousiast op reageert (of juist heel verlegen) dan weet je dat hij jou ook leuk vind. En als jullie dan iets gaan doen, dan merk je vanzelf wel of hij met je wil zoenen. Als hij dat wil dan zou ik echt niet afhouden. Want iedereen kan zoenen hoor! Dat gaat vanzelf! niet te veel nadenken, laat alles een beetje op je afkomen. heel veel succes! xx

Ok, dankje! xx

Het feit dat je het hier vraagt zegt al dat je er niet klaar voor bent; dus niet doen!

Hey meiden! Bedankt voor jullie hulp!
Ik was daarnet in de middagpauze met hem alleen bij een bankje, wat afgelegen van het schoolplein en we waren gezellig aan het kletsen en toen zei hij ineens ‘‘Ik moet nog iets doen geloof ik…’’ en hij kuste me!!! Het was zo zalig!
Echt super bedankt voor jullie hulp! xxx

Eind goed, al goed.

aaaaaw lief! :slightly_smiling_face:

Waarom zeggen mensen dit altijd? Dit is totaal niet aanvallend bedoeld tegen jou hoor, dus vat het aub niet zo op. xD Maar iets van ‘omdat je er onzeker over bent ben je er niet klaar voor’ klopt gewoon niet! Ja, als een meisje van 12 vraagt ‘hoe moet ik mijn vriend aftrekken?’ dan denk ik ook zoiets, maar bijvoorbeeld ik ben 17, heb vaker jongens gezoend en ga binnenkort op een date met iemand die ik echt leuk vind, en ik word dan ook onzeker over zoenen hoor. ‘Moet ik beginnen, of hij? En kan ik eigenlijk wel goed zoenen? Wat nou als we niet zoenen?’ etc etc. Betekent dat dat ik er ook niet klaar voor ben? Denk het niet :slightly_smiling_face:

Ik wil even zeggen dat ik het eens ben met KimandtheDoctor. De eerste zoen met een jongen is altijd iets om je onzeker over te voelen… of je nu wel of geen ervaring hebt. Je zoent namelijk nog altijd met zijn tweeën en je weet niet hoe de ander er tegenover staat.