Kus op de wang door vriend

Hee,

Ik ga al een jaar of 1,5 met een vriend om van mijn studie. Het is altijd gewoon vriendschappelijk. Sinds deze maand werkt hij ook op de universiteit en nu is het makkelijker om af te spreken.
Gisteren hadden we afgesproken om te lunchen. Toen ik aankwam kuste hij me op de wang. Dat heeft hij nog nooit eerder gedaan.
Ik vond dat een beetje ongemakkelijk eigenlijk. Niemand doet dat ooit, behalve als ik jarig ben dan.
Sowieso weet deze vriend ook dat ik een relatie heb, al 8 jaar.

Zou hij er iets mee bedoelen of is dit gewoon normaal?
Ik vind het zelf niet prettig hoor. Ik bedoel, waarom zou hij mij zomaar kussen? De week daarvoor had ik hem nog gewoon gesproken dus het is niet zo dat we elkaar al heel lang niet gezien hadden.

Wat vinden jullie hiervan?
Reageer ik te heftig?
Ik heb hem overigens niets laten merken maar ik wil liever niet meer dat hij mij kust.

Ik vind het zelf niet raar maar als jij je er ongemakkelijk bij voelt moet je dat gewoon bij hem aangeven

Ik weet niet, alle vrienden die ik zie geef ik een kus op de wang.
Gezien je het ongemakkelijk vindt zou ik het gewoon aankaarten.

Sommige mensen begroeten elkaar zo gewoon als vrienden, als jij het niks vind zou je het volgende keer misschien subtiel kunnen ontwijken en een halve knuffel ofzo van maken. Dat doe ik in ieder geval altijd als ik niet weet of diegene gaat kussen of knuffelen :’)
Of je brengt het gewoon ter sprake dat je het liever niet doet

(Door de topictitel dacht ik dat het om je relatie-vriend ging :’))

Bedankt voor de reacties, vreemd dat iedereen dit normaal vindt behalve ik, haha. Ben ik dan echt zo raar, vraag ik me dan af? Ach, in mijn omgeving doet gewoon niemand dat.

En sowieso deed die vriend dat eerder ook helemaal niet dus waar het vandaan komt… ik weet het niet…

Nymeria sorry als het onduidelijk was! :slightly_smiling_face:

Ik zoen de meeste van mijn vrienden wel als ik ze zie, maar dan vaak gewoon drie zoenen op de wang. Maar als jij dit niet fijn vind, moet je dat aangeven. Al denk ik niet per se dat hij er iets mee bedoelt, verder.

Op zich kan ik het me voorstellen dat het best onverwachts komt ja… Aangezien hij dat nooit eerder heeft gedaan in die 1,5 jaar, als ik het goed begrijp.
Ik denk niet per se dat hij er iets mee bedoelt, zolang hij geen andere dingen doet die voor jou ‘ongemakkelijk’ voelen! Hij weet toch dat je een vriendje hebt lijkt mij :slightly_smiling_face:

Dit!

Ik kan me voorstellen dat je het raar vind, dat zou ik zelf denk ik ook hebben.
Je zou het er met hem over kunnen hebben en vragen wat hij ermee bedoelde, dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

Ik kan het mij ook wel voorstellen, bij mijn in de omgeving doen we dat ook niet en zou het ook niet waarderen eerder ook ongemakkelijk vinden. Je bent dus zeker niet de enige.

op de wang is niet erg zou hij op je mond gaat zoenen is ander verhaal
maar als jij dat niet fijn vind dan moet je er van zeggen

Waarschijnlijk heeft hij nu hij studeert mensen leren kennen die dat allemaal doen waardoor hij het ook is gaan doen. Ik zou er echt niks achter zoeken. Ik snap ook niet zo goed waarom je het zo vreselijk vindt, het is toch lief bedoeld? :slightly_smiling_face: En hij weet ook dat jij al 8 jaar een relatie hebt, dus hij bedoelt er echt niks mee verder.

Ik vind het nogal overdreven, volgens mij doen alle Nederlanders dat wel als ze iemand kennen.

Als jij t niet wilt moet je dat tegen hem zeggen.

Ik zou het niet raar vinden, maar me er wel ongemakkelijk bij voelen. Ik geef niet iemand zomaar een kus op de wang als ik ze weer zie, alleen bij bepaalde familieleden, maar niet bij vrienden.