Kunstschaatsjurkje pimpen ^.^

Ik zit nu bijna twee jaar op kunstschaatsen, en het wordt tijd dat ik een mooi jurkje koop. Ik wil alleen heel graag een jurkje met een pauw(enveer) erop. Die kan je nergens kopen :’(
Nu heb ik een heel goed idee om zelf een jurkje te versieren. Ik heb nu een donkerblauw (soepel) jurkje gekocht, die ik zelf ga versieren.
Ik heb er een -prachtige XD- tekening bijgedaan hoe ik het wil.
Wat denken jullie?

• Is dit een leuk/ mooi idee
  • Is het ontwerp goed?
  • Met welke materialen kan ik dit doen? (Je moet er goed in kunnen bewegen, er mag niets afvallen…)
  • andere ideeën? Iets voor erbij?

Sorry voor het lange verhaal, en ik hoor het graag!
x Renske

http://i55.tinypic.com/2d7seia.jpg

Ik heb zelf een tijdje pakjes ontworpen voor gardedanseresjes, die pakjes moeten dus ook rekbaar zijn en er mag niets afvallen, dus borduren/pauwenveer erop naaien of schilderen lijkt me niet heel verstandig.
Wat je wel kan doen is van die glittersteentjes kopen (bijv op www.glitter-online.nl) en een stippen-patroontje tekenen van de pauwenveer, hoe groot jij hem wil en meteen erbij zetten welke kleur steentje op welk stipje moet, in spiegelbeeld, en dan kan je dit met een pincetje, de steentjes en een soort plakkende folie die je ook op die site kan bestellen heel goed maken.
Redelijk goedkoop maar wel een/anderhalf uur denk ik, valt er niet af en je kan het gewoon binnenstebuiten uitwassen :slightly_smiling_face:

dat is een goed idee! Zou je een foto van een pakje erbij willen doen?
Kan ik kijken hoe hij bij jou is geworden.
Is het echt heel stevig? Je krijgt punten aftrek als er iets valt bij een kür :frowning_face:

Heb jij trouwens niet nog van die steentjes liggen?
Maar even een vraagje hoor :stuck_out_tongue:
xx (L)

Ik zoek even een foto!
Ik heb zelf nog heel veel van die steentjes liggen, die heb ik vooral voor als er in de wasmachine ooit een steentje af is geegaan ofzo, en natuurlijk om volgend dansseizoen weer pakjes te maken.
Je hebt er niet zo gek veel nodig hoor! En op die site staan ook gratis patronen, volgens mij staat er ook een pauwenveer bij. Ik note je zo wel een foto van zo’n pakje, kan er even niet eentje vinden waar ook echt een figuur opzit, maar gewoon lijntjes enzo. Er valt echt niks af (hoogstens raakt er eentje los in de wasmachine maar je strijkt er zo weer een extra steentje op). Sorry voor de late reactie haha.

Oh op glitteronline.nl moet je even een profiel aanmaken en bij ‘gratis patronen’ kijken, daar staat een patroon voor de bovenkant van de pauwenveer en die is denk ik wel de goede grootte :slightly_smiling_face:
Dan bestel je bijv 100 gele, 100 blauwe en 100 bruine/donkergroene en dan nog 500 zwarte en 500 groene (als ik de kleuren van jouw plaatje gebruik) voor 1 pauwenveer en dan heb je er geloof ik nog vrij veel over voor als er in de was ooit een steentje afgaat.
Als het goed is heb je m’n note binnen :slightly_smiling_face:

Oeh ja, die is mooi! Dankjewel voor je hulp! :grinning:
Ik heb je note gekregen hoor :stuck_out_tongue:
xx

Je kunt ook proberen er met pailletjes een pauwenveerpatroon zegmaar er op te naaien! maar dat kost wel veel tijd.

Ja, dan moet je ieder pailletje (schrijf je dat zo? boeiehh) er apart op naaien, ik denk dat dit dan sneller is…
toch bedankt :grinning:

Ik vind het wel een leuk idee!
Maar hoe je dat gaat doen, pfff ik zou het niet weten!

tsja, goeie vraag :stuck_out_tongue:
Maar ik wil het wel graag :grinning:

Ik zou het ook met pailletjes doen.
Op deze manier:

http://www.brandmerchandise.nl/wp-content/met_pailletjes.jpg

Als je stevig draad neemt en dit er twee keer doorheen haalt (of de pailletjes er op plakt en dan vast naait) dan blijft het zeker vastzitten.
Misschien dat het in de was wel eraf kan (of verkleuren?) Dan moet je goede kwaliteit nemen en met de hand wassen.

Ik denk dat dit wel een veilige manier is, plus leuk om te doen voor de tv!

En ik heb nog een leuk idee! Je kan met pailletjes iets maken voor in je haar! Pailletjes op vilt vastmaken en dat aan een elastiek en dan in je haar! Woow ik krijg opeens een vet mooi beeld voor me haha!

owja, dat kan natuurlijk ook! Ik ga denkik wel zoiets in mn haar maken, hoe zag jij dat voor je?

je hebt ook pailettenband *google zoek*

he ya, ook een leuk idee!

Ik ga inderdaad die rhinestones gebruiken, hou jullie wel op de hoogte met foto’s enzo…

ik zou geen palletjes gebruiken, die zie je namelijk veel minder op een wedstrijd :wink: ik heb altijd echt kristal, maar dat is wel zieeeeek duur, maar dat glinstert wel t meest :slightly_smiling_face: succes!

ooh, en ik zou de veer achter wat meer laten doorlopen, en ik zou de veer niet op t rokje doen, want dat is eenb eetje onhandig, omdat ie niet recht hangt. je kan het veel beter bij je hals laten lopen, dat is wat mooier :slightly_smiling_face:

ik ben benieuwd naar het resultaat!

Even heel offtopic, maar kunstschaatsen lijkt me super leuk!

Is 14 jaar te “laat” om daarmee te beginnen of maakt dat niet uit?
En moet je er van te voren echt goed voor kunnen schaatsen? Dat is namelijk niet zo bij mij, ik kán schaatsen maar niet heel snel en ben nog niet zo behendig, hehe. Zou je me misschien kunnen noten?